news-background
news-background

شبکه CBS سریال «سکوت بره‌ها» را می‌سازد

شبکه‌ی CBS براساس شخصیت «کلاریس استارلینگ» در فیلم «سکوت بره‌ها» (The Silence of the Lambs) یک سریال تلویزیونی تولید می‌کند. نویسندگی این سریال که «کلاریس» (Clarice) نام گرفته به «الکس کورتزمن» و «جنی لومت» سپرده شده و داستانی در سال ۱۹۹۳ و پس از وقایع «سکوت بره‌ها» روایت می‌کند. استارلینگ دوباره به تحقیق در زمینه‌ی قاتلین زنجیره‌ای روی آورده و در همین حین دنیای سیاسی واشینگتن را هم درمی‌نوردد.

کورتزمن و لومت می‌گویند: «پس از ۲۰ سال سکوت، ما مفتخریم که صدای یکی از بردبارترین قهرمانان آمریکا باشیم – کلاریس استارلینگ. کلاریس با شهامت و درک خود مسیر را روشن نگه داشت، هرچند به داستان زندگی شخصی‌اش پرداخته نشد. اما داستان او چیزی است که امروز بیش از همیشه به آن نیازمندیم: استقامت او، تلاش او، پیروزی او.»

کورتزمن با شرکت «سکرت هاید‌اوت» که قراردادی پنج ساله با سی‌بی‌اس به امضا‌ء رسانده، تهیه‌کنندگی سریال را برعهده می‌گیرد. این سریال در استودیوهای سی‌بی‌اس و ام‌جی‌ام ساخته می‌شود.

شخصیت «کلاریس استارلینگ» از رمان «سکوت بره‌ها» به نوشته‌ی «توماس هریس» سرچشمه می‌گیرد که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. در نسخه‌ی سینمایی این اثر، «جودی فاستر» نقش این شخصیت را بازی کرد و برنده‌ی اسکار هم شد. این شخصیت در رمان «هنیبال» هریس هم ظاهر می‌شود. از رمان «هنیبال» (Hannibal) هم در سال ۲۰۰۱ اقتباسی سینمایی با بازی «جولین مور» صورت گرفته است.

این دومین باری است که تولید سریالی براساس شخصیت کلاریس اعلام می‌شود. شبکه‌ی لایف‌تایم نیز در سال ۲۰۱۲ با همکاری ام‌جی‌ام سعی کرده بود سریالی تحت عنوان «کلاریس» تولید کند، اما آن پروژه پیشرفت نکرد. «برایان فولر» هم ادعا کرده بود که اگر سریال «هنیبال» (Hannibal) شبکه‌ی NBC ادامه پیدا می‌کرد، شخصیت کلاریس در آن حاضر می‌شد.

لومت نویسندگی فیلمنامه‌ی فیلم تحسین‌شده‌ی «ریچل ازدواج می‌کند» (Rachel Getting Married) را در کارنامه دارد و اخیراً تهیه‌کنندگی سریال‌های «دیسکاوری» (Discovery) و «پیکارد» (Picard) را برعهده گرفته است.

لومت و کورتزمن علاوه بر «کلاریس» از فیلم علمی تخیلی «مردی که به زمین سقوط کرد» (The Man Who Fell to Earth) نیز برای تلویزیون اقتباس خواهند کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۰۱

اوه مای گاااااااد :)) امیدوارم حداقل این دیگه کنسل نشه :(

نمایش اسپویل