news-background
news-background

سریال‌هایی که در مه ۲۰۲۰ منتظرشان هستیم

ماه مه یکی از مهم‌ترین ماه‌ها در تقویم تلویزیون است. زمانی که شبکه‌ها خود را برای جوایز امی آماده می‌کنند. قاعدتا باید این ماه یکی از شلوغ‌ترین ماه‌‌های تلویزیون باشد، گرچه در سال‌های اخیر با قدرت گرفتن سرویس‌های استریم، هر ماه تعداد عناوین مهم زیاد است حقیقت این است که تفاوت آنچنانی هم نمی‌کند. امسال هم که بخاطر اتفاقات ناگوار، همه‌ی برنامه‌ها به هم ریخته. در هر حال در مه ۲۰۲۰ تعداد زیادی سریال اسم و رسم دار به تلویزیون می‌آیند.

سروس جدیدی که این ماه قرار است افتتاح شود (هر ماه همين داستان را داریم،) HBO Max است. سرویسی که بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شبکه‌ی تلویزیونی برایمان تدارک دیده. و توسط آن در آتش تنور رقابت می‌دمد و آن را از همیشه گرم‌تر می‌کند.

این شما و این هم ليست انتخاب‌های ما از سریال‌های جديد مه ۲۰۲۰. در انتها ليست هم سریال‌های مهمی که به تلویزیون برمی‌گردند را از نظر می‌گذرانیم.

بتی (Betty)

شبکه: HBO   تاریخ پخش: ۱ مه (۱۲ اردیبهشت)

کریستال موزل این سریال را بر اساس فیلم خودش با نام «آشپرخانه‌ی اسکیت» محصول سال ۲۰۱۸ ساخته. فیلمی که پس از به نمایش درآمدن در ساندنس همان سال، با استقبال روبرو شد. سریال ماجراهای زنان جوانی را دنبال می‌کند که برای ورود به جمع اسکیت‌بازان نیویورک تلاش می‌کنند. برخی از آنان جسور هستند و برخی اندکی محافظه‌کارتر. و چگونگی تقابل آن‌ها با مشکلاتشان در این مسیر، داستان این سریال است. بازیگران فیلم اصلی برای ایفای نقش خود دوباره بازگشته‌اند و با موزل همکاری کرده‌اند.

کوشش (Trying)

شبکه: Apple TV+   تاریخ پخش: ۱ مه (۱۲ اردیبهشت)

نیکی (ایستر اسمیت) و جیسون (ریف اسپال) یک زوج جوان هستند که پس از چندین سال رابطه درمی‌یابند قادر به بچه‌دار شدن نیستند. به همین خاطر تصمیم می‌گیرند سرپرستی یک کودک را بپذیرند. در این راه با مشکلات عجیب و غیرقابل پیش‌بینی روبرو می‌شوند که خودشان و رابطه‌شان را به چالش می‌کشد اما این دو تمام تلاششان را می‌کنند که روحیه خود را حفظ کنند و هرجا کم می‌آورند به یکدیگر اتکا می‌کنند. هر هشت قسمت سریال را خالق آن اندی ولتون نوشته و جیم اوهنلون کارگردانی کرده.

بارگیری (Upload)

شبکه: Amazon Prime Video   تاریخ پخش: ۱ مه (۱۲ اردیبهشت)

سریال کمدی آمازون درباره‌ی جهان بعد از مرگ، اما از نوع دیجیتالیِ آن است. سریال ماجراهای یک مرد جوان تازه آپلود (بارگیری) شده با بازی رابی امل را پیگیری می‌کند که درصدد است به بهشت مجازی راه یابد و در این راه، فردی را استخدام کرده که زنده باشد (!!) و بتواند به او کمک کند. این سریال جدیدترین عنوان خالق «اداره» و «پارک‌ها و بازسازی‌ها»، گرگ دنیلز است.

هالیوود (Hollywood)

شبکه: Netflix   تاریخ پخش: ۱ مه (۱۲ اردیبهشت)

رایان مورفی نام شناخته شده‌ی پشت سریال‌‌هایی نظیر یک «داستان ترسناک آمریکایی» و «Glee» با سریال جدیدی به نتفلکیس آمده که در آن یک گروه جاه‌طلب از بازیگران و فیلمسازان، در دنیای بعد از جنگ جهانی دوم تمام تلاش خود را می‌کنند تا به هرقیمتی شده به هدف خود برسند و آرزوهایشان را به واقعیت تبدیل کنند. دیوید کورنسوت، دیلان مک درموت و جیم پارسونز از جمله بازیگران این سریال هستند.

مقابله‌های خورشیدی (Solar Opposites)

شبکه: Hulu   تاریخ پخش: ۸ مه (۱۹ اردیبهشت)

سال‌ها پس از سقوط بر روی سیاره زمین، یک خانواده‌ی فرازمینی تلاش می‌کنند که با زندگی بر روی زمین تطابق پیدا کنند. تامس میدلدیچ و جاستین رویلند در نقش تری و کوروو، افراد بالغ گروه ایفای صداپیشگی می‌کنند و شان گیامبرون و مری مک دیگر اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند. اگر سر و شکل سریال آشنا به نظر می‌رسد دلیلش این است که خالقان «ریک و مورتی» یعنی رویلند و مایک مک‌ماهان آن را ساخته‌اند.

می‌دانم این اندازه واقعی است (I Know This Much Is True)

شبکه: HBO   تاریخ پخش: ۱۰ مه (۲۱ اردیبهشت)

مارک روفالو در این سریال در نقش دو برادر (طبعا برادران دوقلو) به ایفای نقش پرداخته. سریال اقتباسی از رمان ولی لمب است که با مضامین اعتیاد، احساس گناه و پشیمانی سر و کار دارد. کارگردان و نویسنده‌ی هر شش قسمت این مینی سریال درک سیانفرنس است که در فیلم‌‌های «ولنتاین غمگین» و «جایی در آنسوی کاج‌ها» با این فضا سر و کار داشته و کارش را بلد است. از دیگر بازیگران این سریال کاترین هان، آرچی رنجابی، ملیسا لئو، رزی اودانل، جولیت لوییس و ایموجن پوتس را باید نام برد.

کبیر (The Great)

شبکه: Hulu   تاریخ پخش: ۱۵ مه (۲۶ اردیبهشت)

پس از نقش‌آفرینی هلن میرن در سال گذشته در نقش کاترین کبیر در سریالی که به جنبه‌های دراماتیک زندگی این شخصیت می‌پرداخت، اله فانینگ در سریال حاضر که فضایی سبک‌تر و فانتزی‌تری دارد، به جوانی این امپراتور بزرگ روسیه رنگ و رویی بخشیده. نویسنده‌ی «سوگلی» تونی مک‌نامارا بار دیگر با رهیافتی کمدی یک داستان درباری را روایت می‌کند و در این سریال نیکلاس هولت، فیبی فاکس، آدام گادلی، گیلیم لی و چریتی وکفیلد را گرد خودش آورده.

برف‌شکن (Snowpiercer)

شبکه: TNT   تاریخ پخش: ۱۷ مه (۲۸ اردیبهشت)

پس از کشمکش‌های فراوان، این سریال اقتباسی از فیلم محصول ۲۰۱۳ بونگ جون هو (کارگردان برنده‌ی اسکار فیلم «انگل») با همین نام، راه خود را به تلویزیون باز کرد. ماجرای سریال درون یک قطار سریع‌السیر بدون توقف در دوران عصر یخبندانِ پساآخرالزمانیِ هسته‌ای شکل می‌گیرد و جنیفر کانلی در نقش سخنگوی سیستم گرداننده‌ی این اجتماع به ایفای نقش پرداخته. سریال داستان ساکنان این قطار را روایت می‌کند که چگونه در شرایط اختلاف طبقاتی شدید موجود به زندگی خود ادامه می‌دهند. فقرا در شرایط نامطلوب واگن‌های انتهایی و ثروتمندان در شرایط ایده‌آل واگن‌های ابتدایی. باید دید آیا سریال می‌تواند به اندازه فیلم تاثیرگذار باشد یا خیر.

استارگرل (Stargirl)

شبکه: CW   تاریخ پخش: ۱۹ مه (۳۰ اردیبهشت)

جدیدترین عضو دنیای در حال گسترش و حالا عظیم گرگ برلانتی از کامیک‌بوک‌های DC برای شبکه‌ی CW، بر اساس جدیدترین ورژن این ابرقهرمان شکل گرفته. ابرقهرمانی که چندان هم قدمت ندارد و اولین بار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد. برک بسینگر در نقش کورتنی ویتمور ظاهر شده. یک نوجوان دبیرستانی با قدرت‌های ماورایی که حالا باید مسیر ابرقهرمانی را پیش بگیرد. با توجه به شخصیت اصلیِ آن، احتمالا یکی از سبک‌ترین سریال‌‌های این دنیا باشد. سریال با فاصله‌ی زمانی یک روز از شبکه DC Universe از CW پخش می‌شود.

بارک‌اسکینز (Barkskins)

شبکه: NatGeo   تاریخ پخش: ۲۵ مه (۵ خرداد)

سریال داستانی جدید شبکه National Geographic بر اساس رمانی از آنی پرولکس با همین نام ساخته شده و داستان کاشفان اروپایی در هنگام ورود به آمریکای شمالی را روایت می‌کند. داستان در اواخر قرن هفدهم می‌گذرد و اولین سفرها و خطرهایی را که این تازه‌وارد‌ها با خود به این سرزمین بکر (که الان کبک) نام گرفته آوردند، بازگو می‌کند. خالق آن الوود رید است و دیوید تیولیس، مارشا کی هاردن و ژان مک کلارنان در آن بازی می‌کنند.

گرنت (Grant)

شبکه: History   تاریخ پخش: ۲۵ مه (۵ خرداد)

این سریال بیوگرافی‌ای از ژنرال مشهور آمریکایی در دوران جنگ داخلی و رئیس جمهور آمریکا یولسیس اس گرنت است که بر اساس گفته‌ها و گواهی‌های مورخان بنا شده. این سریال شش ساعته همچنین برای تاثیرگذاری بیشتر بخش‌هایی از زندگی ژنرال گرنت را دراماتیزه کرده تا شمایلی قهرمانانه از او بسازد. از جمله کسانی که در این سریال نقش دارند تانشی کوتس، ران پرنو و ژنرال دیوید پتراموس هستند.

زندگی عشقی (Love Life)

شبکه: HBO Max   تاریخ پخش: ۲۷ مه (۷ خرداد)

یکی از سریال‌های مهم در آغاز به کار سرویس جدید پر سر و صدای HBO یعنی HBO Max است که روایتی آنتولوژیک از مراحل مختلف زندگی عاشقانه‌ی داربی (با بازی آنا کندریک) را بازگو می‌کند. هر قسمت یکی از روابط گذشته‌ی او را پیگیری می‌کند که به طور بالقوه می‌توانست شخصی باشد که او به عنوان شریک زندگی‌اش برمی‌گزیند. از جمله بازیگرانی که این همکاری نصیبشان شده زوئی چائو، پیتر وک، اسکوت مک نیری، کینگزلی بن ادیر و جین ها را می‌توان نام برد.

سنترال پارک (Central Park)

شبکه: Apple TV+   تاریخ پخش: ۲۹ مه (۹ خرداد)

لورن بوچارد خالق سریال محبوب «برگر باب»، با سریال انیمیشنی جدیدی بازگشته. با حجم قابل اعنتای بیشتری از موسیقی. لزلی اودوم جونیور، کاترین هان، تیتوس برگمن و کریستن بل، صداپیشگان اعضای خانواده‌ای هستند که در زمین سنترال پارک مستقر می‌شوند تا نقشه‌های شوم یک تاجر بزرگ (‌با صدای استنلی توچی) را خنثی کنند. راوی داستان هم جاش گد است که عنوان یکی از خالقان سریال را هم به دوش می‌کشد.

نیروی فضایی (Space Force)

شبکه: Netflix   تاریخ پخش: ۲۹ مه (۹ خرداد)

ژنرال چهارستاره و خلبان سابق (استیو کارل) که همیشه رویای فرماندهی نیروی هوایی را داشته، به یک عنوان جدید گمارده می‌شود. او باید فرماندهی ششمین نیروی نظامی آمریکا یعنی نیروی فضایی را بر عهده بگیرد. او در عمل انجام شده قرار می‌گیرد و این مسئولیت را می‌پذیرد و حالا باید با دردسرهایی از جمله سفر دوباره به ماه دست و پنجه نرم کند. در این سریال که گرگ دنیلز و خود استیور کارل خالقان آن هستند، در کنار کارل، جان مالکوویچ، بن شوارتز و نواه امریش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در ادامه‌ی متن، عناوین سریال‌هایی که فصل جدیدشان در این ماه می‌آید را مشاهده می‌کنید.

مدیچی (Medici)

فصل ۳

شبيه: Netflix   تاریخ پخش: ۱ مه (۱۲ اردیبهشت)

میلیاردها (Billions)

فصل ۵

شبکه: Showtime   تاریخ پخش: ۳ مه (۱۴ اردیبهشت)

ریک و مورتی (Rick And Morty)

فصل ۴ (بخش دوم)

شبکه: Netflix   تاریخ پخش: ۳ مه (۱۴ اردیبهشت)

مادران شاغل (Workin' Moms)

فصل ۴

شبکه: Netflix   تاریخ پخش: ۶ مه (۱۷ اردیبهشت)

نقطه کور (Blindspot)

فصل ۵

شبکه: NBC   تاریخ پخش: ۷ مه (۱۸ اردیبهشت)

از نظر من مرده (Dead To Me)

فصل ۲

شبکه: Netflix   تاریخ پخش: ۷ مه (۱۸ اردیبهشت)

حفره (The Hollow)

فصل ۲

شبکه: Netflix   تاریخ پخش: ۷ مه (۱۸ اردیبهشت)

شاخص فلاکت (The Misery Index)

فصل ۲

شبکه: TBS   تاریخ پخش: ۱۴ مه (۲۵ اردیبهشت)

شکاف (The Split)

فصل ۲

شبکه: Sundance   تاریخ پخش: ۲۱ مه (۱ خرداد)

بار حقیقت (Burden Of Truth)

فصل ۳

شبکه: CW   تاریخ پخش: ۲۱ مه (۱ خرداد)

بازگشت به خانه (Homecoming)

فصل ۲

شبکه: Amazon   تاریخ پخش: ۲۲ مه (۲ خرداد)

باز‌ی‌های خدایان (Titan Games)

فصل ۲

شبکه: NBC   تاریخ پخش: ۲۶ مه (۶ خرداد)

ماموران شيلد (Agents Of S.H.I.E.L.D)

فصل ۷

شبکه: ABC   تاریخ پخش: ۲۷ مه (۷ خرداد)

رمی (Ramy)

فصل ۲

شبکه: Hulu   تاریخ پخش: ۲۹ مه (۹ خرداد)

عناوين جذاب از نظر شما کدام‌ها هستند؟ کدام را به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟ مانند همیشه نظراتتان را برایمان بنویسید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۳:۲۴

فصل سوم مدیچی که خیلی وقته اومده یعنی ۱ می رفته تو نتفلیکس فقط ؟

نمایش اسپویل
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۱:۲۷

مرسی بابت لیستتون واقعا کارتون حرف نداره

نمایش اسپویل