news-background
news-background

«سوفیا کاپولا» از واکنش منفی منتقدین به بازی‌اش در «پدرخوانده ۳» می‌گوید: «در هم نشکستم»

هفته‌ی گذشته «دایان کیتون» به هواداران «پدرخوانده» (Godfather) اطمینان خاطر داد که کات جدید «فرانسیس فورد کاپولا» برای «پدرخوانده ۳» (The Godfather Coda) موجب می‌شود که منتقدین در مورد بازی «سوفیا کاپولا» در نقش «ماری»، دختر نوجوان «مایکل کارلئونه» تجدید نظر کنند. «سوفیا کاپولا» و پدرش به‌تازگی در مصاحبه با «نیویورک تایمز» از تأثیر دردناک نقدهای منفی برای بازی سوفیا گفته‌اند اما تأکید می‌کنند که این مسئله سبب نشده که آن‌ها روحیه‌شان را از دست بدهند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«فرانسیس فورد کاپولا» وقتی دخترش سوفیا را انتخاب کرد که «واینونا رایدر» پس از ورود به شهر رم برای فیلمبرداری بیمار و از «پدرخوانده ۳» جدا شد. کاپولا برای این نقش چندین بازیگر شناخته‌شده از جمله مدانا و «جولیا رابرتس» را در نظر داشت، اما در نهایت ترجیح داد که سوفیا را با رایدر جایگزین کند.

کاپولا در مورد این جایگزینی می‌گوید: «پارامونت فهرستی از بازیگران زن خوب داشت که از نظر سنی بزرگ‌تر از آنچه که برای شخصیت در نظر داشتم بودند. من یک دختر نوجوان می‌خواستم. می‌خواستم آثار کودکی در چهره‌اش دیده شود.»

سوفیا در این خصوص اضافه می‌کند: «به نظر می‌رسید که [فرانسیس فورد کاپولا] تحت فشار زیادی است و من می‌توانستم کمک کنم. اضطراب زیادی وجود داشت، اما تا خواستم به خودم بیایم در استودیوهای سینه‌سیتا روی صندلی گریم نشسته بودم و موهایم را رنگ می‌کردند... قضیه را خیلی جدی نگرفته بودم. در سنی بودم که می‌خواستم هرچیزی را امتحان کنم. بدون اینکه در موردش فکر کنم واردش شدم.»

«نیویورک تایمز» می‌نویسد انتقاد از بازی «سوفیا کاپولا» شامل عبارت‌هایی چون «به‌شکل آماتورگونه‌ای ناامیدانه» یا «یک نازیبایی خام که تا مرز نابود کردن فیلم پیش می‌رود» می‌شد. سوفیا به «نیویورک تایمز» می‌گوید: «اینکه به آن شکل در معرض دید عموم قرار می‌گرفتم موجب شرمساری شد. اما رؤیایم بازیگری نبود، بنابراین در هم نشکستم. علایق دیگری داشتم. مرا نابود نکرد.»

«فرانسیس فورد کاپولا» احساس دیگری دارد و می‌گوید: «وقتی داستان رضایت بعضی را جلب نکرد، می‌خواستند به فیلم حمله کنند. بنابراین به سراغ این دختر ۱۸ ساله رفتند که فقط برای من جلوی دوربین رفته بود. دختر [فیلم] خود را قربانی «مایکل کارلئونه» کرد – دختر من هم خودش را قربانی من.»

سوفیا اضافه می‌کند: «به من آموخت که به عنوان یک هنرمند، باید اثرت را ارائه دهی. می‌دانم که کلیشه است اما باعث می‌شود قدرتمندتر شوید.»

«سوفیا کاپولا» می‌گوید جالب است که هنوز در مورد بازی‌اش در نقش «ماری» بحث می‌شود. چند روز قبل دختر سوفیا مقاله‌ای در فضای مجازی می‌خواند که مرگ شخصیت «ماری» را «بدترین مرگ تاریخ سینما» نامیده شده.

پارامونت کات جدید «پدرخوانده ۳» را ۴ دسامبر (۱۴ آذر ماه ۱۳۹۹) اکران می‌کند و ۸ دسامبر (۱۸ آذر ماه) به پلتفرم‌های دیجیتال می‌برد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۴۰

انتقادهایی که از بازیش شد به نظرم زیاد از حد بود و اتفاقا سوفیا بد بازی نکرد تو این فیلم، نمیدونم چرا اینقدر ازش انتقاد شد.

نمایش اسپویل
۹ خرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۰۵

«فرانسیس فورد کاپولا» می‌گوید: «وقتی داستان رضایت بعضی را جلب نکرد، می‌خواستند به فیلم حمله کنند. بنابراین به سراغ این دختر ۱۸ ساله رفتند که فقط برای من جلوی دوربین رفته بود. ولی در هر حال سوفیا کاپولا مناسب این نقش نبود. هنرپیشه ای مثل وینونا رایدر برای نقش واقعا مناسب بود

نمایش اسپویل