news-background
news-background

درگیری توییتری «دیوید سیمون» خالق سریال The Wire و «پی‌یرس مورگان» پیرامون «مگان مارکل»: «مورگان یک انگل توخالی است»

«دیوید سیمون» خالق سریال «شنود» (The Wire) دوشنبه این هفته با «پی‌یرس مورگان» مجری بریتانیایی که به دنبال زیر سؤال بردن اظهارات «مگان مارکل» از برنامه‌ی «صبح به‌خیر بریتانیا» (Good Morning Britain) استعفاء داد، وارد نزاعی توییتری شد. مورگان به‌تازگی با «تاکر کارلسون» شبکه‌ی فاکس مصاحبه کرده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

سیمون می‌نویسد: «در اقیانوسی از گنداب مجریان، احتمال اینکه دو تن از کثیف‌ترین افراد تلویزیون دست و پا بزنند، یکدیگر را پیدا کنند و در مورد وقایع روز بحث کنند چقدر است؟»

مورگان در پاسخ به سیمن می‌گوید:‌ «صحبت از گنداب شد، دیو... وقتی که با تو مصاحبه کردم مثل یک روانی عجول با من برخورد کردی. اما حالا نقش یک لیبرال غیرلیبرال خبیث و وحشتناک را بازی می‌کنی تا ذات فرومایه و معتقد به فرهنگ بیداری‌ات را آرام کنی. با تو هم‌عقیده نیستم، اما جنبه‌ی مثبت قضیه این است که سریال «شنود» را دوست داشتم.»

سیمون دوباره به مورگان واکنش نشان داد و نوشت: «تو یک بار با من ملاقات کردی، روی صحنه‌ی جشنواره‌ی کن به همراه ریچارد پلپر و آرون سورکین و به درخواست HBO در آن پنل حاضر شده بودم.» او سپس با لحنی گزنده آنچه در آن مصاحبه روی داد را توضیح می‌دهد و اضافه می‌کند: «حالا برو [کفش] خانواده سلطنتی نژادپرست را لیس بزن.»

مورگان پاسخ می‌دهد: «آرون بسیار مؤدب بود. تو.. نه چندان. شاید همین رفتار توضیح دهد که چرا «بال غربی» (The West Wing) بسیار بهتر از «شنود» است.»

سیمون بحث را ادامه می‌دهد و می‌گوید با این حال مورگان است که از کار بیکار شده و هیچ جایی برای رفتن ندارد. پاسخ مورگان این است: «اما عجیب اینکه علی‌رغم شخصیت نادانت، من ۲۶ برابر تو دنبال‌کننده دارم! یک نویسنده‌ی عالی هستی اما یک انسان نفرت‌انگیز. آرون نویسنده‌ی بهتری است و آدمی عالی.»

سیمون جواب می‌دهد: «بله، محبوبیت در این پلتفرم حقیقتاً بر ارزش و توانایی دلالت می‌کند. بس عجیب است که مدام اخراج می‌شوی وقتی که نیاز ما ژورنالیسم واقعی است. حالا برو گوشی موبایل یک دختر بیچاره را هک کن و اسمش را بگذار گزارشگری اخلاقی، انگل توخالی.»

مورگان ماه گذشته در برنامه‌ی «صبح به‌خیر بریتانیا» ناگهان استودیو را ترک کرد وقتی همکارش از او به دلیل زیر سؤال بردن ادعاهای «مگان مارکل» و «پرنس هری» در مورد نژادستیزی خانواده‌ی سلطنتی بریتانیا انتقاد کرد. مارکل در مصاحبه با «اپرا وینفری» گفته بود که بعضی از اعضای خانواده نگران رنگ پوست فرزند به دنیا نیامده‌اش بوده‌اند. مورگان پس از آن برنامه استعفاء داد و به «صبح به‌خیر بریتانیا» بازنگشت.

مورگان در مصاحبه با کارلسون می‌گوید: «موضوع مگان مارکل نیست. او یک دوشس متوهم است که می‌خواهد با خراب کردن خانواده‌ی سلطنتی میلیون‌ها دلار به دست آورد – مسئله آزادی بیان است. اتفاقی که برای من افتاد در تمام بریتانیا و آمریکا در حال وقوع است – من تحملش نمی‌کنم، اما افراد زیادی وجود دارند که پلتفرم ما را ندارند و از صحنه حذف می‌شوند، زندگی‌شان نابود می‌شود، و شغلشان را به دلایل مسخره از دست می‌دهند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۴۴

cancle cancle culture

نمایش اسپویل
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۹:۲۷

ای بابا این لیبرالها نوکر دربست همونایی هستن که فحششون میدن این ژانگولر بازیها برای خر کردن عوام طراحی شده.

نمایش اسپویل
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۲۳:۳۸

دقیقا... و اصلا خانواده سلطنتی چرا باید چیز مهم و خاصی باشه که باعث شه رفتارش مهم محسوب شه که مورد انتقاد گرفتن این رفتار مهم باشه و ناراحتی از این انتقاد مهم باشه و و و... من هیچ‌وقت این‌جور اخیار کذب و مسخره رو درک نمیکنم، این دراماهای پوچ و الکی رو!

نمایش اسپویل
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۸:۳۹

«مورگان یک انگل توخالی است» ??? ولی جدا از شوخی این خیلی مقوله جالبیه، تو خط آخر نوشته به گفته خود مورگان "مسئله آزادی بیان است."، ولی این آزادی بیان رو فقط برای خودش میخواد؛ بیاید مسئله رو ساده کنیم: مارکل اومد و از حق آزادی بیان استفاده کرد و یک چیزی گفت، این اتفاق مورگان رو ناراحت کرد و اومد از همون حق آزادی بیان استفاده کرد و یک چیزی در مورد مارکل گفت، و بعد که افراد دیگه‌ای باز هم از همون حق آزادی بیان استفاده کردن و به مورگان چیزی گفتن، برنتابید و قهر کرد و استعفا داد و... متوجه شدید چی شد؟ از اینکه مارکل از حق آزادی بیان استفاده کرده ناراحت بوده، از این که بعد از حرف‌های خودش هم یه عده از حق ازادی بیانشون استفاده کردن و بهش پاسخ دادن هم ناراحت بوده، اما اونجایی که خودش داشته صحبت میکرده آزادی بیان بوده؛ ینی فقط اون تیکه که خودش حرف زده آزادی بیانِ واقعی بوده!!!

نمایش اسپویل
۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ۲۰:۳۶

منم مثل شما فکر میکردم ولی در مصاحبه اش با fox news کامل توضیح داد که خودش استعفا داده چون شبکه بهش فشار اورده که یا باید عذرخواهی کنی یا دیگه برنامه اجرا نکنی همچنین فشار های cancel culture و پیگیری های خود مارکل باعث شده که ناچارا استعفا بده . همه ی حرف همینه که من میتونم با شما گفتگو کنم و شما حتی فحاشی کنی و محل گفتگو رو ترک کنی این اصلا علیه ازادی بیان نیست بلکه عکس العمل شما نسبت به صحبت های منه ولی اگه شما بخوای منو اخراج کنی و یا زور بگی که ازت عذرخواهی کنم دیگه توی کتگوری ازادی بیان نمیگنجه .یعنی یا حرف مارکل رو باید همه بپذیرند و یا اگر مخالف اش حرفی زده بشه باید سریع ازشون عذرخواهی بشه در غیر این صورت شما کار و حرفه ی شغلیتو که از دست میدی هیچی حتی تهمت نژاد پرستی رو هم بهت میزنن.شرون ازبورن هم دقیقا به همین موضوع ربط داره و پیچیده کردن مساله نیست شرون فقط و فقط بعد از دفاعش از مورگان بود که برنامش کنسل شد. شرون گفت یکی به من بگه که مورگان دقیقا کی حرف علیه یک نژاد زده و چطور میشه کسیرو برای حرفی که نزده مجازات کرد. شما میتونید مخالفتتتون با صحبت های یک نفر دیگه رو در غالب قهر هم نشون بدی این خودش عکس العملیه به اون حرفا. این وسط مارکل خانم که شخصا با مدیر شبکه حرف زده و پیگیر بوده که مورگان شغلش رو از دست بده کسیه که ازادی بیان نمیفهمه و به قول مورگان با میلیون ها دلار پول و محبوبیت نقش قربانی نژادپرستی رو بازی میکنه وگرنه مورگان که هر هفته یا داره با دگرباشان و فمنیست ها بحث و گفتگو میکنه یا داره در مورد مسایل سیاسی با یه بدبختی دعوا میکنه شما مصاحبه اش با بن شپیرو رو نگا کن در شرایط خیلی بدتری هم تونسته در استودیو بمونه و خودشو کنترل کنه ولی وقتی میبینی به خاطر نظری که دادی بهت میگن نژادپرست و مدام ازت میخوان که حرفتو پس بگیری و عذرخواهی کنی و اینده ی کاری ات در خطره همچنین شخصیتت داره در اذهان عمومی تخریب میشه چاره ای جز ترک گفتگو نداری

نمایش اسپویل
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۲۳:۳۳

مارکل از آزادی بیان استفاده کرد و یک سری صحبت کرد، مورگان از ازادی بیان استفاده کرد و نظرش رو در اون مورد اعلام کرد، در همون برنامه همکارش از آزادی بیان استفاده کردن و نظرش رو گفت، مورگان با قهر خارج شد و بعد استعفا داد. قضیه به همون سادگیه که الان و در دیدگاه قبلی عرض کردم. پیچیده کردنش البته کار بسیار راحتیه، اینکه وقایع و افراد دیگه رو وارد ماجرا کنیم، برای مثال گفتید [برخی] به‌جای اظهار نظر در مورد صحبت هاش به شخص خودش حمله کردن، خب این کاریه که خود مورگان هم با مارکل کرد (بماند که این الزاما غیرطبیعی نیست، ینی اگر فردی بیاد و حرفی بزنه که نشونه چیز خاصی باشه، قطعا شخصیتش هم نقد میشه، نه فقط حرفش)، یا میگید در شبکه‌های اجتماعی مورد حمله قرار گرفت، خب مارکل هم گرفت، بحث کنسل کالچر رو وسط کشیدید، خب اینا همیشه هستن (و خیلی وقت‌ها هم موفق نمیشن) و چون اکثر اوقات زیاده‌روی میکنن و افراطی هستن و در این مورد هم در تقابل با مورگان قرار گرفتن به خودی خود باعث نمیشه مورگان تطهیر شه، برای مثال استالین در ج‌ج۲ با هیتلر جنگید، هیتلر آدم بدی بود، آیا این باعث میشه استالین آدم خوبی باشه؟ نه، و همونطور هم که گفتم خودش استعفا داد، اخراج نشد، قطعا این وسط خیلی‌ها اشتباه و زیاده‌روی کردن اما واقعا هیچ‌کدوم از این مسائلی که صحبت شد ربطی به دیدگاه قبلی من نداره. بحث پیرامون شرون آزبورن هم (که قبلا هم اتهامات نژادپرستانه گرفته بود، و هنوز هم مشخص نیست اصلا چی شده) یک بحث جداست و همونطور که گفتم صرفا پیچیده کردن موضوعه. ⭐⭐⭐بذارید یک چیزی رو هم مشخص کنم چون ممکنه اشتباه برداشت کرده باشید: من این جا نه از مارکل دفاع میکنم و نه مورگان، بحث من فقط و فقط رفتار مسخره، خودخواهانه و حق‌به‌جانب مورگان در این مورد به‌خصوص هست، که آزادی بیان و نقد کردن رو تا وقتی برای خودش هست دوست داره.⭐⭐⭐

نمایش اسپویل
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۲۱:۲۲

کاملا اشتباه متوجه شدید . مرگان نظرشو داد ولی رسانه ها و cancel culture یه چیزی فراتر از ازادی بیان انجام دادن و سعی داشتن کارش رو ازش بگیرن و صفحاتش رو مسدود کنن از طرفی به جای اظهار نظر در مورد صحبت هاش به شخص خودش حمله کردن و در برنامه زنده بهش تهمت زدن که نژاد پرسته مرگان هم سالن رو ترک کرد و خب این خودش به معنای مخالفت با صفتیه کعه بهش نسبت دادن نه ازادی بیان. حرفاشم درست بود دیگه دیدیم که به زور از شبکه کنار گذاشته شد و حتی کسانی که ازش دفاع کردن هم مورد حمله قرار گرفتن و از برنامه اخراج شدن مثل شرون ازبورن .

نمایش اسپویل