news-background
news-background

مترجم «بونگ جون هو» فیلمنامه‌ای در مورد فصل اهدای می‌نویسد؛ سالن‌های نمایش «انگل» دو برابر می‌شود

«شارون چوی» به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین چهره‌های فصل اسکار تبدیل شده و حالا قرار است فیلمنامه‌ی فیلم بلند خودش را بنویسد.

«شارون چوی» در طول برگزاری اسکار نود و دوم شاید بیش از هر فرد دیگری صحبت کرد. این زن ۲۵ ساله در حین مراسم چهار مرتبه روی صحنه آمد و سخنرانی «بونگ جون هو» نویسنده و کارگردان «انگل» (دانلود فیلم Parasite با لینک مستقیم) را ترجمه کرد. بونگ برنده‌ی اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال و بهترین فیلم بین‌المللی شد و شبی خاطره‌انگیز برای کره‌ی جنوبی رقم زد. «انگل» اولین فیلم کره‌ای زبان برنده‌ی اسکار و اولین فیلم غیر-انگلیسی زبان برنده‌ی اسکار بهترین فیلم در تاریخ ۹۲ ساله‌ی مراسم شد. چوی از زمان اکران فیلم در جشنواره‌ی کن در بهار گذشته در کنار بونگ بوده است. نامزدی و کسب جایزه در مراسم اهدای جوایز مختلف موجب شد چوی به همراه بونگ به سراسر دنیا سفر کند و هنگام دریافت جایزه از اسکار گرفته تا انتخاب منتقدین، بفتا و گلدن گلوب روی صحنه کنار او بایستد.

بونگ پشت صحنه‌ی مراسم اسکار تأیید کرد که چوی در آینده بر روی یک فیلم بلند کار می‌کند و فیلمنامه‌ی یک پروژه‌ی اریجینال را می‌نویسد. بونگ به خبرنگاران گفت: «حتماً می‌دانید که او یک فیلمساز است. او در رشته‌ی سینما تحصیل کرده بنابراین در مورد فیلمنامه‌اش بسیار کنجکاوم. او در واقع بر روی فیلمنامه‌ی یک فیلم بلند کار می‌کند، بسیار در مورد آن کنجاوم.»

حضور ثابت چوی در اغلب فستیوال‌های فیلم، چوی را به یک چهره‌ی محبوب در شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرد، تا جایی که بونگ در مراسم فرش قرمز آکادمی به شبکه‌ی E! گفت: «می‌دانم که او طرفداران بسیار زیادی دارد.» چوی در مورد این تجربه افزود: «ترجمه کردن خجالت‌آور است اما بونگ می‌گوید به کمک من کمپین فیلم با مانعی مواجه نشده است.»

«استیو پوند» خبرنگار «رپ» تأیید کرده است که داستان فیلمنامه‌ی چوی در مورد فصل اهدای جوایز است. این احتمال وجود دارد که چوی روزی به عنوان نامزد اسکار به مراسم بازگردد.

بونگ در پشت صحنه‌ی مراسم به واسطه‌ی مترجم خود در مورد اینکه چرا فیلم «انگل» با استقبال مواجه شده می‌گوید: «من آدم خیلی عجیب و غریبی هستم. همان کار همیشگی خود را با این هنرمندان فوق‌العاده، تهیه‌کننده و همکار نویسنده‌ام انجام دادم. فرایند تفاوتی با گذشته نداشت اما نتیجه‌ شگفت‌انگیز بود.» بونگ سپس خودش به زبان انگلیسی اضافه کرد: «واقعاً دیوانه‌وار است.»

«هالیوود ریپورتر» گزارش می‌دهد که «انگل» قرار است از این هفته سالن‌های نمایش خود در آمریکا را دو برابر کرده و به ۲۰۰۰ سالن برساند. این فیلم از ماه ژانویه به صورت دیسک‌های بلو-ری و دیجیتال منتشر شده است.

آخرین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید