news-background
news-background

«سلما هایک»: استودیو تمایل داشت «کامرون دیاز» در فیلم Desperado نقش یک مکزیکی را بازی کند

 

«رابرت رودریگز» می‌خواست هایک را انتخاب کند، اما استودیو او را وادار کرد مراحل تست بازیگری را طی کند.

 

بیست و پنجمین سالگرد اکران «دسپرادو» (دانلود فیلم Desperado با لینک مستقیم) همزمان است با بیست‌ و پنجمین سالگرد به شهرت رسیدن «سلما هایک». این بازیگر مکزیکی نامزد اسکار که پیش از ورود به هالیوود در اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ یکی از ستارگان سینمای این کشور بوده، به تازگی در مصاحبه با «ال» مراحل انتخاب بازیگران «دسپرادو» را مرور کرده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

رودریگز زمانی هایک را زیر نظر می‌گیرد که مصاحبه‌ی میان بازیگر و «پل رودریگز» مجری شبکه‌ی اسپانیایی زبان «یونیویزیون» را می‌بیند. هایک در این مصاحبه از تمایلش به نمایندگی لاتین‌تباران در هالیوود می‌گوید. او در پاسخ به این پرسش که چرا حاضر است بازیگری خود را به خطر بیندازد و به هالیوودی برود که به ندرت نقشی به بازیگران زن لاتین‌تبار می‌دهد می‌گوید: «می‌خواهم این رویه را تغییر دهم. این اتفاقی عادی نیست.» همین اظهار نظر برای «رابرت رودریگز» کافی بود تا به هایک پیشنهاد بازی در «دسپرادو» در نقش یک کتاب‌فروش مکزیکی را ارائه دهد.

علی‌رغم تمایل رودریگز برای انتخاب هایک، «کلمبیا پیکچرز» استودیوی سازنده فیلم بازیگر را به این علت که تجربه‌ای در هالیوود نداشت به انجام مراحل تست بازیگری وادار می‌کند. هایک می‌گوید او تنها یکی از بی‌شمار بازیگر زن دیگری بود که برای این نقش تست بازیگری می‌داد. استودیو بیشتر به انتخاب یک بازیگر شناخته‌شده تمایل داشت.

هایک می‌گوید: «به یاد می‌آورم که «کامرون دیاز» در آن زمان می‌درخشید و به این دلیل که نامش دیاز بود آن‌ها می‌گفتند که می‌تواند نقش یک مکزیکی را بازی کند. نام او در فهرست وجود داشت، در حالی که من باید تست بازیگری می‌دادم... دقت کنید چه می‌گویم، استودیو می‌خواست «کامرون دیاز» نقش یک مکزیکی را بازی کند.»

این تجربه‌ای عبرت‌آموز برای هایک بود، اما او می‌گوید همین که موفق شده برای «دسپرادو» تست بازیگری دهد در آن زمان برای هالیوود پیشرفت به حساب می‌آمد. هایک در مورد تست بازیگری برای فیلم «خانه اشباح» (دانلود فیلم The House of Spirits با لینک مستقیم) که در سال ۱۹۹۳ ساخته شد نیز می‌گوید: «برای تست بازیگری التماس می‌کردم. حتی حاضر نبودند فرصت تست بازیگری به من بدهند. می‌گفتم: «فقط خواندن من از روی فیلمنامه را بشنوید.» ضمن اینکه نقش یک شخصیت لاتین بود. آن‌ها حتی بازیگران لاتین را برای نقش‌های لاتین انتخاب نمی‌کردند. اصلاً بازیگر لاتین انتخاب نمی‌کردند – مگر اینکه نقش پیشخدمت یا فاحشه بود.»

رودریگز در نهایت هایک را برای «دسپرادو» انتخاب می‌کند و او را در هالیوود به شهرت می‌رساند. هایک ۵۴ ساله امسال قرار بود در فیلم «جاودانان» (Eternals) مارول و دیزنی ظاهر شود، اما پاندمی اکران این عنوان ابرقهرمانی را به سال ۲۰۲۱ موکول کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید