news-background
news-background

«دیوید فینچر»: مشتاقم به دنیای Mindhunter برگردم؛ نمی‌دانم تولید فصل سوم منطقی هست یا نه

«شکارچی ذهن» مرده است، اما این به معنای مرگی ابدی نخواهد بود.

 

«دیوید فینچر» اواخر اکتبر در مصاحبه با «والچر» فاش کرده بود که سریال «شکارچی ذهن» (دانلود سریال Mindhunter با لینک مستقیم) احتمالاً به علت بودجه‌ی سنگین و بینندگان اندک در نت‌فلیکس به پایان رسیده، اما این کارگردان هنوز درها را برای بازگشت احتمالی بازگذاشته است. فینچر در مصاحبه با «ورایتی» در آستانه‌ی پخش «منک» (Mank) از نت‌فلیکس می‌گوید: «در مقطعی مشتاقم که دوباره از این دنیا بازدید کنم. امید آن می‌رفت که برگردیم به اواخر دهه‌ی ۹۰، اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ [...]»

«دنیس ریدر» معروف به «قاتل بی‌تی‌کی» مخفف «بستن، شکنجه، کشتن»، در پارک سیتی و ویچیتا، کانزاس، ۱۰ نفر را در خلال سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۱ به قتل رساند. ریدر برای پلیس نامه‌هایی ارسال می‌کرد و جزئیات جنایاتش را برای آنان شرح می‌داد. او در سال ۲۰۰۵ پس از ارسال نامه به پلیس در سال ۲۰۰۴ دستگیر شد. هواداران «شکارچی ذهن» به‌خوبی از اهمیت «قاتل بی‌تی‌کی» برای پایان بخشیدن به روایت سریال آگاهی دارند، چرا که فینچر و نویسندگان در فصل‌های اول و دوم برای این شخصیت مقدمه‌چینی کرده بودند.

اگرچه فینچر برای بازگشت به دنیای «شکارچی ذهن» ابراز امیدواری می‌کند، اما تأکید دارد که سریال در حال حاضر پیشرفتی ندارد. او می‌گوید: «نمی‌دانم که ادامه دادنش منطقی هست یا نه. سریال پرخرجی بود. مخاطبین بسیار پرشوری داشت، اما آمار بینندگان هیچ‌گاه به رقمی نرسید که هزینه‌ی آن توجیه شود.»

فینچر اضافه می‌کند: «قطعاً مدتی باید فاصله می‌گرفتم. همه‌ی ما دست به دست هم دادیم تا [فصل دوم] را به پایان برسانیم و فیلمنامه‌ها و طرح‌ها و راهنمایی آماده برای فصل سوم نداشتیم. باید اعتراف کنم که کمی فکر می‌کردم: «نمی‌دانم که برای گذراندن دو سال در فضایی بسته در طبقه‌ی زیرزمین بگذرانم.»»

فینچر در مصاحبه‌ی پیشین خود با «والچر» گفته بود که برای «شکارچی ذهن» باید شش تا هفت ماه در سال در پیتسبرگ وقت صرف می‌کرده: «ما فصل اول «شکارچی ذهن» را بدون شورانر ساختیم و من هفته به هفته و به سختی پروژه را پیش می‌بردم. سپس فیلمنامه‌های فصل دوم را دریافت کردیم و دیدم که از هیچ‌یک از آن‌ها خوشم نمی‌آید. بنابراین دوباره شروع کردیم. «کورتنی مایلز» را آوردم که با او به عنوان دستیار کارگردان کار کرده بودم و تمایل داشت بنویسد، و در نهایت یکی از شورانرهای «شکارچی ذهن» شد. اما ۹۰ ساعت در هفته کار می‌طلبد. همه چیز زندگی شما را تحلیل می‌برد. وقتی که کار من تمام شد، به‌شدت خسته بودم، و گفتم: «فکر نمی‌کنم توانی برای فصل سوم در من باقی مانده باشد.»» فیلم «منک» ۱۳ نوامبر در سالن‌های سینما اکران خواهد شد و سپس ۴ دسامبر (۱۴ آذر ماه ۱۳۹۹) به نت‌فلیکس می‌آید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید