news-background
news-background

«زک اسنایدر»: در حین فیلمبرداری Army of the Dead هیچکس اجازه نشستن نداشت

پیش‌تر شایعه ممنوعیت نشستن روی صندلی در حین فیلمبرداری پروژه‌های «کریستفر نولان» به گوش رسیده و تکذیب شده بود، اما اسنایدر با افتخار چنین قانونی در «ارتش مردگان» را تأیید می‌کند.

 

تابستان گذشته «کریستفر نولان» به ممنوع کردن استفاده از صندلی در حین فیلمبرداری پروژه‌هایش متهم شد و منتقدین بسیاری از او نکوهش کردند، اما در نهایت نمایندگان نولان اعلام کردند که این گزارش‌ها صحت ندارد. حالا «زک اسنایدر» شخصاً تأیید کرده است که اجازه نشستن بر روی صندلی را به هیچ‌یک از عوامل فیلمبرداری «ارتش مردگان» (Army of the Dead) نت‌فلیکس نداده است.

اسنایدر در مصاحبه با پادکست «دیوار چهارم» (Fourth Wall) می‌گوید: «نشستن ممنوع است، یعنی صندلی را در محل فیلمبرداری ممنوع کردم. اما نکته زیبایش این است که بسیار فضایی صمیمانه شد. مستقیماً می‌توانستم با بازیگران حرف بزنم و پشت مانیتور آنسوی اتاق ننشسته بودم. بدون تردید یکی از ناب‌ترین و متعهدانه‌ترین تجربه‌های فیلمسازی من بود.»

اسنایدر نه تنها نویسنده و کارگردان «ارتش مردگان» بود، بلکه این پروژه را فیلمبرداری نیز کرد. در این فیلم بازیگرانی چون «دیو باتیستا» بازیگر «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy)، «استوارت مارتین» و «روبی او. فی» و «اوماری هاردویک» بازیگر سریال «قدرت» (Power) و «آنا دلا رگوئرا» همبازی اوماری در «قدرت»، «تئو روسی»، «ماتیاس شوایگهوفر»، «نورا آرنزدر»، «هیرویوکی سانادا»، «گرت دیلاهانت»، «تیگ نوتارو»، «رائول کاستیو»، «هما قریشی»، «سامانتا وین»، «ریچارد سترون، و «مایکل کسدی» خواهند بود. «دیو باتیستا» در «ارتش مردگان» نقش رهبر گروهی از سربازان مزدور را بازی می‌کند که قصد دارند در لاس وگاس زامبی‌زده دست به یک سرقت بزرگ بزنند.

شایعه ممنوعیت نشستن بر روی صندلی در پروژه‌های نولان در مصاحبه «آن هاتاوی» با «ورایتی» شکل گرفت. هاتاوی در مصاحبه‌اش گفته بود: «کریس اجازه‌ی استفاده از صندلی را هم نمی‌دهد. من دو بار با او همکاری کرده‌ام. او اجازه‌ی نشستن روی صندلی را نمی‌دهد و دلیلش این است که اگر صندلی وجود داشته باشد، افراد روی آن خواهند نشست، و اگر بنشینند، یعنی کار نمی‌کنند. او فیلم‌های فوق‌العاده‌ای از لحاظ مقیاس و جاه‌طلبی و جنبه‌های فنی و احساسی ساخته. فیلم‌هایش همیشه زودتر از موعد و هزینه‌ای کمتر از بودجه‌ی در نظر گرفته شده تمام می‌شوند. فکر می‌کنم اهمیت مسئله‌ی صندلی را می‌داند.»

«کلی بوش نوواک» سخنگوی نولان می‌گوید: «تنها چیزهایی که در محل فیلمبرداری ممنوع است گوشی موبایل (که ممنوعیت آن همیشه موفقیت‌آمیز نیست) و استعمال دخانیات است (که همیشه موفقیت‌آمیز است.) صندلی‌هایی که «آن هاتاوی» در موردش حرف می‌زند صندلی کارگردان‌هاست که اطراف ویدیو مانیتور و بر مبنای مقام قرار می‌گیرد نه نیاز فیزیکی. کریس تصمیم گرفته از صندلی خودش استفاده نکند اما هرگز صندلی را در محل فیلمبرداری ممنوع نکرده است. عوامل و بازیگران می‌توانند هرکجا و هر زمانی که بخواهند بنشینند.»

«ارتش مردگان» ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) از نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید