news-background
news-background

«ریدلی اسکات»: چندگانه Alien آماده تکامل است و هنوز می‌تواند مسیر درازی طی کند

«ریدلی اسکات» بی‌توجه به درخواست منتقدین و هواداران برای پایان دادن به چندگانه‌ی «بیگانه» (دانلود فیلم Alien با لینک مستقیم)، هنوز معتقد است که باید چند فیلم دیگر در این دنیا بسازد. آخرین تلاش او «بیگانه: پیمان» (دانلود فیلم Alien: Covenant با لینک مستقیم) که با فیلم‌های قبلی پیوند می‌خورد در گیشه شکست خورد و بسیاری فکر کردند که کار چندگانه رسماً به پایان رسیده. اما اسکات به تازگی در مصاحبه با لس‌آنجلس تایمز می‌گوید به اعتقاد او «بیگانه» آماده تکامل است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

سابقه‌ی مجموعه فیلم‌های «بیگانه» بی‌نظیر است و فراز و نشیب فیلمسازی در استودیوهای بزرگ را نشان می‌دهد. قسمت اول فیلم توسط کارگردان جوانی ساخته شد که از جلوه‌های ویژه‌ی شگفت‌آوری استفاده می‌کرد. سپس دنباله‌ی آن «بیگانه‌ها» (دانلود فیلم Aliens با لینک مستقیم) چندگانه را به مجموعه‌ای از فیلم‌های اکشن و ماجراجویی تبدیل کرد. قسمت سوم «بیگانه ۳» (دانلود فیلم Alien 3 با لینک مستقیم) سرنوشتی مانند «کات اسنایدر» پیدا کرد، سال‌ها پیش از آنکه «کات اسنایدر» وجود داشته باشد، و روایت فیلم «دیوید فینچر» توسط استودیو به کلی تغییر داده شد. قسمت چهارم فیلم نیز که در سال ۱۹۹۷ با عنوان «رستاخیز بیگانه» (دانلود فیلم Alien Resurrection با لینک مستقیم) ساخته شد، شاید حتی ارزش بحث نداشته باشد. از طرف دیگر اسپین‌آف‌هایی با نام «غارتگر» (دانلود فیلم Predator با لینک مستقیم) برای چندگانه تولید شد که آثار متوسط بودند. تماشای انلاین فیلم خارجی.

اسکات در نهایت با «پرومتئوس» (دانلود فیلم Prometheus با لینک مستقیم) به چندگانه بازگشت و هم کوشید میراث «بیگانه» را ادامه دهد و هم در ژانر تغییراتی خلق کند. این فیلم هم اگرچه جاه‌طلبانه بود اما لزوماً موفقیتی کسب نکرد و تنها یک اثر علمی-تخیلی قابل احترام باقی ماند. «پیمان» از سوی دیگر قرار بود چندگانه را نجات دهد و اسکات از اشتباهات «پرومتئوس» درس آموخته باشد و دوران جدیدی آغاز کند. این فیلم هرچند تحسین بعضی از منتقدین را در پی داشت، اما نواقص زیادی داشت و هواداران چندگانه را ناامید کرد.

اکنون به نظر می‌رسد که «ریدلی اسکات» معتقد باشد که چندگانه‌ی «بیگانه» آماده‌ی پیشرفت باشد. او می‌گوید: «من هنوز فکر می‌کنم که «بیگانه» می‌تواند مسیر زیادی را بپیماید اما حالا باید دوباره باز-تکامل پیدا کند. چیزی که من همیشه هنگام ساختن فیلم به آن فکر می‌کردم این بود که در قسمت اول چرا یک مخلوق مانند آن ساخته شده و چرا در چیزی که من آن را یک میدان نبرد می‌نامم در رفت و آمد است و این تخم‌ها را با خود حمل می‌کند. هدف حامل آن چه بود و هدف تخم‌ها چیست؟ سؤالی که باید مطرح شود این است – ایده‌ی بعدی این است که چه کسی، چرا و با چه هدفی.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۴۰

شما هر چی میخای بساز استاد ما نگا میکنیم فقط بساز

نمایش اسپویل
۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۳۰

به به چه خوبه که میخواد بسازه خداکنه نمیره

نمایش اسپویل