news-background
news-background

بازیگران سریال The Lord Of The Rings معرفی شدند؛ اضافه شدن دو بازیگر ایرانی تبار

استودیوی آمازون سه‌شنبه شب در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی «انجمن منتقدین تلویزیونی» بازیگران نقش‌های اصلی سریال «ارباب حلقه‌ها» (The Lord of the Rings) را معرفی کرد. این بازیگران شامل «رابرت آرامایو»، «اووین آرتور»، «نازنین بنیادی»، «تام باج»، «مورفید کلارک»، «اسماعیل کروز کوردووا»، «اما هورواث»، «مارکلا کاوانا»، «جوزف مال»، «تایرون موهافیدین»، «سوفیا نوموت»، «مگان ریچارد»، «دیلن اسمیت»، «چارلی ویکرز» و «دنیل ویمن» می‌شوند. فیلمبرداری سریال از فوریه‌ی ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و جلسات فیلمنامه‌خوانی از هم‌اکنون در نیوزلند در حال برگزاری است.

پیش‌تر پیوستن آرامایو، هورواث، کاوانا و مال به سریال گزارش شده اما آمازون آن‌ها را رسماً به تأیید نرسانده بود. استودیو شب گذشته اعلام کرد که «ویل پولتر» هم در ماه سپتامبر به سریال اضافه شد اما به علت برنامه‌های فشرده‌اش تصمیم گرفت از پروژه جدا شود.

«ورنان سندرز» یکی از مدیران استودیوهای آمازون می‌گوید: «ما هنوز باید بازیگر چند نقش کلیدی دیگر را انتخاب کنیم.» او به همراه «جنیفر سالکه» و «آلبرت چنگ» مدیرعامل استودیو اطلاعاتی در مورد اینکه این بازیگران در چه نقش‌هایی بازی می‌کنند ارائه نکردند.

در ماه‌های گذشته گزارش شده بود که نویسندگی سریال به «جی.دی پین» و «پاتریک مک‌کی» سپرده شده و کارگردانی دو اپیزود ابتدایی فصل نخست به «جی.‌ای بایونا» کارگردان «دنیای ژوراسیک: قلمرو سرنگون» (Jurassic Park: Fallen Kingdom).

داستان سریال «ارباب حلقه‌ها» که از رمان‌های «جی.آر.آر. تالکین» اقتباس می‌شود، در «سرزمین میانه» و پیش از وقایع «یاران حلقه» (The Fellowship of the Ring) روی می‌دهد. این رمان در سال ۲۰۰۳ از سوی بی‌بی‌سی محبوب‌ترین رمان تاریخ لقب گرفت. اقتباس سینمایی از این اثر حماسی با همکاری نیو لاین سینما و «پیتر جکسون» با فروش نزدیک به ۶ میلیارد دلاری در سراسر دنیا و ۱۷ جایزه‌ی اسکار همراه بود.

«رابرت آرامایو» یک بازیگر بریتانیایی است که به تازگی فیلمبرداری مینی‌سریال «پشت چشمان او» (Behind Her Eyes) را برای نت‌فلیکس به اتمام رسانده و اواخر امسال در فیلم «مردان شاه» (The King’s Man) به کارگردانی «متیو وان» ظاهر می‌شود. او سال گذشته فیلم «توریست خودکشی» (Suicide Tourist) با همکاری «نیکلاس کاستر-والدو» را روی پرده داشت و با «گالوستن» (Galveston) به کارگردانی «ملنی لوران» و بازی «ال فنینگ» و «بن فاستر» در جشنواره‌ی تورنتو حاضر بود.

«اووین آرتور» در تئاتر «یک بنده دو ارباب» با همکاری «جیمز کوردن» نقش «فرانسیس هنشال» را بازی کرده و در تلویزیون سابقه‌ی بازی در «اعتراف» (A Confession)، «بابل» (Babylon)، و «حادثه» (Casualty) را دارد. عناوین سینمایی او هم شامل «جزیره‌ی سفید» (White Island)، «پاترول» (The Patrol) و در آینده «تنها ایوان دنیا» (The One and Only Ivan) دیزنی می‌شود.

«نازنین بنیادی» بازیگر بریتانیایی-ایرانی که به سرعت در سینما و تلویزیون در حال پیشرفت است، در درام «بمب خبری» (Bombshell) با «شارلیز ترون» و «نیکل کیدمن» همبازی شده، و در «هتل بمبئی» (Hotel Mumbai) در نقش «زهرا» بازی کرده است. این فیلم در سال ۲۰۱۸ در بخش فیلم‌های بین‌المللی جشنواره‌ی تورنتو حاضر بود و از طرف آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا ۱۳ جایزه دریافت کرد. بنیادی در تلویزیون در سریال تحسین‌شده‌ی «همتا» (Counterpart) در مقابل «جی.کی سیمونز»، و در «میهن» (Homeland) سریال برنده‌ی امی و گلدن گلوب، نقش «فرح شیرازی» را ایفا کرده است. او در فصل ششم و هفتم سریال «آشنایی با مادر» هم در نقش «نورا» بازی کرد. دیگر پروژه‌های شاخص او شامل «بن-هور»، «سه روز آینده» (The Next Three Days)، «مسافران» (Passengers) و قسمت اول «مرد آهنی» (Iron Man) می‌شود.

«تام باج» نویسنده، بازیگر و موسیقی‌دان استرالیایی در فیلم «قوانین استرالیایی» (Australian Rules) به کارگردانی «پل گلدمن» و فیلم «پیشنهاد» (The Proposition) ساخته‌ی «نیک کیو» و «جان هیلکات» ظاهر شده. او اخیراً در فیلم بلند «جودی و پانچ» (Judy & Punch) نقش «آقای فرانگلی» را بازی کرده که در جشنواره‌ی فیلم ساندنس ۲۰۱۹ روی پرده رفت. باج سابقه‌ی بازی در مینی‌سریال «اقیانوس آرام» (The Pacific) شبکه‌ی HBO را هم دارد.

«مورفید کلارک» یکی از بازیگران آینده‌دار سینما و تلویزیون نامیده می‌شود و در شصت و سومین جشنواره‌ی فیلم لندن در سال ۲۰۱۹ ستاره‌ی نوظهور فستیوال لقب گرفت. او ابتدای سال ۲۰۲۰ در سریال «دراکولا» (Dracula) شبکه‌ی بی‌بی‌سی و نت‌فلیکس در نقش «مینا» ظاهر شد و اخیراً در سریال «نیروی اهریمنی او» (His Dark Materials) شبکه‌های اچ‌بی‌او و بی‌بی‌سی نقش «خواهر کلارا» را بازی کرده است. او به زودی در فیلم «تاریخچه‌ی شخصی دیوید کاپرفیلد» (The Personal History of David Copperfield) به کارگردانی «آرماندو ایانوچی» در دو نقش دیده خواهد شد.

«اسماعیل کروز کوردووا» به تازگی بازی در مینی‌سریال «بی‌اثر کردن» (The Undoing) در مقابل «نیکل کیدمن» و «هیو گرنت» را به پایان رسانده و این روزها در مقابل «سوفیا بوتلا» و «بروکلین پرنس» در فیلم بلند «مهاجرین» (Settlers) به کارگردانی «وایت راکفلر» جلوی دوربین می‌رود. او سال گذشته در کنار «سرشا رونان» و «مارگو رابی» در فیلم «ماری ملکه‌ی اسکاتلند» (Mary Queen of Scots) بازی کرد و سابقه‌ی بازی در سریال «ری داناوان» (Ray Donovan) را دارد.

«اما هورواث» یک بازیگر آمریکایی-اسلواک است که بازیگری خود را در سال ۲۰۱۵ با فیلم «لایک.شیر.فالو» (Like.Share.Follow) استودیوهای بلوم‌هاوس و سینه‌مکس آغاز کرد. او برای تحصیل در رشته‌ی فیلمنامه‌نویسی به لس‌آنجلس آمد و سپس بازی در این فیلم را پذیرفت.

«مارکلا کاوانا» استرالیایی ابتدا در سریال «رامپر استامپر» (Romper Stomper) در مقابل «سوفی لو» و «دیوید ونام» ظاهر شد و سپس در فیلم تلویزیونی «پیک‌نیک در هنگینگ راک» (Picnic at Hanging Rock) در مقابل «ناتالی دورمر» بازی کرد. «اولین تابستان من» (My First Summer) از جمله آثار سینمایی کاوانا است و به زودی در فیلم «غروب» (The Gloaming) به کارگردانی «ویکی مدن» دیده می‌شود.

«جوزف مال» چندین سال در سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) شبکه‌ی اچ‌بی‌او در نقش «بنجن استاک» بازی کرد و برای بازی در «آواز پرنده» (Birdsong) نامزد بفتا شده است. او در بازسازی «زنان عاشق» (Women in Love) بی‌بی‌سی و «مادرپدرفرزند» (MotherFatherSon) به همراه «ریچارد گر» هم سابقه‌ی بازی دارد. آثار سینمایی او نیز شامل «دل دریا» (In the Heart of the Sea) به کارگردانی «ران هاوارد»، «دوستانت را بکش» (Kill Your Friends) به همراه «نیکلاس هولت»، و «نیمه‌ی خورشید زرد» (Half of a Yellow Sun) می‌شود. فیلم بعدی او «آخرین سیاره» (Last Planet) به کارگردانی «ترنس مالیک» خواهد بود.

«سوفیا نوموت» ایرانی-آفریقایی تبار و زاده‌ی بریتانیا است که توانایی صحبت به زبان فارسی سلیس را دارد. او در نمایش‌های متعددی از جمله «جهت مخالف» (Vice Versa) روی صحنه رفته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید