news-background
news-background

واکشن «استیون سودربرگ» و «پتی جنکینز» به قرارداد وارنر و HBO Max

«پتی جنکینز» کارگردان «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) نیز به‌تازگی پیرامون تصمیم بحث‌برانگیز برادران وارنر اظهار نظر کرده و می‌گوید «گزینه‌ی بهتری وجود نداشته است.» او در مصاحبه با «جس کیگل» می‌گوید: «اگر یک سال قبل به من می‌گفتید که به هر شکل و فرمی مستقیم به شبکه‌های استریمینگ خواهیم رفت، ممکن بود دیوانه شوم. من در حالت کلی با این طرح موافق نیستم، من به‌شدت حامی اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینما هستم، و به محض پایان این وضعیت به حمایت ادامه خواهم داد.»

جنکینز اضافه می‌کند: «اما سال دیوانه‌واری بوده است. سالی باورنکردنی است. همه‌ی ما سعی می‌کنیم به زندگی خودمان سامان دهیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. بنابراین همیشه می‌گویم گزینه‌ی بهتری  وجود ندارد. وقتی در این خصوص صحبت می‌کنیم، می‌بینیم که گزینه‌ی بهتری وجود ندارد.»

«استیون سودربرگ» نیز که به‌تازگی به عنوان تهیه‌کننده‌ی مراسم اسکار سال ۲۰۲۱ انتخاب شده، دیگر فیلمساز بزرگی است که به این جنجال واکنش نشان داده است. او در مصاحبه با «کلایدر» در پاسخ به این پرسش که آیا قرارداد جدید برادران وارنر به معنای پایان اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینماست یا نه می‌گوید: «به هیچ وجه. تنها واکنشی است به یک واقعیت اقتصادی که به نظر من همه به زودی متوجه آن خواهند شد، اینکه حتی با وجود واکسن، فروش فیلم‌ها در سالن‌ها در سال ۲۰۲۱ به اندازه‌ی کافی نخواهد بود تا [بازاریابی را] برای اکران گسترده را توجیه کند. هیچ سناریویی در کار نیست که یک سالن سینما که با ۵۰ درصد ظرفیت یا دست کم نزدیک به ۱۰۰ درصد فعالیت می‌کند، نمونه‌ی قابل دوامی برای اکران فیلم‌ها باشد. اما این وضع تغییر می‌کند. به جایی می‌رسیم که هر کسی که بخواهد به سینما برود احساس امنیت کند.»

سودربرگ اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم کسانی نشسته‌اند و تأثیر کووید را در سال آینده به دقت بررسی کرده‌اند، حتی با وجود واکسن احتمالی، و گفته‌اند که فکر نمی‌کنم در سال ۲۰۲۱ جواب دهد. زیرا اجازه دهید روشن بگویم: در صنعت سرگرمی هیچ درآمدی با فروش یک میلیارد دلاری یا بیشتر اکران فیلم در سالن‌های سینما برابری نمی‌کند. این جام مقدس است. بنابراین تجارت اکران فیلم در سالن‌های نمایش از بین نخواهد رفت. کمپانی‌های بسیار زیادی مبالغی هنگفت بر روی انتشار فیلم‌ها در سالن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند – [صنعت] بی‌مانندی است. باز خواهد گشت. اما فکر می‌کنم که وارنرها می‌گویند: نه به آن زودی که شما فکر می‌کنید.»

سودربرگ در پایان وعده می‌دهد که هفت فیلمش را در سال ۲۰۲۱ اکران کند: «امیدوارم که سال آینده هفت فیلمی که امتیازش به من برگردانده شده، یا اختیاراتی روی آن به من داده‌اند را منتشر کنم. در حال مستر کردن و تمیز کردنشان بوده‌ایم... مجموعه‌ای از فیلم‌هایی است که برای استودیوها ساخته نشده، و در مورد فیلم «کافکا» (Kafka)، مدت‌های بسیار بسیار طولانی در دسترس نبوده.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید