news-background
news-background

درخواست دولت بریتانیا از نت‌فلیکس: تأکید کنید سریال The Crown خیالی است

 

«الیور دودن» وزیر فرهنگ بریتانیا پیشنهاد کرده است که برای رفع نگرانی‌های خانواده سلطنتی هشداری در ابتدای فصل چهار سریال «تاج» درج شود.

 

سریال به‌شدت محبوب «تاج» (The Crown) نت‌فلیکس همچنان در مورد صحت رویدادهای تاریخی جنجال‌آفرینی می‌کند. «الیور دودن» وزیر فرهنگ بریتانیا در مصاحبه با «دیلی میل» می‌گوید: «یک محصول زیبای خیالی است، بنابراین همچون دیگر محصولات تلویزیونی، نت‌فلیکس بهتر است در ابتدای آن بر همین نکته تأکید کند.»

او اضافه می‌کند: «بدون این کار، نگرانم نسلی که در حین این رویدادها زندگی نکرده‌اند واقعیت را با خیال اشتباه بگیرند.» دودن سریال را به زدن آسیبی ماندگار به خانواده‌ی سلطنتی از جمله «پرنس چارلز» متهم می‌کند.

یکی از منابع نزدیک به «پرنس چارلز» به «دیلی میل» می‌گوید روش «پیتر مورگان» برای روایت رویدادها در قالب سرگرمی «گمراه‌کننده» است و مردم متوجه آن نیستند: «آن‌ها در طول چند فصل اول اغوا شده‌اند تا جایی که نمی‌توانند درک کنند چگونه فریفته می‌شوند. این یک پروپاگاندای به‌شدت پیچیده است.»

جنبه‌های بحث‌برانگیز سریال شامل رابطه‌ی عاشقانه‌ی «پرنس چارلز» و «کامیلا پارکر بولز» در حین ازدواج با دایانا، و نیز خشونت کلامی پرنس در مقابل دایانا می‌شود. «ارل اسپنسر» برادر «پرنسس دایانا» به مخاطبین سریال هشدار داده است که «تاج» را به دیده‌ی تردید بنگرند.

اسپنسر در مصاحبه با «آلن تیچمارش» گفت که مخاطبین آمریکایی «تاج» را به عنوان واقعیت می‌پذیرند. او درخواست نت‌فلیکس برای فیلمبرداری بخش‌هایی از سریال را در خانه‌ی اجدادی اسپنسر در نورثمتونشیر، انگلستان رد کرده بود. اسپنسر می‌گوید: «کمک بزرگی است به سریال «تاج» اگر در ابتدای هر اپیزود اعلام شود: «این رویدادها حقیقت ندارند بلکه بر اساس چند رویداد واقعی بنا نهاده شده‌اند.» زیرا در آن صورت همه متوجه خواهند شد که این درامی است برای درام.»

«اما کورین» بازیگر نقش «پرنسس دیانا» پیش‌تر به مجله‌ی «هارپر بازار» گفته بود: «بخش عظیمی از سریالی که ما در آن بازی می‌کنیم خیالی است.»

امکان ارسال نظر در حساب رسمی توییتر «پرنس چارلز» و کامیلا هفته‌ی گذشته غیرفعال شده است. چارلز در سال ۱۹۹۴ اعتراف کرده بود که سعی کرده به ازدواجش وفادار بماند اما وقتی این ازدواج به‌شکلی جبران‌ناپذیر از هم می‌پاشد شروع به دیدن کامیلا کرده است.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ۱۶:۱۰

چه خبر خوبی

نمایش اسپویل