news-background
news-background

سریال Rick and Morty برنده امی بهترین برنامه انیمیشن؛ اولین امی «مایکل جوردن» با مستند The Last Dance

برنامه‌سازی انیمیشن در طول چند دهه‌ی گذشته احیا شده و عناوین بزرگسالانه‌ی بیشتری در این فرمت ساخته می‌شود. با وجود پاندمی ویروس کرونا، برنامه‌سازی به صورت انیمیشن حتی در موقعیت بهتری قرار گرفته اما امسال در مراسم اهدای جوایز «امی هنرهای خلاقانه» در این بخش جوایز به عناوین قدیمی‌تر رسید. تماشای انلاین فیلم خارجی.

رأی‌دهندگان امی سریال «ریک و مورتی» (دانلود سریال Rick and Morty با لینک مستقیم) را به عنوان برنده‌ی بخش بهترین برنامه‌ی انیمیشن انتخاب کردند. این سریال که در سال ۲۰۱۸ نیز موفق به کسب امی شده بوده، دومین امی خود را به خانه برد.

بسیاری تصور می‌کردند که امسال «بوجک هورسمن» (BoJack Horseman) نت‌فلیکس امسال سرانجام جایزه‌ای کسب می‌کند. این سریال که در سال ۲۰۱۴ آغاز شده و ژانویه گذشته به پایان رسید، از سوی منتقدین گاهی بهترین عنوان انیمیشن تاریخ دانسته می‌شد و آشکارا مسائلی چون رفتارهای مردسالانه و مرگ را بررسی می‌کرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«سیمپسون‌ها» (The Simpsons) به عنوان طولانی‌ترین سریال انیمیشن تاریخ نیز امی دیگری تصاحب کرد. این سریال در طول پخش خود ۲۸ نامزدی امی و ۱۱ جایزه را دریافت کرده است. «سیمپسون‌ها» سال گذشته اولین امی خود در طول یک دهه گذشته را کسب کرد، بنابراین بسیاری گمانه‌زنی می‌کردند که امسال سریال جوایز بیشتری به خانه ببرد.

«مایکل جوردن» شنبه شب اولین امی خود را به لطف سریال مستند «آخرین رقص» (دانلود مستند The Last Dance با لینک مستقیم) کسب کرد. این سریال بر «تایگر کینگ» (Tiger King) نت‌فلیکس، «هیلاری» (Hilary) هولو، «اربابان آمریکایی» پی‌بی‌اس و «مک‌میلیونز» (McMillion$) اچ‌بی‌او غلبه کرد. شبکه‌ی ای‌اس‌پی‌ان برای اولین بار در بخش بهترین مستند برنده‌ی امی شد.

امسال در شاخه‌ی بهترین مستند رقابت بسیار فشرده‌ای وجود داشت. نبرد اصلی جوردن با «تایگر کینگ» بود که یکی از پربیننده‌ترین عناوین تلویزیونی پس از پاندمی است. «تایگر کینگ» امسال در شش شاخه نامزد بود اما در نهایت هیچ جایزه‌ای به آن تعلق گرفت.

«لودویگ گورانسن» نیز شنبه شب آهنگسازی سریال «مندلوری» (The Mandalorian) برنده‌ی امی شد. این آهنگساز سابقه‌ی کار بر روی پروه‌های سینمایی محبوبی چون «پلنگ سیاه» (Black Panther)، «ونوم» (Venom) و اخیراً «تنت» (Tenet) را داشته است. فصل دوم «مندلوری» ۳۰ اکتبر از دیزنی+ پخش خواهد شد.

هفتاد و دومین مراسم اهدای جوایز «امی پرایم‌تایم» یکشنبه ۲۰ سپتامبر از شبکه‌ی ای‌بی‌سی و با اجرای «جیمی کیمل» روی ایر می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید