news-background
news-background

سرقت لپ‌تاپ «نانسی پلوسی» از کنگره با فیلم Burn After Reading «برد پیت» مقایسه شد

 

هواداران «بخوان و بسوزان» متوجه شده‌اند که داستان این فیلم هالیوودی شباهت‌های بسیاری به شورش‌های واقعی ساختمان کنگره دارد.

 

لپ‌تاپ متعلق به «نانسی پلوسی» سخنگوی مجلس نمایندگان ایالات متحده در جریان یورش حامیان «دونالد ترامپ» به ساختمان کنگره به سرقت رفته و گزاش شده بود که پلیس اف‌بی‌آی امیدوار است زن ۲۲ ساله‌ای را در ارتباط با آن بازداشت کند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

اخیراً ادعا شده این مظنون که تحت بازجویی قرار گرفته، قصد داشته لپ‌تاپ را برای دوستش در روسیه بفرستد و او آن را به دست سرویس اطلاعاتی این کشور برساند. این ماجرا بی‌شباهت با بلاک‌باسترهای هالیوود نیست و در واقع پیش‌تر فیلمی با داستانی نزدیک به آن ساخته شده است.

«بخوان و بسوزان» (Burn After Reading) به کارگردانی «برادران کوئن» و بازی «برد پیت» و «فرانسیس مک‌دومند» در سال ۲۰۰۸ اکران شد و داستانی در مورد چاد و لیندا روایت کرد که به اشتباه تصور می‌کردند یک سی‌دی حاوی اطلاعات محرمانه را به چنگ آورده‌اند. آن‌ها در تلاش بودند که این دیسک را به سفارت روسیه بفروشند و در نهایت با مقامی ملاقات کردند که یک مأمور مخفی سیا از آب درآمد.

با انتشار گزاش سرقت لپ‌تاپ پلوسی و تلاش متهم برای ارسال آن به روسیه، دوستداران سینما بی‌اختیار به یاد فیلم «بخوان و بسوزان» کوئن‌ها افتادند. یکی از کاربران توییتر در این خصوص می‌نویسد: «مثل نسخه‌ی احمقانه‌تر «بخوان و بسوزان» است.» دیگری اضافه می‌کند: ««بخوان و بسوزان» واقعاً پیش‌گوترین فیلم وقایع سیاسی در تاریخ سینماست.» کاربر دیگری می‌گوید: ««بخوان و بسوزان» فیلمی است که دوران ترامپ را تعریف می‌کند.»

در کمدی تلخ «بخوان و بسوزان» بازیگران دیگری چون «جان مالکوویچ»، «جورج کلونی» و «تیلدا سوییتون» نقش‌آفرینی کردند. این فیلم در سراسر دنیا ۱۶۴ میلیون دلار فروخت و نامزد گلدن گلوب بهترین فیلم کمدی یا موزیکال شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید