news-background
news-background

«سیمپسون‌ها» شورش‌های کنگره را در سال ۱۹۹۶ پیش‌بینی کرده بودند

در این صحنه شخصیت‌های سریال از پلکان کنگره بالا می‌روند و تیراندازی می‌کنند.

 

سریال «سیمپسون‌ها» (The Simpsons) سابقه‌ی درازی در پیش‌بینی آینده دارد، و شورش‌های اخیر در ساختمان کنگره نیز از این قائده مستثنی نبوده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

چند روز پس از آنکه حامیان «دونالد ترامپ» به ساختمان کنگره ایالات متحده یورش بردند تا از تأیید رسمی انتخاب «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور آینده این کشور جلوگیری کنند، یکی از اپیزودهای فصل هفتم سریال «سیمپسون» که به این رویداد شبیه بود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

در این اپیزود تحت عنوان «روزی که خشونت مرد» (The Day the Violence Died)، «بارت» با شخصیت «ایچی» ملاقات می‌کند. در یکی از صحنه‌های اپیزود در دقیقه‌ی ۱۶، بارت و لیسا در حال تماشای سریال «شوی کراستی دلقک» (The Krusty the Clown Show) هستند که کارتون جدید و جایگزین «ایچی و اسکرچی» (Itchy and Scratchy) است.

این کارتون نشان می‌دهد که در کنگره یک متمم شبه‌انسانی در انتظار تصویب شدن است و روی پلکان ساختمان کنگره در واشینگتن دی‌سی نشسته و آواز می‌خواند. او سپس تهدید می‌کند که اگر تصویب نشود «مخالفینش را نابود» می‌کند: «کسانی پرچم‌ها را به آتش می‌کشند آزادی بیش از حدی دارند. من می‌خواهم کاری کنم که مأمورین پلیس بتوانند آن‌ها را بزنند.»

در این مقطع، یکی از اعضای کنگره از ساختمان کنگره بیرون می‌آید تا اعلام کند این متمم قطعاً تصویب خواهد شد. سپس متمم فریاد می‌زند: «چه خوب – درها باز شدند بچه‌ها.» در ادامه چندین شخصیت دیگر از پلکان ساختمان کنگره به سمت بالا یورش می‌برند و شروع به تیراندازی می‌کنند در حالی که یکی از آن‌ها بمبی در دست خود نگه داشته است.

این صحنه از اپیزود که توسط «فرانسیس کریون» در توییتر بازنشر شده، اولین بار در تاریخ ۱۷ مارس سال ۱۹۹۶ روی ایر رفته است. هواداران سریال معتقدند که «سیمپسون‌ها» شیوع ویروس کرونا را نیز در سال ۱۹۹۳ پیش‌بینی کرده بودند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۱ دی ۱۳۹۹ ۱۹:۱۴

پیش بینی اتفاقات محتمل کار سختی نیست. اگه راست میگن پیشبینی کنن در المپیک بعدی رکورد وزنه برداری سنگین وزن چقدره و وزنه بردار کدوم کشور رکوردو میزنه.

نمایش اسپویل