news-background
news-background

درخواست «ساشا بارون کوئن» از فیسبوک، توییتر و یوتیوب: ترامپ را تحریم کنید

 

بارون کوئن می‌گوید: «وقت آن رسیده که دسترسی دونالد ترامپ را به پلتفرم‌های‌تان یک بار برای همیشه قطع کنید.»

 

«ساشا بارون کوئن» برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ به شبکه‌ی اجتماعی توییتر بازگشت تا به یورش حامیان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره واکنش نشان دهد. او با خطاب قرار دادن مدیران شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیسبوک، و یوتیوب درخواست کرد که به علت دعوت به «حمله‌ی خشونت‌آمیز به دمکراسی آمریکا» دسترسی «دونالد ترامپ» به این پلتفرم‌ها را قطع کنند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

بارون کوئن می‌نویسد: «مارک زاکربرگ، جک [دورسی]، سوزان ووجیتسکی و سوندار پیچای، دونالد ترامپ حمله‌ای خشونت‌آمیز به دمکراسی آمریکایی را برانگیخت. آیا این سرانجام برای شما کافی نیست تا اقدامی صورت دهید؟! وقت آن رسیده که دسترسی دونالد ترامپ از پلتفرم‌های شما یک بار برای همیشه قطع شود.»

این کمدین پیش‌تر فیسبوک را هدف انتقادات خود قرار داده بود. او در سال ۲۰۱۹ با یک سخنرانی جنجالی این شبکه‌ی اجتماعی با مدیریت زاکربرگ را «بزرگ‌ترین دستگاه پروپاگاندای تاریخ» خوانده بود.  او در سال ۲۰۲۰ نیز با انتشار مقاله‌ای در مجله‌ی «تایم» فیسبوک را «هم‌پیمان خوش‌خدمت ترامپ» خواند که ایجاد «طوفان جنون توطئه‌آمیز» کمک می‌کند. بارون کوئن در فیلم «بورات ۲» (Borat Subsequent Moviefilm) صحنه‌ای بازی کرد که شخصیت اصلی به جعلی بودن هولوکاست باور داشت.

بارون کوئن اغلب از صفحه‌ی توییترش برای به اشتراک گذاشتن پیام‌هایی از «مرکز مبارزه با نفرت‌پراکنی دیجیتال» استفاده می‌کند. او اواخر ماه دسامبر گذشته، هشدار داد که فیسبوک و اینستاگرام پلتفرم‌هایی‌اند که ۴۰ میلیون مخالف واکسیناسیون را در خود جای داده‌اند. بارون کوئن نوامبر گذشته نیز در واکنش به این گزارش که فیسبوک «استیو بنن» را به علت درخواست گردن زده شدن «دکتر آنتونی فاوچی» تحریم نمی‌کند، نوشته بود: «سزاوار سرزنش است. مارک زاکربرگ تأیید کرد که فیسبوک دسترسی افرادی که فرمان قتل صادر می‌کنند را قطع نمی‌کند – تا زمانی که این کار را بیش از حد تکرار کنند! اشتباه نکنید – مثل میانمار و کنوشا، انسان‌های بیگناه بیشتری کشته خواهند شد. و مسببش فیسبوک خواهد بود.»

این بازیگر ۴۹ ساله به تازگی فاش کرد که «رودی جولیانی» پیش از مصاحبه در فیلم «بورات ۲» از انجام تست کووید خودداری کرده است. این فیلم در ماه اکتبر گذشته و در آستانه‌ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شد اما هنوز حواشی آن ادامه دارد. بارون کوئن به‌تازگی در مصاحبه با «ورایتی» فاش کرده است که شهردار سابق نیویورک و وکیل ترامپ در هتل محل فیلمبرداری مصاحبه‌ی ساختگی با خبرنگاری با بازی «ماریا باکالووا»، از انجام تست ویروس کرونا خودداری کرده است.

بارون کوئن می‌گوید: «در این خصوص بحث کردیم که چه کاری باید انجام دهیم. آیا بی‌مقدمه این صحنه را ضبط کنیم؟ اگر او به ویروس کرونا مبتلا باشد چطور؟ به این نتیجه رسیدیم که به خطرش می‌ارزد.»

جولیانی در این مصاحبه‌ی ساختگی حاضر می‌شود و فکر می‌کند در تولید یک مستند به نام «زنده نگه داشتن آمریکا» (Keeping America Alive) مشارکت خواهد کرد. عوامل «بورات ۲» به جولیانی گفته بودند که این مستند در مورد تلاش‌های ترامپ برای مبارزه با ویروس کرونا است.

وکیل ترامپ تست کرونا نمی‌دهد اما «ورایتی» می‌نویسد: «بارون کوئن و چندین تن از عوامل فیلمبرداری در رومانی در صحنه‌ای با دو بازیگر حاضر شده بودند که مدتی بعد آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شد. سازندگان فیلم این عوامل را با هواپیما به لس‌آنجلس می‌فرستند تا مراقبت‌های پزشکی از آن‌ها به عمل آید.»

بارون کوئن در مصاحبه با «ورایتی» فاش می‌کند که ایده‌ی «بورات ۲» زمانی در ذهنش شکل می‌گیرد که از تولید فیلمی با شخصیت «اران مراد» از سریال «آمریکا کیست؟» (Who Is America?) صرف نظر می‌کند. او پیش‌نویس فیلمنامه‌ی آن فیلم را هم به نگارش درآوده اما تصمیم می‌گیرد که به جای آن فیلم «بورات ۲» را بسازد. او می‌گوید برای هر یک از این پروژه‌ها باید ترس بازگشت به یک کمدی مخفیانه را به جان می‌خریده است: «پس از فیلم «برونو» (Bruno) تجربه‌ی ناخوشایندی داشتم. تا حدود شش ماه بعد هرگاه صدای آژیر پلیس را می‌شنیدم، مضطرب می‌شدم، برای اینکه مدت‌ها تحت تعقیب پلیس بودم. با خود عهد کرده بودم که هیچ‌وقت در فیلم مخفیانه‌ی دیگری بازی نکنم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۹ دی ۱۳۹۹ ۱۷:۱۹

ترامپ به کنار، یکی باید خود این آدم رو تحریم کنه که فیلمی ساخته که توش بدترین توهین ها رو به یک ملت کرده و اونوقت میاد دم از فرهنگ و اخلاق میزنه، عجب آدم پررویی هستش این ساشا بارون کوهن.

نمایش اسپویل
۱۹ دی ۱۳۹۹ ۰۰:۱۷

من واقعا موندم تو کار ایرانیا ماشالا همه سیاست مدار اخه شمایی که میای میگی این سلبریتی چیزی حالیش نیست(طرفدارش نیستم) و شما حالیته خودت چی شدی به کجا رسیدی کجا رو گرفتی؟بعدشم ترامپ چه گلی به سر ما زده ناموسا بیخیال بابا همه فاز برداشتن سلبریتی هایی که به ترامپ فوش میدن و به رگبار میبندن که چی؟دلشون میخواد فوش بدن نه اون سلبریتی و نه ترامپ هیچ نقشی توی زندگیت ندارن بیخودی حرص نخور هموطن

نمایش اسپویل
۲۰ دی ۱۳۹۹ ۲۲:۴۰

لطفا از تاثیراتش برام بگو دوست عزیز! تا جایی که میدونم زندگی ما توی ایران تغییر خاصی نداشته شاید سختیاش بیشتر شده باشه اما اتفاق خوب کم بوده که بعید میدونم ربطی به ترامپ داشته باشه.اولا این سایت مال دانلود فیلمه اگه در جریان نیستی بگم باشی!دوما چیزی که من نوشتم هیچ ربطی به تحلیل فیلم نداشت شما هستی که فاز تحلیل سیاسی توی سایت دانلود فیلم برداشتی و حرفت به هیچ وجه من الوجوه منطقی نیست و حرف امثال شما توی کت من نمیره چون که هیچ منطقی پشتش نیست.زندگی اون مطالبی نیست که میخونی و حس میکنی متوجه شون شدی زندگی اون چیزیه که احساسش میکنی.دلیلی هم نمیبینم که طرفدار ترامپ باشم.فقط از یک ایرانی برمیاد که طرفدار کسی باشه که نژادپرسته و اهمیتی براش قائل نیست و صراحتا تنفرشو از ایرانی جماعت ابراز میکنه. شما ها فاز روشن فکری برداشتین ترامپ چهار سال بود چی شدیم ما؟

نمایش اسپویل
۲۰ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱

دوست عزیز شما یک نگاه به شرایط زندگی خودت و شرایط حکومت ایران بعد از اومدن ترامپ بکنی میفهمی این آدم چقدر توی زندگیت نقش داشته. کاش کمی هم از شرایط واقعی و زندگیمون هم تحلیل داشته باشیم و فقط فاز تحلیل فیلم نگیریم.

نمایش اسپویل
۱۸ دی ۱۳۹۹ ۲۳:۲۳

کاری به ترامپ و بایدن خوب و بد بودن اینا ندارم فقط یه نگاه به فیلمای این اقا بندازید تا متوجه شخصیتش بشید 99 درصد سلبریتی هایی که خودشونو تو مسایل سیاسی قاطی میکنن حتی سواد در حد کالج ندارن این بحث تو کشور خودمونم هست

نمایش اسپویل
۱۹ دی ۱۳۹۹ ۰۰:۲۱

بنظرم فیلم trial of the chicago 7 و سریال spy رو ببین

نمایش اسپویل
۱۸ دی ۱۳۹۹ ۲۲:۰۶

یک هالیوودی دوزاری. ژست دموکراسی و آزادی بیان هم فقط برای خر کردن و سواری گرفتن از عوام الناسه پای منافع لیبرالهای بچه باز که وسط بیاد نقابشون میافته و ذات اصلیشون پیدا میشه

نمایش اسپویل
۱۸ دی ۱۳۹۹ ۲۰:۲۳

دلقک عنتر بی سواد

نمایش اسپویل
بیشتر