news-background
news-background

اولین تصاویر از سریال The Irregulars نت‌فلیکس: شرلوک هلمز با چاشنی ماوراءالطبیعه

اولین تصاویر رسمی از سریال جدید «غیرعادی‌ها» (The Irregulars) نت‌فلیکس منتشر شد. داستان این سریال در دنیای «شرلوک هلمز» روی می‌دهد اما کانون توجه بر روی معماهای فراطبیعی قرار داده شده. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

در اقتباس جدید نت‌فلیکس از رمان‌های «شرلوک هلمز» نوشته‌ی «سر آرتور کنان دویل»، «غیرعادی‌های خیابان بیکر» گروهی از جوانان خیابانی‌اند که هلمز در بعضی از پرونده‌هایش از آن‌ها کمک می‌گیرد. در کتاب‌های دویل این گروه از چند کودک تشکیل شده، اما در این سریال به نویسندگی «تام بیدول» اعضای گروه نوجوان شده‌اند و تنها افرادی‌اند که می‌توانند لندن را از شر نیروهای شیطانی برهانند.

بیدول به «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید: «داستان ما بر روی گروه «غیرعادی‌ها» تمرکز می‌کند، خود گروه. داستان آن‌ها، ماجراجویی‌هایشان. شرلوک هلمز در داستان وجود دارد، دنیای سریال متعلق به اوست، اما تمرکز بر روی او نیست. نقش مهمی در داستان دارد، اشتباه برداشت نکنید، اما سریال در مورد این بچه‌ها و ماجراجویی‌های آنان است.»

نسخه‌ی تلویزیونی این گروه به رهبری «بی» با بازی «تادی گراهام» از «جسی» با بازی «دارسی شا»، و دوستانشان «بیلی» با بازی «جوجو ماکاری»، «اسپایک» با بازی «مک‌کل دیوید»، و «لئوپارد» تازه‌وارد با بازی «هریسون استرفیلد» تشکیل شده است. آن‌ها توسط «دکتر واتسون» با بازی «رویس پیرسون» و هلمز افسانه‌ای با بازی «هنری لوید-هیوز» به دنیای جادو و ماوراءالطبیعه آورده شده‌اند.

سریال سرگذشت یک قهرمان زن جوان را روایت می‌کند که برای نجات خواهر جوان‌ترش می‌جنگد. بیدول در این خصوص می‌گوید: «با این نیت داستان را طراحی کردیم، چرا نتوانند به دنیایی ورود کنند که یک مرد بر آن حکمران است و چند نفر را ادب کنند؟» بیدول می‌گوید با اضافه کردن رازآلودگی، اکشن و رمنس، لحن سریال را مدرن‌تر کرده است: «می‌خواستم از آن چیزهایی کلاسیک دوران ویکتوریایی فاصله بگیرم، ویژگی‌های دیکنزی. می‌خواستم کاری کنم که هیجان‌انگیز‌تر و ترسناک‌تر و بسیار بسیار تازه‌تر شود، بنابراین این شخصیت‌ها برای مخاطب امروز قابل درک است. مشکلاتی دارند که ما داریم، زبان گفتگوهایشان تاریخی نیست، با هم به شکلی معاصرتر از آنچه از یک اقتباس ویکتوریایی انتظار دارید حرف می‌زنند.»

شاید مهم‌ترین تغییر در داستان دویل اضافه کردن عناصر فراطبیعی بوده باشد. نویسنده اضافه می‌کند: «عنصر فراطبیعی نوعی وحشت ویکتوریایی ایجاد می‌کند که بسیار متفاوت‌تر است نسبت به آنچه از رمان‌های شرلوک هلمز سراغ داریم. چرا که گاهی وقتی رمان‌های شرلوک هلمز را می‌خوانم، آرزو می‌کنم که آن [عناصر به نظر ماورائی] واقعی بودند. [می‌خندد] در سریال ما، معماها می‌توانند حل شوند، اما نمی‌توان با تفکر نسبی توضیح‌شان داد – هیولا و غول و وحشت به شهر لندن هجوم آورده.»

با این حال، بیدول که خود از شیفتگان رمان‌های دویل است، وعده می‌دهد که قصد نابود کردن میراث آن نویسنده را نداشته: «نمی‌خواستم فقط شرلوک را بردارم و نابودش کنم تا ببینم چه می‌شود. عاشق رمان‌های شرلوک هلمز هستم اما می‌دانستم که می‌خواهم اثری بسیار متفاوت بسازم که نوع متفاوتی از مهر آرتور کنان دویل پای آن باشد.»

سریال «غیرعادی‌ها» ۲۶ مارس (۶ فروردین ماه ۱۴۰۰) از نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید