news-background
news-background

«دیوید لینچ»: امیدوارم دنیا پس از پایان قرنطینه معنوی‌تر و مهربان‌تر شود

کارگردان «توئین پیکس» اوقات خود در ایام قرنطینه را در لس‌آنجلس صرف ساختن چراغ می‌کند.

«دیوید لینچ» در این دوران تلخ امید خود را از دست نداده است. کارگردان «مالهالند درایو» (دانلود فیلم Mulholland Drive با لینک مستقیم) و «توئین پیکس» (دانلود سریال Twin Peaks با لینک مستقیم) که در لس‌آنجلس به سر می‌برد در مصاحبه‌ی جدیدی با «وایس» می‌گوید وقت زیادی را در کارگاه خود می‌گذراند و مطابق انتظار قهوه می‌نوشد. لینچ می‌گوید: «روال زندگی من تقریباً مثل گذشته است. بیدار می‌شوم، قهوه‌ای می‌نوشم. ...بعد از آن، مدیتیت می‌کنم و سپس سراغ کارم می‌روم.»

کار لینچ در حال حاضر ارتباطی به سینما و تلویزیون ندارد. فیلساز می‌گوید در حال ساختن «دو چراغ دیواری – دو لامپ کوچک» است که به گفته‌ی او شامل «لامپ، برق، پلاستیک پلی استر و این جور چیزها» می‌شود. برق موتیف رایج فیلم‌های لینچ است و او اکنون بیش از همیشه به ارزش آن در برقراری پیوند میان مردم سراسر جهان در طول قرنطینه پی‌ برده. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

لینچ در مورد پدیده‌ی کرونا می‌گوید: «بنا به دلایلی، داشتیم مسیری اشتباه طی می‌کردیم، و طبیعت به ما گفت: «دیگر کافی‌ست، باید همه چیز را متوقف کنیم. آنقدر طول می‌کشد که ما طرز تفکرمان را تغییر دهیم.»

لینچ می‌گوید امیدوار است که مردم جهان پس از قرنطینه «معنوی‌تر» و «مهربان‌تر» شوند: «دنیای متفاوت و بسیار هوشمندتری خواهد بود. راه حل این مشکل از راه می‌رسد و زندگی بسیار خوب خواهد شد. سینما بازمی‌گردد. همه‌چیز احتمالاً به شکلی بهتر جوانه خواهد زد.»

لینچ در پاسخ به این پرسش که مردم در این حین بهتر است چه کنند می‌گوید: «می‌توانند طراحی کنند، نقاشی کنند، چیزهای کوچکی بسازند، شعر بسرایند، غزلی بگویند، می‌توانند داستان‌هایی بنویسند که بعدها به فیلم تبدیل شود، می‌توانند بازی کنند، می‌توانند بازی‌هایی ابداع کنند. اتفاقات زیادی در یک فضای کوچک می‌تواند رخ دهد، می‌توانند دستور پخت غذاهای جدیدی ابداع کنند. فرصتی است برای آزمون‌های مختلف.»

لینچ اخیراً فیلم کوتاه «جک چکار کرده؟» (دانلود فیلم What Did Jack Do با لینک مستقیم) را از طریق نت‌فلیکس منتشر کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید