news-background
news-background

زیان ۵۰ میلیون دلاری مارول با اکران Black Widow در آمریکا پیش از چین؛ تغییرات جدید در تاریخ اکران Top Gun: Maverick و Mission: Impossible 7

فیم «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پارامونت با تأخیر دیگری مواجه شد و به جای ۲ ژوئیه قرار است ۱۹ نوامبر آینده روی پرده برود. استودیوی پارامونت و اسکای‌دنس علاوه بر این اعلام کرده‌اند که فیلم «مأموریت غیرممکن ۷» (Mission: Impossible 7) «تام کروز نیز در تاریخ جدید ۲۷ می ۲۰۲۲ اکران خواهد شد. قسمت‌های اول و دوم این چندگانه در همین ایام و همزمان با آخر هفته‌ی «روز  یادبود» اکران شده بودند. در حال حاضر «مأموریت غیرممکن ۸» به ژوئیه سال ۲۰۲۳ موکول شده است. این دنباله قرار بود پاییز ۲۰۲۲ اکران شود.

«تاپ گان: ماوریک» قرار بود امسال در یک هفته پس از آخر هفته‌ی «روز استقلال» با «پیتر ربیت ۲» (Peter Rabbit 2: The Runaway) و «پاکسازی برای همیشه» (The Forever Purge) بلوم‌هوس و یونیورسال عرضه شوند، اما با این تغییرات، دو رقیب «ماوریک» به جای ۹ ژوئیه در تاریخ ۲ ژوئیه روی پرده می‌روند.

«تاپ گان ۲» کروز در تاریخ جدیدش باید با «شاه ریچارد» (King Richard) با بازی «ویل اسمیت» در نقش پدر «سرینا ویلیامز» رویارو شود. «مأموریت غیرممکن ۷» نیز تاریخ اکران «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان» (Dungeons and Dragons) پارامونت را از آن خود می‌کند و مقابل «جان ویک ۴» (John Wick 4) لاینزگیت قرار می‌گیرد. «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان» با بازی «کریس پاین» به ۳ مارس ۲۰۲۳ موکول خواهد شد.

پارامونت قصد داشت «ماوریک» به کارگردانی «جوزف کوزینسکی» را در ماه ژوئیه به مدت دو هفته در سینماهای آیمکس اکران کند. مدت‌ها پیش از اینکه آمازون فیلم اکشن و علمی-تخیلی «جنگ فردا» (The Tomorrow War) را به ۲ ژوئیه منتقل کند، و با بسته ماندن سینماها در بخش‌های زیادی از اروپا، شایعه‌ی تأخیر در اکران «تاپ گان: ماوریک» کروز شنیده می‌شد. انتظار می‌رود بازارهای اروپا و برزیل تا ماه نوامبر به شرایط عادی بازگردند.

دیگر تغییرات صورت گرفته به این شرح است: فیلم «کله‌خر» (Jackass) به جای ۳ سپتامبر به ۲۲ اکتبر امسال موکول شده است. در این تاریخ قرار بود «چشم مار» (Snakes Eyes: G.I. Joe Origins) اکران شود. فیلم بدون عنوان پارامونت برای گروه «بی جیز» (Bee Gees) به کارگردانی «کنت برانا» ۴ نوامبر ۲۰۲۲ اکران خواهد شد. فیلم «فلش» (Flash) برادران وارنر در همین تاریخ روی پرده می‌رود.

فیلم بدون عنوان «پیشتازان فضا» (Star Trek) تا ۹ ژوئن ۲۰۲۳ به تأخیر افتاده است. انیمیشن «کوچک‌سازی تری‌هورن» (The Shrinking of Treehorn) «ران هاوارد» بر اساس تغییرات جدید به ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ موکول شده، در حالی که فیلم بدون عنوانی از «جان کرازینسکی» و «رایان رینولدز» در ۱۷ نوامبر همین سال روی پرده می‌رود.

قطعی شدن اکران «بیوه سیاه» (Black Widow) دیزنی و مارول در ۹ ژوئیه، علت دیگر تغییر در نمایش «تاپ گان: ماوریک» بود، هرچند که فیلم ابرقهرمانی «اسکارلت جوهانسن» قرار است با قیمت ۳۰ دلار از دیزنی+ هم پخش شود.

اکران «بیوه سیاه» در تاریخ ۹ ژوئیه برای بسیاری از کارشناسان پرسش‌برانگیز بوده است. این فیلم در بهترین حالت تا اواخر آگست امکان اکران در بازار چین را ندارد، و پخش آن از دیزنی+ به سرعت موجب پخش نسخه‌های قاچاق در آن کشور خواهد شد. پیش‌بینی شده است که این اتفاق زیان ۵۰ میلیون دلاری به مارول وارد خواهد کرد. از این گذشته، پخش «بیوه سیاه» از سالن‌های پریمیوم پی‌ال‌اف برای دیزنی چالش بزرگی خواهد بود چرا که این فیلم قرار است همزمان با اکران در دیزنی+ به مشترکین عرضه شود. اما به نظر می‌رسد که مدیران دیزنی تمرکز خود را بر روی رشد سهام کمپانی قرار داده‌اند تا فروش بیشتر در بازارهای جهانی.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید