news-background
news-background

ادامه‌ی رکوردشکنی‌های دیزنی با عبور Toy Story 4 از فروش ۱ میلیارد دلاری

انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» (Toy Story 4) استودیوی دیزنی و پیکسار سرانجام از فروش جهانی ۱ میلیارد دلاری عبور کرد تا دیزنی به اولین استودیوی تاریخ با ۵ فیلم ۱ میلیارد دلاری در یک سال تبدیل شود. پیش‌بینی می‌شود که انیمیشن «یخ‌زده ۲» (Frozen 2) و «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» هم اواخر سال جاری میلادی از ۱ میلیارد دلار عبور کنند. بنابراین به نظر نمی‌رسد که دیزنی تا مدت‌ها رقیبی داشته باشد.

استودیوهای رقیب به ویژه پس از ادغام دیزنی و فاکس به شکست در این رقابت اعتراف می‌کنند. دیزنی حتی با نیمی از فروش امسال هم می‌تواند از رقیب اصلی خود در باکس آفیس یعنی برادران وارنر پیشی بگیرد. با این حال منابع نزدیک به استودیو معتقدند که دیزنی پرفروش‌ترین سال خود را پشت سر گذاشته و تکرار این رکوردها بعید به نظر می‌رسد چرا که آن‌ها با سرویس «دیزنی+» وارد رقابت شبکه‌های اینترنتی شده‌اند. تعدد فیلم‌های پرفروش دیزنی به نحوی برای سرویس جدیدشان یک تبلیغ شمرده می‌شود. مخاطبین برای دیدن این عناوین در آینده باید به سراغ «دیزنی+» بروند.

دیگر فیلم‌هایی که امسال از فروش ۱ میلیارد دلاری در سراسر دنیا عبور کردند شامل «کاپیتان مارول» (۱.۱ میلیارد دلار)، «انتقام‌جویان: آخر بازی» (۲.۷۹۵ میلیارد دلار)، «شیر شاه» (۱.۳ میلیارد دلار) و «علاءالدین» (۱.۰۳ میلیارد دلار) می‌شوند. در سال ۲۰۱۹ با احتساب «مرد عنکبوتی: دور از خانه» سونی/مارول که ۱.۰۹ میلیارد دلار فروخت، شش فیلم ۱ میلیارد دلاری عرضه شده است.

«داستان اسباب بازی ۴» تا امروز از بازارهای داخلی ۴۲۱.۸ میلیون دلار و از بازارهای خارجی ۵۸۰ میلیون دلار کسب کرده در حالی که در هفته‌ی اول اکران در آمریکا ۱۲۰.۹ میلیون دلار فروش کرد. این فروش افتتاحیه در میان سایر عناوین چندگانه رکوردی جدید بود اما بسیار با برآوردهای ۱۴۰ تا ۱۷۰ میلیونی کارشناسان فاصله داشت. اکران نشدن این قسمت از چندگانه در روز جهانی پدر یکی از دلایل کاهش فروش فیلم ذکر می‌شود. با این وجود، «داستان اسباب بازی ۴» با ۲۴۴.۵ میلیون دلار پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی جهانی را برای یک انیمیشن به ثبت رساند.

در حال حاضر «داستان اسباب بازی ۴» هشتمین انیمیشن پرفروش تاریخ است و با روی پرده رفتن فیلم در کشور آلمان از روز گذشته بیش از این بلیت فروشی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۰۷:۰۴

قضیه خیلی جدی تره،مطمئنم که جنگ ستارگان ۲ میلیارد رو رد میکنه و نتفلیکس، شاید این پایان کار نتفلیکس باشه

نمایش اسپویل
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۴۱

من فقط تا حالا سر 2 فیلم گریم گرفته بود یکی toy story 3 قسمت اخرش که اندی اینا رو ول میکنه و green mile . حالا toy story 4 هم به این لیست کم اضافه میکنم . نمیدونید چقدر خوبه !!!!!!

نمایش اسپویل
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶

فروش میلیاردی داستان اسباب بازی 4 تنها فروش میلیاردی امسال بود که منو خوشحال کرد. واقعا این سری در تاریخ سینما یگانه هست.

نمایش اسپویل