news-background
news-background

تمایل «شارلیز ترون» به بازسازی همجنس‌گرایانه Die Hard: «ایده خیلی خوبی است»

ترون یکی از بازیگران شناخته‌شده‌تری است که می‌تواند چنین پروژه‌ای را بسازد.

 

«شارلیز ترون» در مورد تولید بازسازی همجنس‌گرایانه اکشن «جان سخت» (Die Hard) بسیار جدی به نظر می‌رسد. این بازیگر برنده‌ی اسکار در انتهای سال ۲۰۲۰ به این پیشنهاد مطرح شده در توییتر تمایل نشان داد. در آن توییت آمده بود: «فیلم‌های کمدی رمانتیک همجنس‌گرایانه برای کریسمس بد نیستند، اما چیزی که من واقعاً می‌خواهم یک «جان سخت» است، جایی که شارلیز ترون طغیان کند و جان همسرش را نجات دهد.» ترون در واکنش به این توییت نوشت: «کجا را باید امضاء کنم؟»

ترون حالا در مصاحبه‌ی جدیدی با «ونتی فر» دوباره به بازی در چنین پروژه‌ای ابراز تمایل کرده و در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است در نسخه‌ی لزبین «جان سخت» بازی کند یا نه می‌‌گوید: «بله، ایده‌ی بسیار خوبی است. به همین علت بود که در توییتر واکنش نشان دادم. برای اینکه فکر می‌کنم ایده‌ی درخشانی است. فکر کردم این فرد باید شروع کند به مطرح کردن ایده‌اش. ایده‌ی فوق‌العاده‌ای است. و با توجه به اینکه پای دو زن در میان است، فکر کردم که بله، حاضرم.»

بازسازی «جان سخت» در راستای دیگر اکشن‌های اخیر ترون قرار می‌گیرد. او به‌تازگی در فیلم «گارد کهن» (The Old Guard) نت‌فلیکس بازی کرده و در چند سال گذشته در «بلوند اتمی» (Atomic Blonde) و «مکس دیوانه: جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) دیده شده است. دنباله‌ی دو فیلم اول در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد. ترون با این فیلم‌ها به یکی از برترین بازیگران زن نقش‌های اکشن هالیوود تبدیل شد. اولین اکشن او «کار ایتالیایی» (The Italian Job) بود اما در آن فیلم در مقابل بازیگران مرد پرشمار مقابل دوربین رفت.

ترون در کامیک-کان سال گذشته گفت که پیش از آنکه «کار ایتالیایی» در سال ۲۰۰۳ تولید شود متوجه شده که چقدر تصور نادرست در مورد زنان و ژانر اکشن وجود دارد: «با اینکه اکشن آن فیلم بر پایه‌ی ماشین‌ها بود، ما باید به صورت فیزیکی کارهای زیادی انجام می‌دادیم. بازیگر لذت زیادی می‌برد از انجام آن صحنه‌های اکشن… فرایند غیرمنصفانه‌ای به همراه داشت. من تنها زن در بین مشتی مرد بودم و به وضوح به یاد می‌آورم که در مرحله‌ی پیش از تولید آن‌ها شش هفته تمرین سخت بیشتر از بازیگران مرد برای من برنامه‌ریزی کردند. این کار بسیار توهین‌آمیز بود.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۴:۲۸

ادعای تبعیض جنسیتی از زبان بازیگران زن فمنیست هالیوود تا چند وقت دیگه: «نام من زنانه است در حالیکه هیچکدام از مردهای اطراف من نامشان زنانه نیست!» «من باردار شدم در حالیکه مردهای اطراف من هیچکدام باردار نیستند!» «من به فرزندم شیر می‌دهم در حالیکه هیچکدام از مردهای اطراف من به فرزندشان شیر نمی‌دهند!» هالیوودم میاد یه فیلم میسازه درمورد یه مرد سیاهپوست همنجسگرای یهودی که اسم زن روشه، حامله میشه، زایمان می‌کنه، بچه‌ش رو هم شیر میده، آخر فیلم هم سربازای آلمانی می‌کشنش!!

نمایش اسپویل
۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵

من تنها زن در بین مشتی مرد بودم و به وضوح به یاد می‌آورم که در مرحله‌ی پیش از تولید آن‌ها شش هفته تمرین سخت بیشتر از بازیگران مرد برای من برنامه‌ریزی کردند. این کار بسیار توهین‌آمیز بود منطق همین حرفش واسه پی بردن به طرز فکرش کافیه. شما فقط لازمه یه نگاه به ورزش بندازید و خانم ها و اقایان رو مقایسه کنید سرعت پایین تر جسه کوچکتر وزن کمتر قدرت کمتر و خب این یک چیز طبیعیه و مسئله ، مسئله فیزیولوژیکی هست و هیچ ایرادی بر خانم ها وارد نیست چون اگه اقایان در مسایل فیزیکی برتری دارند خانم ها در مسائل دیگری برتری دارند ولی همین حرف خانم نشون میده هیچ بویی از منطق و تفکر نبرده و کورکورانه داره یه حرفی میزنه بعدش شماها که انقدر طرفدار این مسائل نژادی و جنسیتی و اینجور چیزا هستید چرا یه فیلم یا فرنچایز اورجینال نمیزنید. یا بتمن رو سیاه میکنید یا جک اسپارو رو زن . خداروشکر هیچگدوم از این فیلما یک اثر هنری فاخر که هیچ قابل تماشا هم نیستن و نخواهند شد چرا که فقط یه کپی بی ارزش هستن و قصدتون گسترش بازاراتون هست. امیدوارم هر چه زود تر سینماهای اروپا و اسیا در مسائل هنری جای هالیوود رو بگیرن و هالیوود هم فقط به فکر گیشه باشه

نمایش اسپویل
۶ اسفند ۱۳۹۹ ۲۱:۴۹

من هیچ مشکلی نه با نژاد دارم نه گرایش جنسی و نه جنسیت. ولی با افرادی که قدرت خلق شخصیت ندارن و دوست دارن کارای بقیه رو کپی بکنن، مشکل دارم! یعنی من ندیدم یه فمینیست یا حامی حقوق دگرباشان بیاد بگه رفیق ما میخوایم یه فرانچایز جدید بسازیم با همچین داستانی! همشون می‌خوان یا سوپرمن رو سیاه و گی بکنن، یا ماتریکسو زن و لزبین بکنن... خب قربون اون شکل ماهت انقدر یعنی تباه و پوچ هستی که نمیتونی یه شخصیت جدید بسازی و روی همون کار کنی؟ فقط و فقط می‌خوای از رو دست اونایی که موفق شدن کپی کنی؟ احساس نمیکنی با اینکار خودت و جنبشت رو بیشتر زیر سوال می‌بری؟ الحق که مغزتون بین پاهاتونه و معیارتون برای سنجش هرچی اندام جنسیه. برای هرکاری. تف به این دنیا که جدی جدی داره به فنا میره.

نمایش اسپویل
۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۸:۳۰

یعنی محاله مصاحبه‌های اینو ناتالی پورتمن و بری لارسن رو بخونی حالت بهم نخوره

نمایش اسپویل
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۴:۲۰

چه اشاره‌ی درستی دقیقاً من حالم از هر سه تای اینها به هم می‌خوره!

نمایش اسپویل
۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۸:۲۳

قبول نیست باید این نقش رو بدن به یه زن سیاهپوست هم جنس باز یهودی!

نمایش اسپویل
بیشتر