news-background
news-background

سالن‌های سینما چگونه از درز غیرقانونی فیلم Tenet جلوگیری خواهند کرد؟

مخاطبین اغلب به مسائل پشت صحنه‌ی اکران فیلم‌ها اهمیتی نشان نمی‌دهند و فقط می‌خواهند از دیدن آن لذت ببرند. اما با توجه به گزارش اخیر «ایندی‌وایر» در مورد درخواست سهم بیشتر وارنر از فروش «تنت»‌ (دانلود فیلم Tenet 2020 با لینک مستقیم)،‌ برای دیگر افراد روشن است که استودیوها قصد دارند از تمامی فرصت‌های پیش روی خود برای اکران استفاده کنند، با این حال نمایش تنها مسئله‌ی استودیوها نخواهد بود. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

فیلم جاسوسی و اکشن «تنت» یک هفته زودتر از بازارهای آمریکا در بیش از ۷۰ کشور دیگر افتتاح خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که خیلی زود از وب‌سایت‌های به اشتراک‌گذاری فایل سر درآورد و داستان پیچیده‌ی فیلم فاش شود. نولان تاکنون تمام تلاشش را برای درز نشدن جزئیات داستان فیلم انجام داده و حتی فیلمنامه را شخصاً برای بازیگران برده و «رابرت پتینسون» را برای خواندن آن در یک اتاق حبس کرده. بعضی دیگر از بازیگران نیز نسخه‌های کامل فیلمنامه را دریافت نکرده‌اند. اما فضای آنلاین می‌تواند ضربات سختی به فیلم نولان وارد کند.

یکی از کارشناسان در زمینه‌ی به اشتراک‌گذاری غیرقانونی فایل در این خصوص به «ورایتی» می‌گوید: «فیلم «تنت» از جهاتی مثل یک طوفان کامل برای دانلود غیرقانونی است، زیرا انتظارات از خود فیلم و تجربه‌ی سینمایی آن بالا رفته. علاوه بر این، فیلم در همه جا در دسترس نخواهد بود و اکران آن چند بار با مشکل مواجه شده.»

«تنت» از ۳ سپتامبر در آمریکا و ۴ سپتامبر در چین اکران می‌شود، اما امکان بازگشت سینماروها در بازارهای نیویورک، لس‌آنجلس یا سان فرانسیسکو که سالن‌های‌شان هنوز بسته است، قطعی نیست. بنابراین مخاطبین کنجکاو به دانلود غیرقانونی فیلم گرایش پیدا خواهند کرد.

هرچند پیش‌تر فیلم‌هایی چون «آکوامن» علی‌رغم اینکه ابتدا در خارج از مرزهای آمریکا اکران شدند فروش بالایی تجربه کردند، اما این اتفاق که یک فیلم در آمریکا اکران شود بدون اینکه در لس‌آنجلس و نیویورک روی پرده رود بسیار نادر است. این احتمال وجود دارد که مخاطبین ترجیح دهند برای حفظ سلامت خود به سینما مراجعه نکنند و نسخه‌های درز‌شده‌ و غیرقانونی فیلم را به طریقی به دست آورند.

ضبط فیلم «تنت» از روی پرده در اولین روزهای اکران می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به وارنر و نولان وارد کند. گفته می‌شود که برای تصاویر ضبط شده‌ی غیرقانونی فیلم‌ها یک بازار سیاه وجود دارد و افراد حتی بخش‌های کوتاه ضبط شده را خریداری و به شکل یک فیلم کامل تدوین می‌کنند. با این حال، ‌فاصله‌گیری اجتماعی کار را برای تشخیص فیلمبرداری غیرمجاز راحت‌تر کرده است.

در صورتی که کپی‌ غیرقانونی فیلم به صورت آنلاین منتشر شود، تشکیلات و سازمان‌هایی برای حذف آن آماده‌ی انجام وظیفه است. با این همه، مدیران استودیوها اعتراف می‌کنند که درز محتوای غیرقانونی اجتناب‌ناپذیر است. بازار بریتانیا نیز توسط مسئولین وارنر به دقت زیر نظر گرفته خواهد شد. بلیت‌های «تنت» از ۱۱ آگست در این منطقه به فروش گذاشته شده. در حالی که قانون‌شکنی در مورد ضبط فیلم‌ها از روی پرده در بریتانیا مرسوم نبوده اما در چند سال اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است.

تکنولوژی‌های استفاده شده در سالن‌های سینما شامل دوربین‌های مدار بسته مادون قرمز، دستگاه‌های دید در شب و تجهیزات دیگر می‌شود. در بعضی از مناطق کوچک‌تر بریتانیا از جمله «جنسیس سینما» لندن هم وسایل سینماروها بازبینی خواهد شد.

در نهایت وظیفه‌ی سنگینی بر دوش کارکنان سینماها خواهد بود و سازمان‌های نظارتی جوایزی برای گزارش تخلف تعیین کرده‌اند. امسال نگرانی «آژانس محافظت از محتوای فیلم» بریتانیا (FCPA) و سالن‌داران این است که چند تن از کارکنان سینماها به محل کارشان بازمی‌گردند. «سایمون براون» مدیر آژانس می‌گوید:‌ «نمی‌دانم چند نفر از کارکنان اعضای جدیدند، بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها از اصول ابتدایی مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی آگاه باشند.»

چالش پیش‌بینی‌نشده‌ی امسال سینماهای درایو-این و روباز سراسر بریتانیا خواهد بود. براون می‌گوید: «چالش بزرگی است. ما واقعاً بر کارکنان تکیه خواهیم کرد زیرا پی بردن فعالیت‌های غیرقانونی یک نفر در یک خودرو تقریباً ناممکن است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید