news-background
news-background

«راجر دیکینز» و «گرگ فریزر» فیلمبردار Dune بهترین فیلم‌های دیده‌نشده خود را فاش کردند

فریزر فیلمبردار دو پروژه‌ی پرخرج استودیویی «تل‌ماسه» و «بتمن» است.

«راجر دیکینز» که به تازگی پادکست «تیم دیکنز» را تولید کرده و در قسمت‌های قبلی با فیلمسازانی چون «دنی ویلنوو» به گفتگو نشسته، این هفته «گرگ فرزیر» را دعوت کرده بود. فریزر با فیلم «شیر» (دانلود فیلم Lion با لینک مستقیم) نامزد اسکار شده و اخیراً در دو پروژه‌ی بزرگ هالیوودی «تل‌ماسه» (دانلود فیلم Dune با لینک مستقیم) به کارگردانی ویلنوو و «بتمن» (دانلود فیلم The Batman با لینک مستقیم) به کارگردانی «مت ریوز» مشارکت کرده است. او از ارائه‌ی اطلاعات جدید در مورد این دو پروژه خودداری کرده و تنها به ذکر این نکته بسنده می‌کند که همکاری با ویلنوو «یک موهبت» بوده است. خود دیکینز نیز سابقه‌ی همکاری با ویلنوو را در فیلم‌های «زندانیان» (دانلود فیلم Prisoners با لینک مستقیم)، «سیکاریو» (دانلود فیلم Sicario با لینک مستقیم) و «بلید رانر ۲۰۴۹» (دانلود فیلم Blade Runner 2049 با لینک مستقیم) را دارد. تماشای انلاین فیلم خارجی.

یکی از بحث‌های جالب‌توجه میان دو فیلمبردار زمانی شکل می‌گیرد که فریزر از دیکینز می‌پرسد بدترین جنبه‌ی فیلمبردار بودن به نظر او چیست. دیکینز پاسخ می‌دهد: «بدترین مسئله این است که فیلمبرداری فیلمی را قبول کنی که می‌دانی نباید قبول کنی. [گاهی] می‌دانستم که نباید فیلمبرداری یک فیلم را انجام دهم اما مثلاً یک ایجینت مرا تشویق به پذیرفتنش کرده، اما پنج هفته بعد یا انصراف داده‌ام یا اخراج شده‌ام. به ندای درونم اعتماد ندارم. بر اساس تجزیه‌ و تحلیل تصمیم می‌گیرم نه یک واکنش احساسی به کار.»

دیکینز از فیلمی نام نمی‌برد اما دو فیلمبردار مشتاقانه زیباترین فیلم‌هایی را ذکر می‌کنند که سینماروهای زیادی ندیده‌اند. برای فریزر چنین فیلمی درام مذهبی «مریم مجدلیه» (دانلود فیلم Mary Magdalene با لینک مستقیم) به کارگردانی «گرت دیویس» است. در این فیلم «رونی مارا» در نقش مریم و «واکین فینیکس» در نقش مسیح ظاهر شد.

فریزر می‌گوید: «بعضی از فیلم‌هایی که بیشترین رضایت را از آن‌ها داشته‌ام فیلم‌هایی‌اند که زیاد دیده نشدند. «مریم مجدلیه» زیباترین فیلمی است که تاکنون فیلمبرداری کرده‌ام با [بهترین] بازی‌ها و فیلمنامه و بازیگران. اما هیچکس آن را ندید. شاید بهترین فیلمی نباشد که فیلمبرداری کرده‌ام، اما [فکر می‌کنم اینطور باشد].»

«مریم مجدلیه» که بهار سال ۲۰۱۹ توسط «آی‌اف‌سی فیلمز» عرضه شد، در بازار آمریکا تنها ۱۲۴.۷ هزار دلار فروخت. این فیلم قرار بود توسط کمپانی واینستین منتشر شود اما امتیاز آن به آی‌اف‌سی فروخته شد. فریزر و دیویس پیش از این فیلم در «شیر» با یکدیگر همکاری کرده بودند. تازه‌ترین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیکینز اضافه می‌کند: «کمی پریشان‌کننده‌ است وقتی زمان بسیار زیادی را بر روی کاری صرف می‌کنی و سپس یا از یاد می‌رود یا مخاطب با آن ارتباط برقرار نمی‌کند. من با «حضور» (دانلود فیلم Kundun با لینک مستقیم) چنین احساسی دارم. یکی از بهترین تجارب زندگی من بود، به دلایل مختلف. نه فقط چالش فیلمبرداری، بلکه افرادی که در پروژه مشارکت کردند و عوامل فیلم و اهالی تبت. تجربه‌ی شگفت‌انگیزی بود. اما راستش فیلم اساساً دفن شد. به‌شدت دلسردکننده بود.»

دیکینز در فیلم «حضور» با «مارتین اسکورسیزی» همکاری کرد. هرچند فیلم برای دیکینز نامزدی اسکار را به همراه داشت، اما دیزنی با فیلم تنها ۵.۷ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت، در حالی که پروژه با بودجه‌ی نزدیک به ۳۰ میلیون دلاری ساخته شده بود. در آن زمان پس از آنکه چین دیزنی را تهدید کرد رابطه‌ی خود با این کمپانی قطع و اکران فیلم را ممنوع می‌کند، فیلم بی‌صدا از یاد رفت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید