news-background
news-background

«دیوید پراوز» بازیگر نقش «دارث ویدر» در سن ۸۵ سالگی درگذشت؛ واکنش «مارک همیل» و دیگر بازیگران «جنگ ستارگان»

 

به‌روز‌رسانی: در پی درگذشت «دیوید پراوز» بریتانیایی، ستارگان «جنگ ستارگان» به او ادای احترام کردند. «مارک همیل» بازیگر نقش «لوک اسکای‌واکر» می‌نویسد: «بسیار متأسفم که می‌شنوم «دیوید پراوز» درگذشته. او مردی مهربان بود و بسیار فراتر از «دارث ویدر».»

«بیلی دی ویلیامز» نوشت: «موهبت بزرگی بود همکاری با او و دوستی با او یک افتخار.»

«رزاریو داسن» بازیگر نقش «آسوکا تانو» در سریال «مندلوری» (The Mandalorian) و «ویلیام شتنر» بازیگر «پیشتازان فضا» (Star Trek) در پیام‌های دیگری درگذشت پراوز را تسلیت گفتند.

پیش‌تر: «دیوید پراوز» بازیگر بریتانیایی که نقش «دارث ویدر» (Darth Vader) را در سه‌گانه‌ی اول «جنگ ستارگان» (Star Wars) بازی کرده بود، در سن ۸۵ سالگی درگذشت. پراوز پس از تحمل یک دوره‌ی کوتاه بیماری از دنیا رفته است. او در سال ۲۰۱۸ به سرطان پروستات مبتلا شده بود.

«توماس بووینگتون» ایجنت سابق پراوز به بی‌بی‌سی می‌گوید:‌ «باشد که نیرو در کنارش باشد، همیشه! اگرچه او برای بازی در نقش هیولاها شناخته می‌شد، اما برای من و همه‌ی کسانی که و را می‌شناختند و همکارش بودند، او یک قهرمان بود.»

پراوز برای بازی در نقش «دارث ویدر» لباس و کلاه‌خودی سیاه به تن می‌کرد، اما این «جیمز ارل جونز» بود که برای این شخصیت صداپیشگی کرد. با این حال، پراوز گفته بود که بیش از همه به همکاری با کمپین «رمز عبور سبز» (Green Cross Code) برای حفظ سلامت عبور مرور افتخار می‌کند. او برای این همکاری «نشان امپراطوری بریتانیا» را در سال ۲۰۰۰ دریافت کرد.

پراوز در خانواده‌ای از طبقه‌ی کارگر متولد شد و در سوث‌مید در جنوب غربی انگلستان رشد کرد. او به بادی‌بیلدینگ علاقه‌ی زیادی داشت و در دهه‌ی ۱۹۶۰ چندین بار قهرمان وزنه‌برداری بریتانیا شد. بنابر ادعای آی‌ام‌دی‌بی، پراوز در آن سال‌ها با «آرنولد شوارزنگر» پیوند دوستی برقرار کرد.

خصوصیات جسمانی پراوز سبب می‌شد که برای نقش شخصیت‌های شرور در فیلم‌ها و سریال‌ها انتخاب شود. او در «وحشت فرانکنشتاین» (The Horror of Frankenstein) در ۱۹۷۰ و «ادامه بده هنری» (Carry on Henry) در سال ۱۹۷۱ چنین نقش‌هایی را بازی کرد. در همین سال نقش یک بادیگارد را در فیلم دیستوپیای «پرتقال کوکی» (A Clockwork Orange) «استنلی کوبریک» را ایفا کرد و سپس در سال ۱۹۷۷، ۱۹۸۰ و ۱۹۸۳ در نقش «دارث ویدر» را در سه‌گانه‌ی «جنگ ستارگان» به کارگردانی «جرج لوکاس» ظاهر شد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۶:۰۵

خدا بیامرزدش واقعا سبک حرکات ویدر رو فراموش نشدنی بازی کرد.

نمایش اسپویل
۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۲۵

خدا رحمتش کنه.

نمایش اسپویل