news-background
news-background

دیزنی نسخه سینمایی تئاتر پرفروش Hamilton را با پرداخت ۷۵ میلیون دلار اکران می‌کند

استودیوی دیزنی فیلم بلندی از نمایش موزیکال «همیلتون» (Hamilton) را از ۱۵ اکتبر سال ۲۰۲۱ در آمریکا و کانادا اکران می‌کند. دیزنی در این پروژه که جهشی رو به جلو در هنر لایو کپچر توصیف شده، با «لین مانو‌ئل میراندا»، «جفری سلر» و «توماس کیل» همکاری می‌کند. روش لایو کپچر بهترین المان‌های سینما و تئاتر زنده را ترکیب می‌شود و حاصل کار اجرایی سینمایی روی صحنه‌ است.

تهیه‌کنندگان این نسخه از «همیلتون» شامل میراندا، سلر و کیل می‌شوند که کارگردانان فیلم هم خواهند بود. این فیلم تابستان ۲۰۱۶ در سالن تئاتر «ریچارد راجرز» ضبط شد اما توافق شد که تا سال ۲۰۲۰ روی پرده نرود.

بازیگران تئاتر پرفروش همیلتون در فیلم جدید ظاهر خواهند شد. این بازیگران شامل میراندا در نقش «الکساندر همیلتون»، «دیوید دیگز» در نقش «مارکی دو لافایت/توماس جفرسون»، «رنی الیزه گلدزبری» در نقش «انجلیکا شویلر» و «لزلی ادوم» در نقش «آرون بر» می‌شوند. «کریستفر جکسون» نیز در نقش «جورج واشینگتن»، «جاناتاک گراف» در نقش «شاه جورج»، «فیلیپا سو» در نقش «الایزا همیلتون»، «جزمین سیفاس جونز» در نقش «پگی شویلر/ماری رینولدز»، و «آنتونی راموس» در نقش «جان لورنز/فیلیپس همیلتون» ظاهر می‌شوند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«باب ایگر» مدیر عامل دیزنی در اینباره می‌گوید: ««لین مانوئل میراندا» خالق تئاتر «همیلتون» بود که به یک پدیده‌ی فرهنگی واقعی تبدیل شد، و بی دلیل نبود که آن را یک اثر هنری شگفت دانسته‌اند. تمام کسانی که نمایش را با بازیگران اصلی دیدند هرگز آن تجربه‌ی منحصر به فرد را از یاد نخواهند برد. ما بسیار خوشحالیم که فرصت به اشتراک گذاشتن تجربه‌ی دیدن تئاتر در برادوی را با میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به دست آورده‌ایم.»

میراندا روز دوشنبه با ارسال یک توئیت تولید این پروژه‌ی سینمایی را تأیید کرد. منابع نزدیک به پروژه می‌گویند دیزنی برای پخش جهانی فیلم ۷۵ میلیون دلار پرداخت کرده است. استودیو متعهد شده است که این فیلم ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه‌ای را به صورت گسترده در سراسر دنیا اکران کند.

میراندا می‌گوید با اکران نسخه‌ی سینمایی مخاطبین برای دیدن اثر لازم نیست بلیت‌های ۵۰۰ دلاری برادوی را خریداری کنند. ول‌خرجی دیزنی بی علت نیست و پس از پایان اکران گسترده‌، می‌تواند این عنوان را در سرویس استریمینگ دیزنی+ عرضه و مخاطبین زیادی را جذب کند.

«تامی کیل» تئاتر «همیلتون» و نسخه‌ی سینمایی که شامل سه اجرای زنده و تصاویری از اجراهایی بدون حضور تماشاگر می‌شود را کارگردانی کرده و از تمامی این تصاویر برای خلق زوایای چندگانه و انتقال حس سینمایی استفاده کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید