news-background
news-background

رکوردشکنی Joker در نامزدی اسکار؛ اولین فیلم نامزد اسکار تاریخ DC در بخش بهترین فیلم

فیلم «جوکر» (Joker) دوشنبه ۱۳ ژانویه با تاریخ‌سازی در اسکار، پس از «پلنگ سیاه» مارول، به دومین فیلم ابرقهرمانی تاریخ تبدیل شد که در بخش بهترین فیلم نامزد اسکار می‌شود. این فیلم به کارگردانی «تاد فیلیپس»، علاوه بر این، اولین فیلم نامزد اسکار تاریخ DC در بخش بهترین فیلم نیز شد. «جوکر» از این هم فراتر رفت و با ۱۱ نامزدی رکورد فیلم‌های ابرقهرمانی را هم شکست.

نامزدی‌های «جوکر» شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی برای «تاد فیلیپس»، بهترین بازیگر مرد نقش اول برای «واکین فینیکس»، بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی برای فیلیپس و «اسکات سیلور»، بهترین تدوین فیلم برای «جف گراث»، بهترین موسیقی متن برای «هیلدور گودانادوتیر»، بهترین فیلمبرداری برای «لارنس شر»، بهترین طراحی لباس برای «مارک بریجز»، بهترین گریم و آرایش مو برای «نیکی لدرمن» و «کی جورجیو»، بهترین تدوین صدا برای «آلن رابرت ماری»، و بهترین میکس صدا برای «تام آزانیچ»، «دین زوپانچیچ» و «تاد میتلند» می‌شود.

افتخارات «جوکر» سال میلادی گذشته با کسب شیر طلایی جشنواره‌ی ونیز آغاز شد و حواشی فیلم از جمله نامه‌ی خانواده‌های قربانی تیراندازی در سالن سینمای آرورای ایالت کالیفرنیا به برادران وارنر و ابراز نگرانی آن‌ها به وقوع حادثه‌ی مشابهی مانند سال ۲۰۱۲ همزمان با اکران «شوالیه‌ی تاریکی»، در نهایت به پرفروش‌ شدن آن کمک کرد. وارنرها در پاسخ به این نامه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که فیلم خشونت را به هیچ وجه ترویج نمی‌دهد.

«جوکر» پس از اکران در سالن‌های آمریکا به اولین فیلم با رده‌ی سنی بزرگسال تبدیل شد که از فروش ۱ میلیارد دلاری عبور می‌کرد. این فیلم سودآورترین فیلم اقتباس شده از کتاب‌های مصور هم لقب گرفت و رکورد «ددپول» را شکست و به سرعت انتخاب اول مراسم اهدای جوایز از بفتا گرفته تا صنف بازیگران، صنف تهیه‌کنندگان، صنف نویسندگان، انتخاب منتقدین، بنیاد فیلم آمریکا و گلدن گلوب تبدیل شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰

این فیلم عجیب ترین فیلم زندگیم بود واقعا لیاقتش رو داره

نمایش اسپویل
۲۳ دی ۱۳۹۸ ۲۲:۰۵

واقعا شایستگیش رو داره. یک روایت متفاوت و یک بازی خیره کننده از خواکین فینکس با موسیقی متن درگیر کننده ❤️

نمایش اسپویل