news-background
news-background

«زک اسنایدر»: انتقاد «مارتین اسکورسیزی» از فیلم‌های ابرقهرمانی منصفانه بود

یکی دو سال قبل «مارتین اسکورسیزی» آماج حملات باورمندان به ژانر ابرقهرمانی قرار گرفت که ادعا می‌کردند چنین فیلم‌هایی «سینما» هستند. اسکورسیزی گفت از این فیلم‌ها که سالن‌های سینما را پیش از پاندمی «به تصرف» درآورده بودند لذتی نمی‌برد و آن‌ها را به «شهر بازی» تشبیه کرد. «فرانسیس فورد کاپولا» یکی از فیلمسازانی بود که در آن زمان به حمایت از همکارش پرداخت، اما «زک اسنایدر» کارگردان همین فیلم‌ها که با کمک هواداران جنبش «کات اسنایدر» را برای «لیگ عدالت» (Justice League) به مقصد رساند، نظرش را در مورد اظهارات اسکورسیزی به اشتراک گذاشته است.

اسنایدر در مصاحبه با «گاردین» در مورد انتقاد آشکار اسکورسیزی از ژانر ابرقهرمانی به جای اینکه بگوید آن فیلمساز چیزی در مورد آن ژانر نمی‌داند، با او مخالفت نمی‌کند. با این حال، اسنایدر به شوخی می‌گوید که شاید اسکورسیزی از فیلم‌های مارول حرف می‌زده نه دی‌سی.

اسنایدر می‌گوید: «منصفانه است. مارتین اسکورسیزی نابغه است. اگر در کارتان واقعاً خوب باشید، حرف زدن در مورد آن دنیا کاملاً حق شماست. و آن اظهارات باعث کاهش احترام من نسبت به او نمی‌شود. تردید ندارم که منظورش فیلم‌های من نبوده است. [می‌خندد]. شاید هم بوده، اما مایل که این‌گونه فکر نکنم. منظورش فیلم‌های دیگر بوده.»

اسنایدر از «فیلم‌های دیگر» یا «دنیای سینمایی مارول» انتقادی نمی‌کند اما در عوض، در پاسخ به این پرسش که مایل است چه چیزی در مورد فیلم‌های مارول را تغییر دهد، واکنشی دیپلماتیک نشان می‌دهد: «هیچ‌چیز. اگر تغییرشان می‌دادم شاید پول کمتری درمی‌آوردند یا کمتر محبوبیت پیدا می‌کردند. اما برای آنچه خلق کرده‌اند – فکر نمی‌کنم راه بهتری برای ساختنش وجود داشته باشد.»

کارگردان «مرد پولادین» (Man of Steel) در مصاحبه با «فیلم جانکی» گفته بود که معتقد است که پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی دی‌سی الزاماً نباید مثل «دنیای سینمایی مارول» به هم مرتبط باشند: «راستش خیلی خوشحالم که تصمیم گرفته‌اند شخصیت‌هایشان را بپذیرند. همیشه این انتقادات و آن نیم‌قدم‌ها وجود داشت. نیم قدم چیست؟ تلاش برای شبیه شدن به مارول. [پس] تلاش برای ساختن فیلم‌های خود [چه می‌شود؟] برنامه‌های شما چیست؟ حتی وقتی «مرد پولادین»، «بتمن در برابر سوپرمن» (Batman v Superman) و «لیگ عدالت» را می‌ساختم، فیلم‌های انیمیشنی بر اساس شخصیت‌های دی‌سی وجود داشت که هیچ ارتباطی با فیلم‌های ما نداشت، سریال‌های دیگری بر اساس این شخصیت‌ها ساخته می‌شد که هیچ ارتباطی با فیلم‌های ما نداشت، و هیچ راهی برای پیوند زدن آن‌ها وجود نداشت جز اینکه بگویید «نسخه‌ی شما از «فلش» نادیده گرفته خواهد شد» یا «سریال انیمیشن شما هیچ ارزشی ندارد» و هواداران را دلسرد کرد.»

اسکورسیزی در مصاحبه با مجله‌ی «امپایر» در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم‌های استودیوی مارول را دیده است یا نه گفت: «سعی کرده‌ام، می‌دانید؟ اما این فیلم‌ها سینما نیستند. راستش را بخواهید، شبیه‌ترین چیز به این فیلم‌ها، هرچقدر هم که خوش‌ساخت باشند و بازیگرانش در بالاترین سطح ظاهر شوند، شهر بازی است. این سینمایی انسانی نیست که سعی داشته باشد تجارب روانی و احساسی را به انسانی دیگر منتقل کند.»

فیلم «ارتش مردگان» (Army of the Dead) اسنایدر به‌تازگی از نت‌فلیکس پخش شده است.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۰:۲۴

زک اسنایدر نامی بزرگ و ترسناک

نمایش اسپویل
۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۰۸

3 گانه شوالیه تاریکی نولان تنها اثر قابل قبول ژانر قهرمانه بود

نمایش اسپویل
۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۵۸

اتفاق خاصی افتاده که تو این سایت از هر سه خبر یک خبر مربوط به این مردکه؟ :)) خبر بعدی: به زاک اسنایدر جایزه صلح نوبل ضد نژادپرستی دادند

نمایش اسپویل