news-background
news-background

گزیده‌های جذاب روز بهترین دوست: ۳۰ فیلم و سریالی که دوستی را گرامی می‌دارند

مهم‌ترین ویژگی دوستی ابدی در سینما و تلویزیون، قابل درک بودن روابط آن‌ها برای تماشاگران است. رابطه‌ای مثل «مونیکا»، «ریچل»، «فیبی»، «چندلر»، «جویی» و «راس» که حتی پس از گذشت دو دهه از سریال «دوستان» هنوز هم در خوشی‌ها و ناراحتی‌ها ما را همراهی می‌کنند. پس از بزرگ شدن همه ما سختی پیدا کردن یک دوست جدید و اهمیت حفظ روابط قدیمی را به‌خوبی چشیده‌ایم. برخی فیلم‌ها و سریال‌ها به ما یادآوری می‌کنند که اهمیت دوستان به‌خصوص آن‌هایی که جایگاه خانواده را برای ما دارند چقدر است. به‌خصوص با در نظر گرفتن شرایط دشوار همه‌گیری کرونا، این دوستان هستند که حال روحی ما را خوب نگه می‌دارند. پس اگر دلتان برای دوستانتان تنگ شده، احساس تنهایی می‌کنید و یا حتی می‌خواهید فیلم یا سریالی به مناسبت صمیمیتتان نگاه کنید، بدون اتلاف وقت به لیست پایین مراجعه کنید. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

 

آموزش جنسی ۲۰۱۹ Sex Education

«اتیس» و «اریک»

از میان دوستی‌های عجیب، رابطه بین «میو»، «اتیس» و «اریک» شاید یکی از جالب‌ترین دوستی‌ها باشد. در سریال «آموزش جنسی»، این سه دوست، انقلابی جدید را در درک مشکلات جنسی توسط دانش آموزان دبیرستانی ایجاد می‌کنند. «میو» گوشه‌گیر با کمک «اتیس» و «اریک» کم‌کم از لاک محافظه کارانه خود خارج شده و راه جدیدی را برای زندگی بهتر در پیش می‌گیرد.

 

هرگز تا به حال نداشته‌ام ۲۰۲۰ Never Have I Ever

«دوی»، «رامونا» و «فابیولا»

«دوی»، «رامونا» و «فابیولا» سه دوست دبیرستانی هستند که رابطه دوستی آن‌ها به‌طور مداوم توسط احساسات نوجوانی، خانواده و دوستانشان به چالش کشیده می‌شود اما این سه دوست سرسختانه با شرایط مبارزه می‌کنند و دوستی آن‌ها هر روز مستحکم‌تر می‌شود.

   

برای من مرده ۲۰۱۹ Dead to Me

«جن» و «جودی»

از قدیم گفته‌اند که دوستانی که در شرایط سخت همدیگر را پیدا می‌کنند جداناپذیر هستند. «مرده از نظر من» ماجرای شکل‌گیری دوستی بین «جن» و «جودی» است که در شرایط سختی همدیگر را ملاقات کردند اما خیلی سریع تبدیل به دوستانی جداناپذیر شدند.

   

بدون شک بی‌نظیر ۱۹۹۲ Absolutely Fabulous

«پتسی» و «ادی»

مطمئناً دوستی افسانه‌ای بین «پتسی» و «ادی» یکی از خاطره‌انگیزترین دوستی‌های تاریخ تلویزیون است. «پتسی» و «ادی» استفاده از پس‌انداز زیادشان برای خوش‌گذرانی با تفریحات دوران جوانی، الکل، سیگار و مواد استفاده می‌کنند تا ثابت کنند که سن تنها یک عدد است.

   

پسر با جهان ملاقات می‌کند ۱۹۹۳ Boy Meets World

«کوری»، «توپانیا» و «شاون»

در حالی که «کوری» و «توپانیا» دوستان دوران کودکی هستند که احساسات رمانتیکی بینشان ایجاد می‌شود، این رابطه دوستانه بین «کوری» و «شاون» است که بینندگان را سال‌ها سرگرم کرد. رابطه دوستانه‌ای سرشار از غم که صحنه‌های دراماتیک و در عین حال کمدی جذابی را رقم زد.

   

ساقدوش‌ها ۲۰۱۱ Bridesmaids

«انی» و «لیلیان»

«انی» و «لیلیان» دو دوست صمیمی هستند که در آستانه عروسی «لیلیان» اتفاقات زیادی را پشت سر می‌گذارند. اتفاقاتی که تنها دوستان صمیمی واقعی می‌توانند بدون خراب شدن رابطه‌شان از پس آن‌ها بربیایند.

   

بافی قاتل خون‌آشام‌ها ۱۹۹۷ Buffy The Vampire Slayer

«بافی»، «ویلو» و «زاندر»

«بافی»، آخرین زن خون‌آشام کش افسانه‌ای نمی‌توانست بدون کمک دو دوست و همراه باوفایش «ویلو» و «زاندر» حتی نیمی از خون‌آشام‌های سانی دیل را بکشد.

   

داوسونز کریک ۱۹۹۸ Dawson's Creek

«پیسی» و «داوسون»

در طی شش فصل سریال «داوسونز کریک»، «پیسی» و «داوسون» بر سر اتفاق‌هایی از جمله «جویی پاتر»، پول، «جویی پاتر» و خوب «جویی پاتر» دعوا می‌کردند اما در نهایت مشکلاتشان را حل می‌کردند و در زمان نیاز همیشه در کنار هم حضور داشتند.

   

ای.تی. موجود فرازمینی ۱۹۸۲ E.T. the Extra Terrestrial

«ای.تی.» و «الیوت»

یکی از غیرممکن‌ترین و شیرین‌ترین دوستی‌های سینما، دوستی بین موجود فضایی «ای.تی.» و «الیوت» بود. این شاهکار «استیون اسپیلبرگ» در ژانر علمی تخیلی، درس‌های مهم درباره زندگی برای ارائه دارد.

   

شاهزاده تازه نفس بل ایر ۱۹۹۰ The Fresh Prince Of Bel-Air

«ویل» و «کارلتون»

علیرغم بگومگوهای خنده‌دار «ویل» و «کارلتون» در این سریال، آن‌ها همیشه هوای یکدیگر را داشتند. به علاوه نکته جالب سریال «شاهزاده تازه نفس بل ایر» این است که آن‌ها هنوز با هم دوستان صمیمی هستند.

   

دختران گیلمور ۲۰۰۰ Gilmore Girls

«روری» و «لورلای»

هرگز پیش از «دختران گیلمور» در تاریخ تلویزیون شاهد رابطه دوستی صمیمی بین مادر و دختر نبودیم. «روری» و «لورلای گیلمور» همیشه برای راهنمایی از هم کمک می‌گیرند و علیرغم دعوای شدیدی که در میانه‌های سریال با هم می‌کنند باز هم در آخر مثل روز اول صمیمی باقی می‌مانند.

   

هری پاتر ۲۰۰۱ Harry Potter

«هری»، «رون» و «هرماینی»

حرفی برای گفتن درباره رابطه‌ این سه دوست باقی نمانده است. دوستی صمیمی «هری»، «رون» و «هرماینی» نماد وفاداری، صداقت و صمیمیت است. آن‌ها همیشه، بدون لحظه‌ای تردید، در رویارویی با خطر همراه هم بودند.

   

حال و آینده ۱۹۹۵ Now and Then

«روبرتا»، «تینی»، «سامانتا» و «کریسی»

فیلم «حال و آینده» با روشی جالب گذشته و حال چهار دوست قدیمی «روبرتا»، «تینی»، «سامانتا» و «کریسی» را در شهر شلبی ایالت ایندیانا با روایت «سامانتا» بازگو می‌کند. این دوستی سرشار از خنده، اشک و ماجراجویی، روایت دوستانی صمیمی است که در گذر زمان از هم دور می‌شوند اما در نهایت به هم نزدیک می‌شوند.

   

وان تری هیل ۲۰۰۳ One Tree Hill

«بروک» و «پیتون»

در حالی که «بروک» و «پیتون» در چهار فصل ابتدایی این سریال با «لوکاس اسکات» مثلثی عشقی تشکیل داده بودند اما در نهایت رابطه دوستانه خوبی با هم داشتند. «پیتون» به «بروک» اجازه داد تا در خانه‌اش زندگی کند و «بروک» هم این لطف را با سرمایه‌گذاری در شرکت آهنگ‌سازی «پیتون» جبران کرد.

   

تجدید دیدار دبیرستانی رومی و میشل ۱۹۹۷ Romy and Michele's High School Reunion

«رومی» و «میشل»

دوستان صمیمی که با هم لباس طراحی می‌کنند، شغل‌های خیالی برای تحت تأثیر قرار دادن همکلاسی‌هایشان اختراع می‌کنند و روتین رقص طراحی می‌کنند مسلماً تا ابد با هم می‌مانند.

   

او. سی ۲۰۰۷ The O.C.

«رایان» و «سث»

این دو بی‌نظیرند. چرا؟ به این خاطر که همانند همه دوستان خوب، آن‌ها خوبی‌های یکدیگر را نمایان می‌کنند. به خاطر رفتارهای نوروتیک «سث»، «رایان» جنبه‌های مهربان‌تر خود را نشان می‌دهد و «سث» نیز از شخصیت بچه درس‌خوان خود به خاطر رفتارهای بچه قوی «رایان» به اندازه‌ای فاصله می‌گیرد که بتواند با دختر رویاهایش دوست شود.

   

تاپ گان ۱۹۸۶  Top Gun

«گوس» و «موریک»

این دو دوست که با هم والیبال ساحلی بازی می‌کنند و پیانو می‌نوازند یکی از بهترین برومنس‌های تاریخ سینما را به تصویر کشیده‌اند. رابطه دوستی‌ای که در کنار صحنه‌های اکشن فیلم ، بار مهمی از داستان را بر دوش دارد.

   

داستان اسباب‌ بازی ۱۹۹۵ Toy Story

«وودی» و «باز لایت‌ یر»

واقعاً انتظار دارید توضیحی برای این دو داده شود؟ مجموعه داستان اسباب‌ بازی‌ها با شخصیت‌های درخشان و داستانی منحصر به فرد نمادی از کودکی بسیاری از جوانان ایران و جهان است. دوستی «وودی» و «باز» به یک واقعیت بسیار نزدیک است، واقعیتی که بسیاری از دوستان صمیمی در برخورد اول از هم متنفر بودند و با گذر زمان و شناخت بیشتر به دوستان جداناپذیر تبدیل شدند.

 

پرونده‌های مجهول ۱۹۹۸ The X Files

«مالدر» و «اسکالی»

اندکی جاذبه جنسی و البته مقدار معتنابهی موجودات فرازمینی این رابطه را به یکی از رابطه‌های جذاب دو دوست بر صفحه ‌تلویزیون تبدیل کرد که هنوز هم برای بسیاری خاطره‌انگیز است.

   

دوستان ۱۹۹۴ Friends

«مانیکا»، «چندلر»، «ریچل»، «راس»، «فیبی» و «جویی»

اسمش دوستان است و باید در این لیست قرار بگیرد. اما نه فقط به خاطر عنوانش که به خاطر تمام چیزهایی که سریال به جامعه داد. از نحوه صحبت کردن رفقا گرفته تا مفهوم فرند زون و … و تعدادی از بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های تلویزیون که رابطه‌ی دوستی را با تمام بالا و پایین‌هایش به تصویر کشیدند.

   

سابرینا جادوگر نوجوان ۱۹۹۶  Sabrina The Teenage Witch

«سابرینا» و «سیلم»

ما جادوگران خوب را دوست داریم و «سابرینا» یکی از بهترین‌هاست. اما وقتی که با واسطه‌اش، گربه‌ای به نام سیلم همراه می‌شود، ترکیبی خارق‌العاده به وجود می‌آورد.

   

دختران ۲۰۱۲  Girls

«هانا»، «شوشانا»، «جسا» و «مارنی»

این زنان جوان که در میانه دهه‌ی دوم زندگی‌شان هستند، ترکیب موردعلاقه زنان ضدقهرمان ما لقب می‌گیرند. چهار دوست اهل بروکلین که نیازهای جامعه مدرن از روابط دوستانه را کاملاً برطرف می‌کنند.

   

بی‌سرنخ ۱۹۹۵ Clueless

«دیون» و «شر»

«دیون» و «شر» علایق مشترک فراوانی در همه زمینه‌ها از جمله سلیقه لباس پوشیدن با کت دامن‌های ست تا مسائل روزمره دارند. به گفته «شر» پیوند آسمانی آن‌ها از زمانی شروع شد که نام هر دو برگرفته از خواننده‌های معروف است.

   

دختر تازه‌ وارد ۲۰۱۱  New Girl

«سیسی»، «جس»، «اشمیت»، «وینستون» و «نیک»

«سیسی»، «جس»، «اشمیت»، «وینستون» و «نیک» که جز «سیسی» بقیه هم‌‌خانه هستند، یک گروه پر سروصدای نه ‌چندان کارآمد را شکل می‌دهند که آن‌ها را تبدیل به یکی از خنده‌دارترین و دوست‌داشتنی‌ترین گروه‌های دوستی پس از سریال «دوستان» کرده است.

   

دختر سخن‌چین ۲۰۰۷ Gossip Girl

«سرینا» و «بلیر»

بعد از مواجهه با یک مثلث عشقی، فروپاشی خانوادگی و چندین و چند مشکل حقوقی، شیک‌پوش‌ترین دوستان ساکن منهتن شایسته قرار گرفتن در این لیست هستند.

   

نجات با زنگ ۱۹۹۳ Saved By The Bell

«جسی»، «لیسا»، «کلی»، «اسلیتر»، «اسکریچ» و «زک»

رابطه دوستانه‌ زیبای این شش دانش‌آموز در سریال شبکه نیکلودیون که مانند «دوستان» هر شش نفر هم شخصیت‌های اصلی هستند، به قدری نکات جذاب دارد که با شایستگی در این لیست قرار می‌گیرد.

   

دختران بدجنس ۲۰۰۴  Mean Girls

«جنیس» و «دیمین»

جک‌های تک جمله‌ای «جنیس» و «دیمین» در تک‌تک لحظات فیلم و شوخی‌های منحصر به فرد آن‌ها، پررنگ‌ترین نکته این رابطه دوستانه است که در میان فیلم‌های کمدی نوجوانان کمتر دیده می‌شود.

   

وقتی هری سالی را دید ۱۹۸۹ When Harry Met Sally

«هری» و «سالی»

علیرغم ادعای هری در ابتدای فیلم که زن و مرد هرگز نمی‌توانند دوستان واقعی باشند، این دو در نهایت پس از خراب شدن رابطه‌های عاشقانه‌شان و تجربه ناموفق در رابطه جنسی به این نتیجه می‌رسند که دوستی آن‌ها بسیار باارزش است.

   

تلما و لوییس ۱۹۹۱ Thelma & Louise

«تلما» و «لوییس»

فیلم «تلما و لوییس» نمادی از رابطه دوستانه بین زنان است. «تلما» و «لوییس» که تعطیلاتشان مطابق برنامه پیش نرفته در حال فرار از قانون و گذشته‌شان هستند که در نهایت با پرواز با ماشین از لبه پرتگاه یکی از بهترین پایان‌های تاریخ سینما را رقم می‌زنند.

   

جنسیت و شهر ۱۹۹۸ Sex and the City

«کری»، «میرندا»، «شارلوت» و «سامانتا»

«کری»، «میرندا»، «شارلوت»، «سامانتا» و روابط عاشقانه بی‌پایانشان در شهر نیویورک، مبدأ همه اتفاقات، سال‌های سال درس‌های زندگی را به بینندگانشان آموختند. دوستان قدرتمندی که به گفته «کری» حتی می‌توانند دنیا را تصاحب کنند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۵۹

سندروم " این قدر فیلم فمینیستی تو پوست مردم بکنید تا دهنشون صاف شه" به گزینش فیلم های مناسبتی 30nama هم سرایت کرد. خدایی خودتون یه نگاه ببینید ببینید چقدر از فیلم و سریال های پیشنهادی بالا فمینیستی و زن محور هستن!!! به امید خدا برای 22 خرداد "تکریم مقابله با کار کودکان و حمایت از کودکان کار" میریم که داشته باشیم فیلمای سیاه پوستی و اینکه تنها کودکان کار دنیا همگی سیاه پوست و دختر بچه میشن، برای 25 خرداد "روز جهانی گل" گل فقط گل همجنس بازی و گی و لزبین بابا هرچیزی از حد بگذره تاثیر معکوس میزاره

نمایش اسپویل
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۴۶

کاملا درست میگه، این جوری پیش بره تا چند سال دیگه آدمهای عادی سفیدپوستِ دگرجنس گرا باید شروع به اعتراض کنن که چرا ما توی فیلمها نیستیم. همه همجنس گرا و سیاه پوستن. و مردا باید اعتراض کنن که چرا فقط زن ها قهرمان فیلمها هستن. دیگه واقعاً این حجم از فمینیسم و این همه توجه و تمرکز روی همجنسگرایی آزاردهنده شده مثلا من با دیدن تیتر اولین چیزی که توی ذهنم اومد فیلم Dumb & Dumber بود. ولی جالبه که اصلاً توی این لیست نیست. پس حرف ایشون درسته. این موج فمینیستی، راده روی همه تاثیر میذاره

نمایش اسپویل
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۴۸

دوست عزیز. مجبورتون نکردن این آثار رو ببینید. این یه لیست پیشنهادی هستش. شما چیزی بهتری سراغ داری ما خوشحال میشیم. اغلب آثار دنیا که زمینه دوستی و رفاقت دارند این روزه مسائل جنسیتی رو هم مورد پوشش قرار میدن و این بخشی از مبارزه فرهنگی‌شان هست. اینکه شما خوشت نمیاد تاثیری درش نداره.

نمایش اسپویل