news-background
news-background

حمله «دیو شپل» به منتقدین پس از دریافت امی برای استند-آپ جدیدش: «برای همیشه خفه شوید»

شپل در سال ۲۰۱۹ استند-آپ «سنگ و چوب» را از طریق نت‌فلیکس منتشر کرد و به خاطر شوخی‌های ضد-تراجنسیتی آن نقدهای مثبتی دریافت نکرد.

«دیو شپل» امسال با استند-آپ کمدی «سنگ و چوب» (دانلود استندآپ Sticks and Stones با لینک مستقیم) نت‌فلیکس که بدترین نقدهای دوران حرفه‌اش را دریافت کرد برنده‌ی امی شد. این استند-آپ از «راتن تومیتوز» امتیاز ۳۲ درصد دریافت کرده و به علت شوخی شپل با تراجنسیت و جنبش #MeToo به شدت از سوی منتقدین نکوهش شده. شپل در بخشی از این اجرا می‌گوید ادعای مردانی که «مایکل جکسون» را به تجاوز جنسی متهم کرده‌اند باور نمی‌کند. این کمدین به‌رغم این انتقادات برنده‌ی امی شد و هنگام دریافت جایزه فرصت را غنیمت شمرد تا به منتقدین بتازد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

شپل در ویدیوی از پیش ضبط شده‌ای گفت: «به هیچ‌وجه انتظار این جایزه را نداشتم. منظورم این است که تمامی نقدها و چیزهای وحشتناکی که در موردش گفته‌اند را خوانده‌ام... امیدوارم همه‌ی شما منتقدین از این [جایزه] درس بگیرید. لحظه‌ی آموزنده‌ای است. برای همیشه خفه شوید.»

شپل اضافه می‌کند: «شب ویژه‌ای است زیرا کمدی باید خودش باشد. این تمام چیزی است که ما همیشه می‌خواستیم. امیدوارم جنگ تمام شود. و مثل همشه، مایلم از همسرم الین تشکر کنم. الین از ۲۵ سال تاکنون در کنار من است و باید رنج‌های زندگی با بزرگ‌ترین کمدین تاریخ را تحمل می‌کرده.»

استند-آپ «سنگ و چوب» اولین بار آگست سال ۲۰۱۹ از نت‌فلیکس پخش شد و شپل در آن بسیاری از افراد از جمله جامعه‌ی دگرباشان، به خصوص افراد تراجنسیتی، «فرهنگ تحریم»، و جنبش #MeToo را با طنز گزنده‌اش هدف می‌گیرد. شپل همکاری خود با نت‌فلیکس را امسال با عرضه‌ی استند-آپ دیگری تحت عنوان «۸۴۶» ادامه داده است. این اجرا در یوتیوب همزمان با مرگ «جورج فلوید» به صورت رایگان منتشر شد و ۲۷ میلیون مرتبه مشاهده شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۹:۳۳

من که همون موقع دیدم و خوشم آمد. یه نفر حرف دل ما رو زد ... اینا هم کم کم باید جمع کنند. دیگه حنا شون رنگی ندارد.

نمایش اسپویل