news-background
news-background

سریال Chernobyl رکورد بینندگان Game of Thrones در پلتفورم‌های دیجیتال را شکست؛ اعتراض حزب کمونیست‌ روسیه

در هفته‌های گذشته گزارشات بسیاری در مورد اینکه مینی‌سریال «چرنوبیل» (Chernobyl) شبکه‌ی HBO چگونه به پدیده‌ای بین‌المللی تبدیل شده و توجه مخاطبین سراسر دنیا را به خود جلب کرده منتشر شده، اما این آمار و ارقام است که از تأثیر حقیقی داستان فاجعه‌ی تأسیسات هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ حکایت می‌کند.

در آستانه‌ی رأی‌گیری برای انتخاب نامزدهای مراسم امی، آمار بینندگان سریال «چرنوبیل»‌ با بازی «امیلی واتسون» و «استلان اسکارزگارد» از «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) عبور کرده و تا مرز دستیابی  به رکورد «کارآگاه حقیقی» (True Detective) پیش رفته است. به عبارت دقیق‌تر، سریال درام تاریخی «چرنوبیل» به نویسندگی «کرگ مازین» در مجموع ۸ میلیون بیننده را جذب کرده است.

سریال «اشیاء تیز» (Sharp Objects) شبکه با بازی «ایمی آدامز» که تابستان گذشته در قالب ۸ اپیزود پخش شده بود ۷.۳ میلیون بیننده داشت، در حالی که «چرنوبیل» هنوز با رکورد ۸.۵ میلیونی فصل اول «دروغ‌های بزرگ کوچک» (Big Little Lies) در اوایل سال ۲۰۱۷ فاصله دارد، اما هر لحظه ممکن است رکورد کلی ۸.۱ میلیونی فصل سوم «کارآگاه حقیقی» را پشت سر بگذارد. نباید فراموش کرد که سریال‌های رقیب «چرنوبیل»‌ در شب‌های پربیننده یکشنبه روی ایر رفته‌اند.

حدود ۳۵ درصد از این بینندگان، سریال «چرنوبیل» را از طریق شبکه‌ی کابلی HBO حدود ۱۳ درصد با سرویس‌های VOD و ۵۲ درصد از سرویس‌های آنلاین HBO Go و HBO Now و دیگر سرویس‌های استریمینگ مشاهده کردند. رقم آخر برای HBO یک رکورد جدید به شمار می‌آید. تاکنون هیچ سریال دیگری از این شبکه موفق نشده بود بیش از ۵۰ درصد بینندگانش را از طریق پلتفورم‌های دیجیتال جذب کند. مطابق انتظار، این رکورد پیش از این به «بازی تاج‌وتخت» با ۴۶ درصد اختصاص داشت، حتی در فصل هشتم و پایانی آن.

اما همه‌ی مخاطبین «چرنوبیل» را تحسین نکردند. جدا از اینکه تلویزیون ملی روسیه اعلام کرده نسخه‌ی متفاوتی از واقعه را با حضور یک مأمور CIA در دل قصه روایت خواهد کرد، کمونیست‌های روسیه پنجشنبه شب از سازمان تنظیم مقررات این کشور درخواست کردند تا دسترسی مردم را به این سریال «تهوع‌آور» را محدود کند.

این حزب مارکسیست-لنینیست که نباید با حزب قدرتمندتر کمونیست‌های روسیه اشتباه گرفته شود، می‌خواهد نویسنده، کارگردان و تهیه‌کنندگان سریالی که به ادعای آنان از یک تراژدی به عنوان ابزاری برای فریب ایدئولوژیک استفاده کرده و رژیم و مردم شوروی را پلید و شیطانی به تصویر کشیده‌ است، به صورت قانونی به نشر اکاذیب متهم کند.

«چرنوبیل» با امتیاز ۹.۷ در IMDb به عنوان برترین سریال تاریخ تلویزیون شناخته شده در حالی که تنها ۱۰ روز از پخش اپیزود پایانی آن می‌گذرد. مازین در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است که فصل دوم «چرنوبیل» ساخته نخواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۵۷

بنظرم این همه مانوری که دارن رو محبوبیت عجیب و غریب این سریال میدن الکیه و بیشتر برای تخریب روسیه هست. من قسمت اولش رو دیدم دیگه ادامه ندادم، سریال از همه لحاظ خوب و قوی کار شده، اما اونقدر درگیر کننده و همه پسند نیست که اینقدر پربیننده بشه.

نمایش اسپویل
۱۲ تیر ۱۳۹۸ ۰۱:۰۲

دوست عزیز که یه قسمت دیده راجب به کل یه سریال اظهار نظر میکنی اول برو سریالو درست ببین متوجه میشی که کل قسمت های این سریال به هم ربط داره یک قسمته نمیشه راجبش اظهار نظر ظاهری کرد نقطه اوج این سریال که در قسمت پایانی هست همه ابهاماتو برطرف میکنه در کل این سریال خط داستانی یکپارچه ای داره و فضای رازآلود هر قسمت این سریالو جذاب کرده هر چند بازیگرانش نسبتا معروفن نه خیلی معروف این سریال تا حد امکان حوادث رو واقعی تر جلوه داده

نمایش اسپویل
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۳۷

مینی سریال زیاد دیدم اما چرنوبیل یه چیز دیگس:))❤

نمایش اسپویل