news-background
news-background

رکوردشکنی سریال Peaky Blinders با آغاز فصل پنجم

سریال «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders) یکشنبه شب گذشته به تلویزیون بریتانیا بازگشت و جذب ۳.۷ میلیون مخاطب، پربیننده‌ترین اپیزود ابتدایی را در میان تمامی فصل‌ها به ثبت رساند. این سریال با بازی «کیلین مورفی» در نقش اصلی در اسلات ۹ شب از شبکه‌ی BBC One روی ایر رفت.

«پیکی بلایندرز» با کسب جایزه‌ی بفتای بهترین سریال درام در فصل چهارم، از شبکه‌ی BBC Two به BBC One کوچ کرد. فصل پنجم سریال در قالب شش اپیزود ساخته شده است.  فصل چهارم با میانگین بیننده‌ی ۳.۳ میلیونی پربیننده‌ترین فصل سریال بود.

با توجه به تغییر شبکه‌ی سریال، مقایسه‌ی آمار بینندگان آن چندان دقیق نخواهد بود اما بهرحال لازم به ذکر است که اپیزود اول از فصل اول «پیکی بلایندرز» ۲.۴ میلیون بیننده، اپیزود اول فصل چهارم ۲.۳ میلیون بیننده، اپیزود اول فصل سوم ۲ میلیون بیننده و اپیزود اول فصل دوم ۱.۷ میلیون بیننده را پای تلویزیون نشاندند.

«استیون نایت» نویسنده‌ی سریال پیش‌تر وعده داده بود که این فصل بهترین فصل سریال خواهد بود. اپیزود دوم از فصل پنجم دوشنبه شب در بریتانیا روی ایر می‌رود و از آن پس به صورت هفتگی یکشنبه شب‌ها پخش خواهد شد.

داستان فصل پنجم با سقوط وال استریت در سال ۱۹۲۹ آغاز می‌شود و خانواده‌ی شلبی به شدت از این اتفاق آسیب می‌بینند. نایت در مصاحبه‌ی اخیر خود وعده داده بود که لحظات بهت‌آور و غافلگیرکننده‌ی زیادی در پیش است. «تام شلبی» با بازی مورفی در این فصل باید با «اسوالد موسلی» رهبر حزب نازی‌های بریتانیا رویارو شود. گانگستر بریتانیایی متوجه می‌شود که واکنش او در قبال موسلی نه تنها  خانواده‌اش که مردم کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال به گفته‌ی نایت بزرگترین دشمن شلبی رد فصل جدید خودش است.

تولید فصل ششم سریال از سوی شبکه‌ی BBC سفارش داده نشده اما نایت از هم اکنون در حال نگارش فیلمنامه است. فصل پنجم «پیکی بلایندرز» برای مخاطبین آمریکایی در تاریخ ۴ اکتبر از نت‌فلیکس پخش می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴

اپیزود دوم از فصل پنجم اگه نگیم بهترین اپیزود سریال، یکی از بهترینای پیکی بلایندرز بود.

نمایش اسپویل
۵ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۴۰

اره موافقم

نمایش اسپویل