news-background
news-background

«دیوید فینچر» می‌خواست Mank را در دهه ۱۹۹۰ و با «کوین اسپیسی» و «جودی فاستر» بسازد

فیلم «منک» (دانلود فیلم Mank با لینک مستقیم) «دیوید فینچر» تا چند روز آینده از نت‌فلیکس پخش خواهد شد و کارگردان به همین مناسبت در حال انجام مصاحبه‌های مطبوعاتی بعضاً طوفانی است. فینچر به تازگی در مصاحبه با «ورایتی» می‌گوید «منک» شاید پروژه‌ای باشد که تولید آن بیش از سایر آثارش به طول انجامیده، اما به لطف نت‌فلیکس این فیلم سرانجام آماده‌ی نمایش است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«منک» داستانی در مورد «هرمان جی. منکویتس» فیلمنامه‌نویس و تقلای او برای نوشتن فیلمنامه‌ی «شهروند کین» (Citizen Kane) و سپس ذکر نامش به عنوان نویسنده است. فینچر از اوایل دهه‌ی ۹۰ میلادی در حال توسعه‌ی این پروژه است و فیلمنامه‌ی آن را پدرش «جک فینچر» به نگارش درآورده. این پروژه در مقطعی به نظر می‌رسید که در دهه‌ی ۹۰ ساخته خواهد شد و توسعه‌ی آن با موانعی روبرو گشت.

در گزاش «ورایتی» آمده است که مراحل انتخاب بازیگر نسخه‌ی دهه‌ی نودی «منک» پیشرفت کرده و او امیدوار بوده که «کوین اسپیسی» را برای بازی در نقش منکویتس و «جودی فاستر» را برای نقش «ماریون دیویس» به خدمت بگیرد. این دو نقش در نهایت به «گری اولدمن» و «آماندا سایفرید» رسیده‌اند. اصرار فینچر به فیلمبرداری سیاه و سفید مانع تولید این فیلم در آن زمان شد.

 فینچر می‌گوید: «ما باید فیلم را به صورت رنگی فیلمبرداری می‌کردیم و بعد آن را تصحیح می‌کردیم و نسخه‌ی سیاه و سفیدش را انجام می‌دادیم. پروژه کاملاً از هم پاشید.» حالا پس از گذشت ۲۰ سال، نت‌فلیکس در آستانه‌ی پخش «منک» در پلتفرم استریمینگ خود است و با ایده‌ی فیلمبرداری سیاه و سفید و یا بودجه‌ی آن مخالفتی نکرده.

فینچر در مورد با همکاری با نت‌فلیکس می‌گوید: «هیچ‌وقت به اندازه‌ی همکاری با نت‌فلیکس از کار در جایی خوشحال نبوده‌ام. آن‌ها در حال بنا کردن مخزن هستند. اتفاق خوبی است که فیلم‌ها جایی برای وجود داشتن دارند و لزوماً نباید آن‌ها را در فصل تابستان [ابرقهرمان‌های پلاستیکی] و زمستان مهنت‌بار اکران کرد. پلتفرمی است که انواع فیلم‌ها را در خود جای می‌دهد. می‌تواند یک فیلم پیچیده و شوم آلمانی باشد یا یک سریال جاسوسی عجیب اسرائیلی. همه‌اش را می‌خواهند.»

«منک» ۴ دسامبر (۱۴ آذر ماه ۱۳۹۹) از نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید