news-background
news-background

«راجر دیکینز»: افتتاحیه Interstellar یکی از زیبا‌ترین سکانس‌های سینمایی چندین سال اخیر است

دیکینز در پادکست خود به «هویت ون هویتما» می‌گوید: «به شکل واقعاً درخشان و دقیقی بنا شده.»

 

«راجر دیکینز» در اپیزود اخیر پادکستش پذیرای «هویت ون هویتما» فیلمبردار نامزد اسکار «دانکرک» (دانلود فیلم Dunkirk با لینک مستقیم) بود و این هفته در با او در مورد تجربه‌ی فیلمبرداری با دوربین‌های آیمکس، خلق سکانس‌های بی‌وزنی فضا و بسیاری دیگر از مسائل به گفتگو نشست. در بخشی از این مصاحبه دیکینز به ون هویتما می‌گوید صحنه‌ی افتتاحیه‌ای که با نولان برای «بین‌ستاره‌ای» (دانلود فیلم Interstellar با لینک مستقیم) فیلمبرداری کرده، یکی از زیباترین سکانس‌های فیلم در چندین سال گذشته است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

دیکینز از ون هویتما می‌پرسد: «پیش از فیلمبرداری [«بین‌ستاره‌ای»] چه میزان استوری‌بورد وجود داشت؟ سکانس آغازین در مزرعه ذرت و با آن خانه یکی از دقیق‌ترین و زیباترین سکانس‌های سینمایی چندین سال گذشته است. به شکل واقعاً درخشان و دقیقی بنا شده. دوست دارم بدانم که چه میزان استوری‌بورد وجود داشته و چقدر با بازیگران کار شده.»

ون هویتما پاسخ می‌دهد: «بسیاری افراد این را در مورد کریس و اینکه او در قصه‌گویی دقیق است می‌گویند. اما یکی از مهم‌ترین چیزهایی که من از همکاری با او آموختم و یکی از چیزهایی که به خاطرش او را تحسین می‌کنم این است که او یک فیلمساز به‌شدت شهودی است. او نسبت به آن انرژی که که دریافت می‌کند حساس است، مثل آب‌وهوا. مردم همیشه می‌گویند چقدر در مورد آب‌وهوا خوش‌شانس هستید، اما او هیچ‌وقت در مورد آب‌و‌هوا خوش‌شانس نیست. او فقط در هر شرایط آب‌وهوایی که به او بدهند فیلمبرداری می‌کند.»

ون هویتما اضافه می‌کند: «معدود افرادی وجود دارند که کارشان در خلق چیزی چنان تأثیرگذار از شرایطی که در برابرشان روی می‌دهد خوب است. او نسبت به شرایطی که به انحراف کشیده می‌شود یا به‌شدت تغییر می‌کند بسیار خنثی است و مرعوب نمی‌شود. او دقیقاً می‌داند که چه می‌خواهد و چنان در موردش اطمینان دارد که در آن شرایط می‌تواند مدیریت خرد را کنار بگذارد.»

فیلم «بین‌ستاره‌ای» اولین همکاری میان ون هویتما و نولان بود و سپس با «دانکرک» و اخیراً «تنت» (دانلود فیلم Tenet 2020 با لینک مستقیم) ادامه پیدا کرد. «تنت» ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۹) در آمریکا اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید