news-background
news-background

سریال Clarice شخصیت «هنیبال لکتر» را نادیده می‌گیرد

هواداران «هنیبال» (Hannibal) شبکه‌ی NBC از اینکه سریال شخصیت «کلاریس استارلینگ» را معرفی نکرد ناامید شدند و بسیاری از آن‌ها نگران بودند که در سریال اختصاصی شخصیت «کلاریس» (Clarice) شبکه‌ی CBS هم این دو هویت مقابل هم دیده نشوند. متأسفانه به نظر می‌رسد که هیچ‌کس امکان اقتباسی کامل از اثر «توماس هریس» را ندارد، چرا که در سریال «کلاریس» شخصیت «هنیبال لکتر» نادیده گرفته خواهد شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«الکس کورتزمن» تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال «کلاریس» اخیراً در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» فاش کرده است که سریال امکان استفاده از شخصیت معروف کتاب هریس را ندارد. این مجله می‌نویسد با این حال، رویارویی استارلینگ و لکتر در خط زمانی سریال و یک سال پیش از آغاز وقایع، اتفاق افتاده است. اما در این سریال «هنیبال» هویتی ولدمورت-گونه به خود می‌گیرد و کسی نمی‌تواند اسمش را ببرد.

علت این غیبت مسائل حقوقی اقتباس از شخصیت‌های هریس است که میان استودیوی ام‌جی‌ام – که سریال «کلاریس» را تولید کرده و صاحب امتیاز تمامی شخصیت‌هایی چون استارلینگ و همکارش «آردلیا مپ» است – و کمپانی «دینو دلورنتیس» که امتیاز اقتباس از دیگر شخصیت‌ها از جمله «هنیبال» را در اختیار دارد، تقسیم شده است.

کورتزمن به «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید: «من هنوز دارم سعی می‌کنم بفهمم امتیاز اقتباس چگونه تقسیم شده است. اما کاملاً آزادی عمل داشته‌ایم زیرا هیچ علاقه‌ای به نوشتن از «هنیبال» نداریم – نه به این سبب که از فیلم‌ها یا سریال‌ها خوشمان نیامده، بلکه به این دلیل که چنان به خوبی توسط افراد مختلف ساخته شده که به نظر ما چندان تازگی نداشت.»

بدون شخصیت لکتر، فصل اول «کلاریس» همچون فیلم‌ها یا حتی سریال «هنیبال»، داستان سنتی یک قاتل زنجیره‌ای را روایت نمی‌کند. در عوض، سریال به گفته‌ی کورتزمن، با مسئله‌ای سر و کار دارد که همیشه در زندگی به آن برمی‌خوریم: «نسخه‌ای بسط‌داده‌شده‌تر، پیچیده‌تر، ظریف‌تر و امروزی‌تر از یک قاتل زنجیره‌ای است.»

اپیزود اول «کلاریس» ۱۱ فوریه ۲۰۲۱ از CBS پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴

اگه این کار کورتزمن هست که حتما مثل Discovery گند زده بهش!

نمایش اسپویل