news-background
news-background

دیزنی برای خرید یک شرکت بازی سازی آماده می‌شود

دیزنی ممکن است به زودی با خرید شرکت بازی سازی کره‌ای «نکسان» (Nexon) با قراردادی ۱۳.۲ میلیارد دلاری به دنیای بازی‌های ویدیویی وارد می‌شود. به گزارش روزنامه‌ی کره‌ای «سنترال تایمز»، «جونگ جو کیم» مدیر نکسان که ۹۸ درصد سهام شرکت را در اختیار دارد، به تازگی با مقامات بلند پایه دیزنی دیدار کرده تا با قراردادی گرانقیمت شرکت را به فروش برساند.

در این گزارش آمده است که کیم از ژانویه‌ی گذشته به دنبال فروش سهام خود بوده، اما از آنجا که گفته می‌شود او علاقه‌ی زیادی به دیزنی دارد، به نظر می‌رسد که قصد او ورود به این کمپانی بزرگ باشد. نکسان اگرچه ممکن است در آمریکا شناخته شده نباشد اما نقش مهمی در بازار کره‌ی جنوبی و ژاپن ایفا می‌کند. این شرکت که در سال ۱۹۹۴ تأسیس شده، نزدیک به ۷ هزار کارمند داشته و ۸۰ عنوان بازی را عرضه کرده است. نکسان به بازارهای مختلفی حاضر شده اما شاید فعالیت آن بیشتر با بازی آنلاین «میپل‌استوری» (MapleStory) برای موبایل شناخته شود.

علت علاقه‌مندی دیزنی به خرید این شرکت می‌تواند تمایل آن‌ها به بازار موبایل و در واقع درآمدزایی بیشتر باشد. در هر صورت، تا این لحظه دیزنی و نکسان رسماً در این خصوص توضیحی ارائه نکرده‌اند. دیزنی اخیراً استودیوی فاکس قرن بیستم را با قراردادی به ارزش ۷۱ میلیارد دلار خریداری کرده و برای رقابت با نت‌فلیکس و آمازون هم شبکه‌ی اینترنتی خود موسوم به «دیزنی+» را پاییز آینده راه‌اندازی می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید