news-background
news-background

سایمون پگ: استودیوی پارامونت به چندگانه Star Trek صدمه زد

پگ می‌گوید فیلم‌های «پیشتازان فضا» نمی‌توانند به اندازه‌ی فیلم‌های مارول درآمدزایی کنند.

اگرچه چندگانه‌ی «پیشتازان فضا» (دانلود فیلم Star Trek با لینک مستقیم) با سریال‌های تلویزیونی «پیشتازان فضا: دیسکاوری» (Star Trek: Discovery) و «پیشتازان فضا: پیکارد» (Star Trek: Picard) در حال پیشرفت است، اما سرنوشت آن در سینما مشخص نیست. از سال ۲۰۱۶ و «فراتر از پیشتازان فضا» (Star Trek Beyond) که موفق نشد از فروش ۴۰۰ میلیون  دلار عبور کند، فیلمی برای این چندگانه به تولید نرسیده. «سایمون پگ» ستاره‌ی این چندگانه به تازگی در مصاحبه با «توتال فیلم» در مورد آینده‌ی «پیشتازان فضا» در سینما اظهار تردید کرده است. او در «پیشتازان فضا» به کارگردانی «جی. جی. ایبرامز» که در سال ۲۰۰۹ ساخته شد نقش «مونتگمری اسکات» را بازی کرد و حتی یکی از نویسندگان «فراتر از پیشتازان فضا» به همراه «داگ جانگ» نیز بود. پگ می‌گوید به اندازه‌ی کافی پولساز نیستند و آینده‌ی مبهمی دارند.

پگ به «توتال فیلم» می‌گوید: «حقیقت این است که «پیشتازان فضا» به اندازه‌ی مارول درآمدزایی نمی‌کند. در بهترین حالت ۵۰۰ میلیون دلار فروش می‌کنند و تولید آن نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار هزینه دارد. باید سه برابر بیشتر فروش کنند تا به سوددهی برسند.»

«فراتر از پیشتازان فضا» با استقبال نستبی منتقدین همراه بود اما «جاستین لین» با «پیشتازان فضا به سوی تاریکی» واکنش‌های مختلفی در پی داشت. پگ می‌گوید پارامونت مقصر اصلی شکست این چندگانه است زیرا در بازاریابی آن موفق نبود. «فراتر از پیشتازان فضا» در پنجاهمین سالگرد پخش «پیشتازان فضا» اکران شد اما پگ می‌گوید این مسئله نقشی در بازاریابی آن نداشت.

آخرین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

پگ می‌گوید: «آن‌ها در واقع از فرصت پنجاهمین سالگرد پخش سریال استفاده نکردند. سران وقت استودیو در تبلیغ اشتباه کردند و ما فرصت را از دست دادیم. فکر می‌کنم از دست دادن «آنتون یلچین» ضربی مهلکی به خانواده‌ی کوچک ما زد و اشتیاق تولید یک قسمت جدید را از بین برد. بنابراین چیزی مشخص نیست.»

دنباله‌ی «فراتر از پیشتازان فضا» از چندین سال قبل در حال توسعه است. پارامونت ابتدا «اس. جی. کلارکسون» را در سال ۲۰۱۸ برای کارگردانی برگزید تا فیلمنامه‌ی «جی.دی. پین» و «پاتریک مک‌کی» را بسازد و به اولین کارگردان زن چندگانه تبدیلش کند. در آن زمان شایعه‌ی وجود المان سفر در زمان و بازگشت «کاپیتان کرک» با بازی «کریس پاین» به سوی پدرش با بازی «کریس همسورث» شنیده شد. اما این پروژه با جدایی کلارکسون به نظر می‌رسد که از هم پاشیده باشد. در مقطعی از سال گذشته قرار بود «کوئنتین تارانتینو» فیلمی با رده‌ی سنی R برای چندگانه بسازد و «مارک ال. اسمیت» نویسنده‌ی «از گور برخاسته» (The Revenant) بر اساس ایده‌ی تارانتینو فیلمنامه‌ای به نگارش در آورد، اما در نهایت فیلمساز از پروژه کناره‌گیری کرد.

پاییز گذشته نیز پارامونت اعلام کرد که فیلم جدیدی با همکاری «نواح هالی» کارگردان «لوسی در آسمان» (Lucy in the Sky) و نویسنده‌ی سریال «فارگو» توسعه خواهد داد. هالی در ابتدای سال جدید میلادی وعده داد که «پیشتازان فضا»ی او داستانی جدید با بازیگرانی جدید روایت می‌کند، بدین معنا که پاین، همسورث، پگ، «زکری کوئینتو» و «زوئی سالدانا»، برای بازی در آن بازنخواهند گشت. هالی در حال کار بر روی فصل چهارم «فارگو» شبکه‌ی FX است و سپس به سراغ توسعه‌ی «پیشتازان فضا» می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ۲۳:۴۹

پارامونت پیکچرز بدون شک بزرگترین استودیو فیلمسازی تاریخه. متاسفانه امروزه تعداد زیادی از کسانی که این موضوع رو شنیدن باقی نمونده، چه برسه به اینکه از کسانی که این موضوع رو میدونن مونده باشه. پارامونت در یک منجلاب بزرگ گم شده و با فاصله گرفتنِ سینما از هنر به سمت پول، حالا پارامونت به کم طرفدار ترین و یه جورایی به ضعیف ترین استودیو هالیوودی تبدیل شده. درسته که هنوز جایگاهش رو بین بزرگان داره ولی متاسفانه این عموم مردم هستن که تصمیم میگیرن. پگ یه جوری از موفقیت فیلم های مارول حرف میزنه که انگار یادش رفته این پارامونت بود که این مجموعه رو شروع کرد!

نمایش اسپویل