news-background
news-background

دیوید لینچ در یک فیلم کوتاه از سینما، ایده‎هایش و مدیتیشن می‌گوید

پیش از این گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه دیوید لینچ پس از آخرین فیلم خود در سال 2006 ممکن است هرگز فیلم دیگری تولید نکند. اما او اخیراً در فیلمی با عنوان «Curtain’s Up» به کارگردانی «استلا مک کارتی» و  همکاری «کیس سیمون» و پسرش «آستین» حضور داشته است. این فیلم کوتاه 10 دقیقه‎ای مانند بسیاری از کارهای لینچ، افکار او را در پروسه‎ای خلاقانه نشان می‎دهد. لینچ در این فیلم از ویژگی‌های منحصربفرد سینما صحبت می‌کند.

لینچ در ابتدای این فیلم کوتاه می‎گوید:

«سینما یک زبان است، می‎تواند چیز‎های زیادی را بیان کند، چیزهای غیرممکن، و من این را در مورد سینما دوست دارم. بعضی‌ها شاعرند و شیوه‎ی جذابی برای گفتن کلمات دارند، اما سینما زبان خودش را دارد، بنابراین شما می‎توانید احساس‎ها یا تفکر‎هایی را بیان کنید که به هیچ‎وجه نمی‎توانید آن‎هارا به شیوه‎ی دیگری منتقل کنید. سینما یک رسانه‎ی جادویی است.»

لینچ در ادامه می‎گوید:

«ایده‎ها مانند ماهی‌اند. اگر می‎خواهید ماهی کوچکی بگیرید، می‎توانید در آب کم عمق بمانید. اما اگر می‎خواهید ماهی بزرگ بگیرد، باید به آب‎های عمیق‌تر بروید. در آب‎های عمیق ماهی‌های قوی‌تر و خالص‌تر وجود دارند.»

لینچ همچنین در مورد این که چطور نقاشی‎هایش باعث علاقه او به فیلم شدند، ایده‎های ماهی شکل و از عشقش به مدتیشن صحبت می‎کند. او می‌گوید:

«شاید روشن‎نگری دور به نظر برسد، اما گفته می‎شود که وقتی به سمت نور حرکت می‎کنید، با هر قدم، همه چیز روشن‌تر می‌شود. هر روز زندگی برای من بهتر و بهتر می‎شود، و من معتقدم که یکپارچگی در جهان باعث آرامش در زمین خواهد شد. بنابراین می‌گویم: برای همه شما صلح آرزو می‎کنم.»

مشاهده آنلاین و دانلود فیلم کوتاه

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳۰ مهر ۱۳۹۷ ۲۳:۵۶

درود بر آفریننده ی کابوس ها ... لینچ کبیر ... افسوس که هنرمندانی مثل لینچ عرصه هنر هفتم را ترک کرده اند و بر سینمای بحران زده ی عصر ما فیلمهای فاضلابی حکمرانی میکنند ... افسوس

نمایش اسپویل