news-background
news-background

رشد آمار بینندگان اسکار بدون مجری نسبت به سال ۲۰۱۸

در شبی که «اسپایک لی» به اسکار بهترین فیلم «کتاب سبز» رو ترش کرد، جوایز آکادمی نود و یکم شاید بیشتر از این جهت به یاد ماندنی باشد که بدون مجری برگزار شد اما به نتایج رضایت‌بخش‌تری نسبت به سال‌های قبل دست یافت.

«الیویا کلمن» با پیروزی در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول برای بازی در «سوگلی» و سخنرانی شگفت‌انگیزش حاضرین را بهت‌زده کرد و با توجه به آمارهای منتشر شده به نظر می‌رسد که بینندگان در خانه‌های خود نیز به همان اندازه شیفته‌ی مراسم شده باشند. این مراسم حدوداً سه ساعت و بیست و یک دقیقه‌ای برای اولین بار از سال ۱۹۸۹ بدون مجری برگزار شد و از ساعت ۸ تا ۱۱ بعد از ظهر به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی روی ایر رفت، ۲۹.۶ میلیون بیننده را به خود جذب کرد و ریتینگ ۷.۷ را در میان مخاطبین ۱۸ تا ۴۹ ساله به جا گذاشت.

آکادمی علوم و فنون تصاویر متحرک برای اولین بار در چند سال گذشته این شو را کمی کوتاه‌تر کرد، گروه «کوئین» و «لیدی گاگا» را برای اجرای ترانه‌هایی دعوت کرد و همین مسائل موجب افزایش کلی ۱۲ درصدی بیننده مراسم نسبت به سال گذشته با اجرای «جیمی کیمل» شد. با این حال، علی‌رغم افزایش ۳.۱ میلیونی بیننده نسبت به اسکار نودم، اسکار امسال دومین مراسم کم‌بیننده در طول تاریخ برگزاری بود. از طرف دیگر اسکار ۲۰۱۹ پربیننده‌ترین شوی غیرورزشی از زمان برگزاری اسکار ۲۰۱۷ بود که ۳۲.۹ میلیون بیننده را پای تلویزیون نشاند.

کم‌بیننده‌ترین اسکار تاریخ پیش از برگزاری مراسم سال گذشته به اسکار سال ۲۰۰۸ با اجرای «جان استوارت» بازمی‌گشت که ۳۲.۱ میلیون بیننده داشت. در آن سال فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» اسکار بهترین فیلم را تصاحب کرد. با این وجود، نزدیک شدن آکادمی به آمار سال ۲۰۰۸ برای گردانندگان یک پیروزی به شمار می‌آید. لازم به یادآوری است که یکشنبه شب گذشته سریال «مرده‌ی متحرک» از شبکه‌ی AMC پخش شد و قسمت پایانی فصل سوم سریال «کارآگاه حقیقی» از HBO‌ منتشر شد.

  آمار بینندگان مراسم اسکار از سال ۲۰۰۱ تاکنون به شرح زیر است: ۲۰۱۹: ۲۹.۶ میلیون، کتاب سبز (بدون مجری) ۲۰۱۸: ۲۶.۵ میلیون، شکل آب (جیمی کیمل) ۲۰۱۷: ۳۲.۹ میلیون، مهتاب (جیمی کیمل) ۲۰۱۶: ۳۴.۴ میلیون، اسپات‌لایت (کریس راک) ۲۰۱۵: ۳۷.۳ میلیون، بردمن (نیل پاتریک هریس) ۲۰۱۴: ۴۳.۷ میلیون، ۱۲ سال بردگی (الن دیجنرس) ۲۰۱۳: ۴۰.۳ میلیون، آرگو (سث مک‌فارلین) ۲۰۱۲: ۳۹.۳ میلیون، آرتیست (بیلی کریستال) ۲۰۱۱: ۳۷.۹ میلیون، سخنرانی پادشاه (آن هاتاوی/جیمز فرانکو) ۲۰۱۰: ۴۱.۳ میلیون، مهلکه، (استیو مارتین/الک بالدوین) ۲۰۰۹: ۳۶.۳ میلیون، میلیونر زاغه‌نشین (هیو جکمن) ۲۰۰۸: ۳۲.۰ میلیون، جایی برای پیرمردها نیست (جان استوارت) ۲۰۰۷: ۴۰.۲ میلیون، رفتگان (الن دیجنرس) ۲۰۰۶: ۳۸.۹ میلیون، تصادف (جان استوارت) ۲۰۰۵: ۴۲.۱ میلیون، دختر میلیون دلاری (کریس راک) ۲۰۰۴: ۴۳.۵ میلیون، ارباب حلقه‌ها بازگشت پادشاه (بیلی کریستال) ۲۰۰۳: ۳۳.۰ میلیون، شیکاگو (استیو مارتین) ۲۰۰۲: ۴۱.۸ میلیون، ذهن زیبا، (ووپی گلدبرگ) ۲۰۰۱: ۴۲.۹ میلیون، گلادیاتور، (استیو مارتین)      

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۹ اسفند ۱۳۹۷ ۱۸:۳۷

کلاه مشتی ماهرشالله رو عشق :)) نوش جونت مرد اسکار حقته

نمایش اسپویل
۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۹:۰۵

خود من فقط بخاطر اجرای کویین نشستم پاش که همون اول برنامه هم بود و بعدش بقیه رو ندیدم. فقط نتیجه جوایز رو آنلاین خوندم. حیف وقت که بشینی مزخرفات سیاسی یک مشت سلبریتی های مرفه رو گوش کنی. مثلا اون اسپایک لی کودنِ بد دهن. گذشت اون زمانی که انقدر فیلم و بازیگر خوب زیاد بود که برات جالب بود ببینی کدوم از ای شاهکار ها قراره اسکار بگیره؟ اون زمانی که تایتانیک با good will hunting رقابت میکرد و جک نیکلسون با داستین هافمن و رابرت دووال رقابت میکردند. اون زمانی که بیمار انگلیسی با فارگو رقابت میکرد. یا brave heart با apollo 13 رقابت داشت. همه چیز فدای سیاست بازی شد.

نمایش اسپویل
۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۲۹

پربیننده شده چون یه عده زیادی از روی کنج کاوی خواستن ببینن بدون مجری چطور میشه :/ وگرنه واقعا مسخرس...

نمایش اسپویل
۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۳۹

دقیق یه چندسالی هست که دیگه اسکار ارزشی نداره ولی سال هایی که الن و مک فارلن و نیل پاتریک هریس مجری مراسم شدن خیلی جالب و خنده دار بود ولی در کل مراسم اسکار دیگه امسال ندیدم خیلی مزخرف و کلیشه ای و بی ارزش شده برام

نمایش اسپویل