news-background
news-background

«زندیا»: در یک سال گذشته چندین پیشنهاد بازی در نقش شخصیت‌های زن مکمل مرد را رد کرده‌ام

 

زندیا می‌گوید: «آن‌ها به شکل غیرمعمولی تک بعدی به نظر می‌رسیدند و لایه‌های زیادی نداشتند.»

 

دوران بازیگری زندیا پس از کسب امی با «سرخوشی» (Euphoria) شبکه‌ی HBO دگرگون شد و هفته‌ی گذشته فیلم «مالکم و ماری» (Malcolm & Marie) واکنش‌های مثبت بسیاری دریافت کرد تا به یکی از مدعیان اسکار هم تبدیل شود. فیلم جدید او برای نت‌فلیکس با همکاری «سم لوینسون» خالق سریال «سرخوشی» تولید شده است. وقتی که فصل دوم این سریال مارس گذشته با شیوع پاندمی به تعویق افتاد، زندیا و «جان دیوید واشینگتن» فیلم «مالکم و ماری» را به همراه دو اپیزود ویژه برای «سرخوشی» به صورت مخفیانه تولید کردند. لوینسون در مصاحبه با مجله‌ی GQ می‌گوید اولین ایده‌اش برای تولید فیلمی در حین پاندمی «یک تریلر معمایی متا-دیزنی» بوده است.

زندیا به در این مصاحبه در مورد نحوه‌ی شکل‌گیری ایده‌ی تولید فیلم «مالکم و ماری» می‌گوید: «روی سنگفرش حیات پشتی‌ام نشسته بودم برای اینکه هنوز اثاثی برای حیات نداشتم و با سم حرف می‌زدم. او می‌گفت: «چه می‌شود اگر چیزی مثل یک فیلم ترسناک بسازیم که تو از خود بی‌خود شده باشی چون هنوز فکر می‌کنی که در سریال «کی‌.سی مأمور مخفی» (K.C. Undercover) [سیت‌کام شبکه دیزنی] بازی می‌کنی؟»

زندیا و لوینسون سرانجام به ایده‌ی فیلم «مالکم و ماری» می‌رسند که زندیا در موردش می‌گوید: «چیزی فراتر از یک دوست دختر منفعل یا مکملی در روایت یک شخصیت دیگر بود.» او می‌گوید در طول یک سال گذشته نقش زنانی به او پیشنهاد شده که تنها مکملی برای شخصیت‌های مرد بوده‌اند و او تمام آن‌ها را رد کرده است.

زندیا به مجله می‌گوید: «لزوماً به این معنا نیست که تمامی [فیلمنامه‌ها] بی‌کیفیت بوده‌اند. مسئله این است که من احساس می‌کردم که می‌توانم بسیاری از نقش‌هایی که می‌خواندم، مشخصاً نقش شخصیت‌های زن را به عنوان یک شخصیت بازی کنم بی‌آنکه اهمیتی داشته باشد. بهتر است این‌گونه توضیح دهم که آن‌ها معمولاً با هدف کمک به شخصیت‌های مرد خلق شده بودند تا آنان را به جایی که باید می‌رساندند یا کاری را که باید می‌کردند. در واقع سیر تکاملی نداشتند و به شکل غیرمعمولی تک بعدی به نظر می‌رسیدند و از لایه‌های زیادی برخوردار نبودند. یعنی به نظر می‌رسید شخصیتی است که در حال تکرار شدن است. می‌توانست نقشی عالی و بدون اشکال باشد، اما موجب رشد من نمی‌شد.»

فیلم «مالکم و ماری» ۵ فوریه ۲۰۲۱ از نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید