news-background
news-background

نامزدهای اسکار ۲۰۲۱: «ریز احمد» اولین مسلمان نامزد اسکار در بخش بهترین بازیگر مرد شد

«ریز احمد» دوشنبه این هفته با اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ به اولین مسلمان نامزد آکادمی در بخش بهترین بازیگر مرد تبدیل شد. او این نامزدی را با فیلم «صدای متال» (Sound of Metal) کسب کرده است.

در سال ۲۰۱۷ «ماهرشالا علی» با فیلم «مهتاب» (Moonlight) اولین بازیگر مسلمان نامزد و برنده‌ی اسکار در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل لقب گرفته بود. او در سال ۲۰۱۹ نیز همین جایزه را با «کتاب سبز» (Green Book) تصاحب کرد.

احمد در سال ۲۰۱۷ به اولین مسلمان و اولین آسیایی تبار برنده‌ی امی بهترین بازیگری با سریال «آن شب» (The Night of) تبدیل شده بود. این بازیگر ۳۸ ساله بریتانیایی-پاکستانی در سال‌های اخیر در فیلم‌های «ونوم» (Venom)، «روگ وان» (Rogue One) و «شبگرد» (Nightcrawler) و به‌تازگی «موگول موگلی» (Mogul Mowgli) دیده شده است. او در سال ۲۰۲۰ آلبوم موسیقی رپ «خداحافظی طولانی» (The Long Goodbye) را عرضه کرد.

در «صدای متال»، احمد نقش شخصیتی به نام «روبن» را بازی می‌کند، یک یک درامر متال که در حال ترک مواد مخدر است و با از دست دادن حس شنوایی خود زندگی‌اش را در حال فروپاشی می‌بیند. او برای این نقش نامزد گلدن گلوب، اتحادیه بازیگران (SAG)، جوایز اسپیریت، و بفتا شده است.

«صدای متال» به کارگردانی «داریوس ماردر» اولین بار در جشنواره‌ی فیلم تورنتو سال ۲۰۱۹ اکران شد و آمازون امتیاز پخش آن را خریداری کرد. احمد برای بازی در این نقش ماه‌ها وقت گذاشت و نواختن درام و زبان اشاره‌ی آمریکایی را فراگرفت. او در مصاحبه‌ای با «لس‌آنجلس تایمز» گفته بود: «وقتی کارهایی فرامی‌گیرید که شما را از خودتان دور می‌کند و به چالش می‌کشد – منظورم فراگرفتن کامل کارهاست – اثری که می‌گذارد این است که شما را به خانه برمی‌گرداند، به خویشتن.»

مراسم اهدای جوایز اسکار نود و سوم ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ۲۰:۴۰

واقعا عالیه??

نمایش اسپویل