news-background
news-background

«دیوید لینچ» در فیلم کوتاه What Did Jack Do برای نت‌فلیکس از یک میمون بازجویی می‌کند

فیلم ۱۷ دقیقه‌ای «جک چه کرده است؟» همزمان با تولد ۷۴ سالگی لینچ منتشر شد.

هدیه‌ی «دیوید لینچ» به هوادارانش در روز تولد ۷۴ سالگی‌اش یک فیلم کوتاه ۱۷ دقیقه‌ای مضحک تحت عنوان «جک چه کرده است؟» (What Did Jack Do?) بود که از طریق نت‌فلیکس منتشر شد. در این فیلم یک کارآگاه از یک میمون بازجویی می‌کند.

این فیلم سیاه‌وسفید یادآور فیلم‌های کلاسیک و حتی «کله‌پاک‌کن» (Eraserhead) اولین فیلم بلند لینچ در سال ۱۹۷۷ است. در این جا لینچ نقش یک کارآگاه را بازی می‌کند که در یک اتاق بازجویی تاریک در حال بازپرسی از «جک» در خصوص یک قتل است. گره داستانی اما این است که «جک» قصه، یک میمون کوچک سخنگو است.

«جک چه کرده است؟» همچون دیگر آثار لینچ عجیب و گیج‌کننده و در عین حال مضحک است. نت‌فلیکس این فیلم را در ژانر درام جنایی دسته‌بندی کرده اما این دو واژه برای توصیف گونه‌ی فیلم کافی به نظر نمی‌رسد. «جک کروز» به جای شخصیت میمون صداپیشگی می‌کند و یک پیشخدمت با بازی «امیلی استافل» همسر لینچ هم لحظاتی جلوی دوربین ظاهر می‌شود. «جک چه کرده است؟» را برای درک بهتر یا دست کم غرق شدن در سورئالیسم آن باید چند بار دید.

لیچ در سال ۲۰۱۹ جایزه‌ی افتخاری آکادمی را دریافت کرد که اولین اسکار او علی‌رغم فیلم‌های شناخته‌شده‌اش بود. آخرین پروژه‌ی او پیش از این فیلم کوتاه، تولید اپیزودهای جدید برای سریال «توئین پیکس» در سال ۲۰۱۷ بود که با استقبال منتقدین همراه شد. لینچ تاکنون احتمال ساخته شدن فصل جدیدی برای این سریال را رد نکرده و می‌گوید در صورتی که این اتفاق روی دهد فصل چهارم تا سال ۲۰۲۱ روی ایر نمی‌رود.

«جک چه کرده است؟» در دسترس مشترکین ۳۰نما قرار گرفته است.  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید