news-background
news-background

«سم راک‌ول»: برای بازآفرینی تجربه سینما بزرگ‌ترین تلویزیونی که می‌توانید تهیه کنید

«سم راک‌ول» در حالی که قهوه‌ی صبحانه‌اش را سر می‌کشید به صورت مجازی در فستیوال فیلم ونیز ظاهر شد. این بازیگر برنده‌ی اسکار برای فیلم «سه بیلبورد در نزدیکی ابینگ، میزوری» (دانلود فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri با لینک مستقیم)، از اولین فیلم‌های اثرگذار بر بازیگری خود از جمله اولین فیلمی که دیده گفت. تماشای انلاین فیلم خارجی.

راک‌ول می‌گوید: «نسخه‌ی سال ۱۹۳۳ فیلم «کینگ کونگ» با «فی ورای» بود. آن فیلم مرا دگرگون کرد. شروع کردم به دیدن فیلم‌های پیچیده در دوران کودکی: «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» (One Flew Over the Cuckoo’s Nest)، «تصمیم سوفی» (Sophie's Choice) یا «شکارچی گوزن» (The Deer Hunter). شاید برای این فیلم‌ها زیادی بچه بودم! فیلمی که به شدت مرا تحت تأثیر قرار داد «طبل حلبی» (دانلود فیلم The Tin Drum با لینک مستقیم) بود و ترکیب درام و کمدی تبدیل شد به بخشی از آموزش من به عنوان یک بازیگر.»

راک‌ول که از والدینی بازیگر متولد شده به قدم گذاشتن در همان مسیر تمایل پیدا می‌کند: «بازیگری را رومانتیزه کردم. به نظر جالب می‌آمد! حتی نگران پولش نبودم. به سمتش تمایل داشتم، وقتی جوان باشی نگران پول نیستی... به گذشته که نگاه می‌کنم می‌بینم سخت بوده – نقش‌های مزخرف داشته‌ام، اخراج شده‌ام، با دوچرخه بوریتو تحویل داده‌ام. نمی‌دانم امروز حاضرم این کار را انجام دهم یا نه، بیش از حد نرم‌خو بودم.»

او مشتاقانه از الگوهای بازیگری‌اش نام می‌برد: مارلون براندو، مانتگامری کلیفت، راد اشتایگر، ریچارد پرایر، بیل ماری، مورگان فریمن، رابرت دنیرو، جین هکمن، جان وویت، داستاین هافمن، ال پاچینو، مریل استریپ، الن برستین، لی جی. کاب، ایزابل هوپر، و خاویر باردم. راک‌ول از تجربه‌ی خود در آموزشگاه بازیگری «استودیو ویلیام اسپر» نیویورک می‌گوید: «اسپر به من گفت: «خون‌سرد باشد و دل‌گرم.» مانند آموزش جدای برای بازیگران بود، یک تجربه‌ی روحانی. به نظر من استعداد بازیگری کافی نیست. باید بر روی آن کار کنید.»

راک‌ول می‌گوید برای «سه بیلبورد» با یک پلیس و برای «مرد آهنی ۲» با یک فروشنده‌ی اسلحه «یا کسی که یک فروشنده‌ی اسلحه را می‌شناخت» گفتگو کرده: «حتی برای تست بازیگری، یک هفته باید وقت گذاشت، اگر برای «آرتور میلر» باشد دو هفته.»

او که تحت تأثیر سخنرانی «تیلدا سوئینتن» هنگام دریافت شیر طلایی افتخاری شده می‌گوید افرادی چون «ال شارپتون» و «دیو شپل» که استند-آپ خود را به «جورج فلوید» اختصاص داد، می‌توانند مردم را متحد کنند: «دلگرم‌کننده است... من هیچ‌وقت فردی سیاسی نبوده‌ام.»

راک‌ول در پایان می‌گوید روش‌هایی برای بازآفرینی تجربه‌ی سینمایی وجود دارد: «بزرگ‌ترین تلویزیونی که می‌توانید تهیه کنید. من طرفدار تلویزیون‌های بزرگ هستم. یک تلویزیون ۸۰ اینچ لعنتی بخرید. شنیده‌ام که «اندرو اسکات» که یکی از بازیگران جدید محبوب من است با اپلیکیشن زوم تئاتر اجرا می‌کند. اگر ادامه پیدا کند، شاید من هم همین کار را بکنم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید