news-background
news-background

تصاویر و پوسترهای جدید از انیمیشن‌های Soul ،Frozen 2 و Onward، رونمایی از Jungle Cruise با بازی «دووین جانسون» و «امیلی بلانت»

فیلم «جانگل کروز» (Jungle Cruise) دیزنی نه تنها به پارک تفریحی دیزنی‌لند، بلکه به محبوب‌ترین فیلم‌های ماجراجویی سینما هم شباهت دارد. شنبه شب گذشته در جریان برگزاری مراسم D23 دیزنی، «دووین جانسون» و «امیلی بلانت» روی صحنه آمدند و از نسخه‌ی سینمایی «جانگل کروز» رونمایی کردند.

این دو بازیگر که به صورت جداگانه در فیلم‌های «موآنا» و «مری پاپینز بازمی‌گردد» دیزنی هم نقش‌آفرینی کرده‌اند، می‌گویند فیلم جدیدشان ترکیب از اکشن، رومنس و طنزی است که در فیلم‌هایی نظیر «ملکه‌ی آفریقایی» با بازی «هامفری بوگارت» و «کاترین هپبورن»، «عشق‌بازی با سنگ» با بازی «مایکل داگلاس» و «کاترین ترنر»، و چندگانه‌ی «اینیدیانا جونز» وجود دارد، به ویژه رابطه‌ی شخصیت‌های «هریسون فورد» و «کارن آلن» در فیلم «مهاجمان صندوق گمشده» در سال ۱۹۸۱.

بلانت می‌گوید: «افتخار کردیم و بسیار وسوسه شدیم که در چنین فیلمی بازی کنیم زیرا هر دوی ما با فیلم‌های «ایندیانا جونز» بزرگ شده و عاشقانه دوستش داریم. سهم داشتن در چنین فیلمی با همین روحیه، قلب مرا تپش می‌اندازد.» جانسون نیز افزود: «می‌خواستیم فیلمی بسازیم که عظیم و حماسی باشد، و رابطه‌ای رومانتیک، و طنز و اکشن بسیار داشته باشد.» او به شوخی اضافه می‌کند که مهم‌تر از هر چیز «من هم در آن بازی می‌کنم.»

استودیو سپس دو نسخه از تریلر را رونمایی کرد: یکی با معرفی شخصیت «فرانک» با بازی جانسون؛ و دیگری با تمرکز بر شخصیت «لیلی» با بازی بلانت که یک گردشگر است و با پرداخت مبلغی از فرانک می‌خواهد او را به ماجراجویی‌های خطرناک ببرد. فیلم در لحظات بسیاری به پارک تفریحی دیزنی ادای دین می‌کند. تریلری که در مراسم به نمایش درآمد با صحنه‌ای آغاز می‌شود که فرانک گروهی از گردشگران را به پارک تفریحی می‌برد و آنان را می‌ترساند.

جانسون می‌افزاید: «وقتی که این پارک در سال ۱۹۵۵ افتتاح شد، «والت دیزنی» تنها یک فرزند داشت و آن فرزند «جانگل کروز» بود. بنابراین مفتخریم که این فیلم را از جانب دیزنی، خود «والت دیزنی» به شما حاضرین در این جمع و تمامی دنیا تقدیم کنیم.»

 

«پیت داکتر» مدیر تقریباً جدید پیکسار و فیلمساز نامزد اسکار انیمیشن‌های «بالا» (Up) و «ظاهر و باطن» (Inside Out) نیز شنبه شب روی صحنه آمد و ضمن اشاره به این نکته پیکسار استودیویی برای «فیلم‌های شخصی» است وعده داد که استودیو با مدیریت جدید پس از «جان لستر» لحن مرموز خود را حفظ خواهد کرد.

او سپس فیلم انیمیشن «روح» (Soul) را معرفی کرد که قرار است در تاریخ ۱۹ ژوئن سال ۲۰۲۰ اکران شود و به گفته‌ی داکتر به مسائل مهمی نظیر اینکه «من اینجا چه می‌کنم؟ از کجا آمده‌ام؟» می‌پردازد. او می‌گوید «روح» در مورد معنای زندگی و متافیزیک است. ویدیویی که به نمایش درمی‌آید اما فیلمی دلگرم‌کننده به نظر می‌رسد در مورد معلمی به نام «جو» که مدت‌هاست رؤیای تبدیل شدن به یک نوازنده‌ی جاز را در سر دارد.

«ترنت رزنر»، «جان باتیست» و «اتیکس راس» آهنگسازان این اینیمشن خواهند بود. باتیست ساخت موسیقی جاز فیلم را برعهده دارد و رزنر و راس موسیقی متن اثر را می‌سازند. «جیمی فاکس» در نقش جو و «تینا فی» در نقش روح سبز-آبی زیبایی که جو با آن ملاقات می‌کند صداپیشگی می‌کنند.

   

داکتر سپس معرفی «به‌پیش» (Onward) را آغاز می‌کند که در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۰ روی پرده خواهد رفت. او ابتدا با پخش یک ویدیوی کوتاه، مخلوقات افسانه‌ای، تک‌شاخ‌ها، و جادوگران را نشان می‌دهد. ویدویو سپس به شهری جادویی کات می‌دهد که در آن گنوم‌ها و پری‌های دریایی زندگی کسالت‌باری سپری می‌کنند.

«دن اسکنلان» کارگردان فیلم برای توضیح منبع الهام قصه داستان زندگی خود را شرح می‌دهد و می‌گوید: «من و برادرم پدرمان را در سنین کودکی از دست دادیم.» شخصیت‌های الف «ایان» و «برلی لایت‌فوت» با صداپیشگی «تام هالند» و «کریس پرت» عاشق ون خودند. ایان نامش را پگاسوس (ذوالجناح) گذاشته و آن را به سادگی رنگ‌آمیزی کرده است.

پرت روی صحنه در خصوص صداپیشگی در فیلم می‌گوید: «حقیقتاً احساس می‌کنم که تام [هالند] برادر کوچکتر من است و این احساس در فیلم وجود دارد. «تام هالند» نیز به مسائل حاشیه‌ای پیرامون شخصیت «مرد عنکبوتی» اشاره می‌کند. در نقش مادر این شخصیت‌های برادر «جولیا لوئی-درایفس» صداپیشگی خواهد کرد.

اسکنلان سپس هشت دقیقه از فیلم را که به جشن تولد شانزده سالگی ایان مرتبط است به نمایش می‌گذارد. مادر در این صحنه به بچه‌ها چیزهایی اهدا می‌کند که به نظر ابزار جادوگری می‌رسند و روزگاری به پدرشان تعلق داشته‌اند. میراث پدر یک یادداشت است – یک طلسم. «اکتاویا اسپنسر» از دیگر صداپیشگان این فیلم خواهد بود.

«جنیفر لی» مدیر بخش انیمیشن استودیوهای والت دیزنی شنبه شب در بخش دیگری از مراسم پس از پخش تیزری که گوشه‌هایی از انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی از جمله «موآنا»، «سفیدبرفی و هفت کوتوله» و «علاءالدین» و بسیاری دیگر را نشان می‌داد روی صحنه آمده بود.

لی سپس تازه‌ترین محصول انیمیشن دیزنی به نام «رایا و آخرین اژدها» (Raya and the Last Dragon) که در تاریخ ۲۵ نوامبر سال ۲۰۲۰ اکران می‌شود را معرفی کرد. «پال بریگز» و «دین ولینز» با این فیلم اولین کارگردانی خود را تجربه می‌کنند و «آدل لیم» یکی از نویسندگان «آسیایی‌های خرپول» کار نگارش فیلمنامه را برعهده می‌گیرد.

داستان «رایا» از افسانه‌های جنوب شرقی آسیا و کشورهای ویتنام، تایلند و اندونزی الهام گرفته شده است. لیم می‌گوید: «من در جنوب شرقی آسیا متولد و بزرگ شدم.» داستان فیلم در سرزمینی خیالی به نام «کوماندرا» اتفاق می‌افتد که به سیاره‌ی زمین شباهت دارد و از پنج قبیله تشکیل شده و اژدها موجودی مقدس دانسته می‌شود. رایا شخصیتی است که به گفته‌ی لیم در شمشیرزنی مهارت دارد و به دنبال یافتن آخرین اژدها عازم سفر می‌شود. «کسی استیل» در نقش «رایا» صداپیشگی می‌کند و «آکوافینا»‌ در نقش اژدها.

پیش از اکران «رایا و آخرین اژدها»، دیزنی باید انیمیشن «یخ‌زده ۲» (Frozen 2) یکی از محبوب‌ترین دنباله‌های خود را در تاریخ ۲۲ نوامبر امسال روی پرده ببرد. این فیلم به این پرسش پاسخ می‌دهد که قدرت‌های «السا» از کجا می‌آیند؟ چرا آنا به این شکل به دنیا آمد؟ والدینش به کجا رفته‌اند؟ و آیا پایانی خوش در کار است؟ لی می‌گوید دو قسمت فیلم یک داستان کامل را روایت می‌کنند. او سپس از اینکه شخصیت‌های والدین را در قسمت اول به کشتن داده‌اند عذرخواهی می‌کند و وعده می‌دهد که آن‌ها را به شکل فلش‌بک بازخواهد گرداند.

«ایوان ریچل‌ وود» ستاره‌ی سریال «وست‌ورلد» در نقش مادر السا صداپیشگی می‌کند و «استرلینگ کی. براون» ستاره‌ی سریال «ما همینیم» (This Is Us) در نقش شخصیت جدیدی به نام «ستوان ماتیاس». داستان قسمت دوم فیلم با صحنه‌هایی از گذشته آغاز می‌شود. لی پس از پخش تصاویری از فیلم که قدرت‌های السا را نشان می‌دهد، تأکید می‌کند که شخصیت‌های «یخ‌زده ۲» به ماجراجویی‌هایی جداگانه نمی‌روند.

دیزنی علاوه بر این تاریخ پخش «پلنگ سیاه ۲»، و اولین پوستر از «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» را هم منتشر کرده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید