news-background
news-background

«ریدلی اسکات»: استنلی کوبریک از دیدن صحنه شکافتن سینه در Alien غافلگیر شده بود

اسکات در مصاحبه‌ی جدیدی می‌گوید کوبریک پس از دیدن فیلم علمی-تخیلی کلاسیکش در سال ۱۹۷۹ با او تماس گرفته است.

لحظه‌ی کلیدی شکافته شدن سینه در فیلم «بیگانه» (دانلود فیلم Alien با لینک مستقیم) به کارگردانی «ریدلی اسکات» یکی از شگفت‌آورترین جلوه‌های ویژه‌ی غیر-دیجیتالی تاریخ سینماست. جدا از «جان هارت» که نقش قربانی را بازی می‌کند، اسکات به سایر بازیگران در مورد این صحنه چیزی نگفته بود تا بهت آن‌ها را با شکافتن سینه‌ی شخصیت هارت و بیرون آمدن موجود بیگانه ضبط کند. اسکات به تازگی در مصاحبه با لس‌‌آنجلس تایمز می‌گوید این صحنه «استنلی کوبریک» را تحت تأثیر قرار داده تا جایی که پس از دیدن فیلم با او تماس می‌گیرد تا بپرسد چگونه این کار را کرده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

اسکات می‌گوید: «به خاطر می‌آورم که استنلی کوبریک با من تماس گرفت که بگوید: «چطور این کار را کرده‌ای؟» گفت: «به صورت آهسته فیلم را پخش کردم، اما متوجه کات نشدم.» و من همان‌قدر برایش توضیح دادم. گفت: «خیلی خوب، فهمیدم. فهمیدم، جواب می‌دهد.»»

این جلوه به این صورت به اجرا در آمد که هارت از گردم به پایین زیر میز قرار داده شد و یک بدن مصنوعی روی آن. اسکات می‌گوید این صحنه با چندین دوربین ضبط شده است: «زیرا به محض اینکه خون روی تمام صحنه می‌پاشد آن را تمیز نکردیم... این صحنه را تا حد زیادی از بازیگران مخفی نگه داشتم و آن موجود کوچک را به بازیگران نشان ندادم. هرگز نمی‌خواستم آن را ببینند. در آن سال‌ها جلوه‌های ویژه‌ی دیجیتال در کار نبود. باید آن موجود را به نحوی‌ از میان سینه‌ی بازیگر بیرون می‌آوردم.»

اسکات پیش از پاندمی کرونا در حال فیلمبرداری «آخرین دوئل» (دانلود فیلم The Last Duel با لینک مستقیم) به نویسندگی «نیکل هالوفسنر»، «بن افلک» و «مت دیمون» بود. داستان این فیلم در مورد دو دوست صمیمی با بازی دیمون و «آدام درایور» است که به دشمن یکدیگر بدل می‌شوند. «جودی کومر» نقش همسر شخصیت درایور را بازی می‌کند که در غیاب شوهر قربانی تجاوز جنسی می‌شود. این فیلم همچنان قرار است ۲۵ دسامبر آینده توسط «استودیوهای قرن بیستم» اکران شود، اما هنوز مشخص نیست که فیلم تا این تاریخ آماده‌ی نمایش باشد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

اسکات در مورد آینده‌ی سینما و فیلمسازی پس از پاندمی می‌گوید: «روند فیلمسازی و فیلمبرداری به کلی غیرمنطقی است و شما باید گروهی از افراد را برای نوشته‌ی به نام فیلمنامه دور هم جمع کنید. یک روز صبح با عده‌ای ملاقات می‌کنید، غالباً برای اولین بار، و به نحوی فیلم را می‌سازید. بنابراین اگر خوش‌بین نباشید، جای شما در صنعت فیلمسازی نیست. این است که فکر می‌کنم انسان خوش‌بینی هستم. راهی پیدا خواهیم کرد. این نیز بگذرد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید