news-background
news-background

فرانظریه هواداران تارانتینو: «لئوناردو دی‌کاپریو» در فیلم Django Unchained نقش «ریک دالتون» را بازی می‌کند

طبق فرانظریه‌ای جدید، فیلم «جانگوی زنجیرگسسته» (دانلود فیلم Django Unchained با لینک مستقیم) در واقع فیلمی درون یک فیلم است. یکی از کاربران «ردیت» در مورد فیلم وسترن «کوئنتین تارانتینو» با بازی «جیمی فاکس»، «لئوناردو دی‌کاپریو» و «کریستف والتز» گمانه‌زنی کرده و معتقد است که داستان «جانگوی زنجیرگسسته» در واقع در دنیای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (دانلود فیلم Once Upon a Time in Hollywood با لینک مستقیم) روی می‌دهد. به این معنا که شخصیت شرور «کالوین کندی» در واقع «ریک دالتون» شخصیت فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» است نه «لئوناردو دی‌کاپریو». اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

بر اساس این نظریه، فیلم «جانگوی زنجیرگسسته» پروژه‌ی دیگر «ریک دالتون» در کنار «لنسر» (Lancer)، «چهارده مشت مک‌کلاسکی» (The Fourteen Fists of McCluskey) و «عملیات داین-و-مایت» (Operazione Dyn-o-mite) است. در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» شخصیت دالتون در پروژه‌ی خیالی «لنسر» نقشی شبیه به «کالوین کندی» بازی می‌کند، بنابراین تصور دالتون در این نقش چندان دور از ذهن نیست. تماشای انلاین فیلم خارجی.

نظریه‌ی دیگری مدعی است که «چهارده مشت مک‌کلاسکی» – که دالتون را در حال کشتن نازی‌ها با یک شعله‌افکن نشان می‌دهد – در واقع فیلیم است که از «حرامزاده‌های بی‌شرف» (دانلود فیلم Inglourious Basterds با لینک مستقیم) الهام گرفته شده.

در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» شخصیت دالتون تمایلی به بازی در وسترن‌های اسپاگتی ندارد اما در نهایت در این فیلم‌ها بازی می‌کند. در ابتدای فیلم بدون در نظر گرفتن فلش‌بک‌ها و مصاحبه‌ها، ریک با «ماروین شوارز» با بازی «ال پاچینو» دیدار می‌کند. او پیشنهاد می‌کند در این مقطع از دوران بازیگری‌اش بهتر است به رم برود و در فیلم‌های اسپاگتی وسترن بازی کند. پس از این ملاقات، ریک در مقابل «کلیف بوث» با بازی «برد پیت» در هم می‌شکند و می‌گوید شوارز به او گفته باید وسترن اسپاگتی بسازد. کلیف از او می‌پرسد چه اشکالی در این کار وجود دارد اما ریک خشمگینانه پاسخ می‌دهد که مشکل تولید فیلم‌های ایتالیایی است.

اگرچه فیلم‌های اسپاگتی وسترن بسیار محبوبیت داشتند و آثار کلاسیک زیادی در این زیر‌ژانر وجود دارد، اما بسیاری معتقد بودند که این فیلم‌ها به ژانر آمریکایی‌ آن تعرض کرده است. مخاطبین آمریکایی از این فیلم‌ها به ندرت استقبال می‌کردند و در مقابلش موضع می‌گرفتند. به نظر می‌رسد که «ریک دالتون» یکی از این مخاطبین است و پیشنهاد بازی در این فیلم‌ها را بی‌احترامی به شخصیت خود می‌داند. با این حال ریک در نهایت پیشنهاد شوارز را می‌پذیرد و در «نبراسکا جیم» (Nebraska Jim) بازی می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۱۶

تئوری جالبیه ولی خب احساس میکنم اونی که این تئوری داده بیکار بوده واقعا چیز پشم ریزون خفنی توش نیست

نمایش اسپویل
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۲۴

از اون حرفا بودا

نمایش اسپویل