news-background
news-background

ریدلی اسکات در اندیشۀ ساخت بیگانه های بعدی

ریدلی اسکات 79 ساله در شش سال اخیر پنج فیلم ساخته و گویا خیال بازنشستگی هم ندارد. هنوز آخرین ساختۀ او «بیگانه: پیمان» اکران نشده، اعلام کرده که وسوسۀ ساخت بیگانه‌های بیشتر دست از سر او برنمی‌دارد.

روزنامۀ «سیدنی مورنینگ هرالد» طی بازدیدی که از محل فیلمبرداری «بیگانه: پیمان» داشته، شاهد صحنه‌های مرتبط با زنومورف بوده، اما بهرحال نکتۀ مهمتر این گزارش، نقل قولی است از اسکات که به نحوی ادعای مالکیت این چندگانه را دارد: «اگر دلتان چندگانه می‌خواهد، می‌توانم شش تای دیگر بسازم. به هیچ وجه قصد ندارم دوباره این سری را ببندم و به پایان برسانم.»

اسکات سپس به «بیگانه 3» دیوید فینچر خرده ‌گرفته و حتی فاش کرده که فیلمنامۀ بیگانۀ بعدی هم نوشته شده و آمادۀ ساختن آن است: «باید به حد معینی از موفقیت پایبند بود و به همین خاطر باید آمادگی لازم را داشت. دو سال فاصله افتادن بین فیلم خوشایند نیست. بنابراین آماده‌ام تا سال آینده دوباره دست به کار شوم.»

گویا واژه‌های استراحت و بازنشستگی برای ریدلی اسکات بی‌معناست. او چند سال پیش مدعی شده بود که قصد دارد سه دنباله برای «پرومتئوس» بسازد، که هر کدامش به فیلم اصلی نزدیکتر می‌شوند، ادعایی که ظاهراً جدی است. گرچه این چندگانه یک شاهکار دیگر (بیگانه جیمز کامرون) را نیز شامل می‌شود، اما تمایل اسکات برای احیای خودش به عنوان پدر زنومورف قابل درک است. از شنیدن خبر کارگردانی چندگانۀ بیگانه بدست اسکات خوشحالیم، اما تا عرضه شدن «بیگانه: پیمان» در تاریخ 19 می سعی می‌کنیم هیجان زده نشویم.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید