news-background
news-background

«دنی ویلنوو»: بعد از Dune فیلم کم‌هزینه‌ای می‌سازم؛ هنوز آماده دیدن دوباره Blade Runner 2049 نیستم

ویلنوو می‌گوید پس از تولید دو فیلم عظیم برای «تل‌ماسه» فیلم کوچکی کارگردانی می‌کند.

«دنی ویلنوو» و «راجر دیکینز» به لطف فیلم‌های «زندانیان» (دانلود فیلم Prisoners با لینک مستقیم)، «سیکاریو» (دانلود فیلم Sicario با لینک مستقیم) و «بلید رانر ۲۰۴۹» (دانلود فیلم Blade Runner 2049 با لینک مستقیم) به پرکارترین سینماگران دهه تبدیل شدند. هر سه فیلم برای دیکینز نامزدی اسکار بهترین فیلمبرداری را به دنبال داشتند و او با «بلید رانر ۲۰۴۹» موفق به تصاحب این جایزه شد. موفقیت ویلنوو و دیکینز سبب شد که جدایی این دو در «تل‌ماسه» (دانلود فیلم Dune با لینک مستقیم) کمی تلخ به نظر برسد. هرچند فیلمبرداری این پروژه به دستان توانمند «گرگ فریزر» سپرده شده که «روگ وان» (دانلود فیلم Rogue One با لینک مستقیم) را در کارنامه دارد، اما ویلنوو می‌گوید ردپای دیکینز در این فیلم پرخرج دیده می‌شود چرا که درس‌هایی از او در فیلم‌های قبلی آموخته است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

ویلنوو این هفته در مصاحبه با دیکینز در پادکست «تیم دیکینز» می‌گوید: «وقتی با شما کار می‌کنم، در موقعیتی قرار می‌گیرم که هر روز در مورد فیلمسازی درس می‌آموزم. همکاری با شما یک فرایند آموزشی است. بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. در حال حاضر مشغول انجام جلوه‌های ویژه فیلم «تل‌ماسه» هستم و دیدم که نور فکر می‌کنم و چیزهایی می‌خواهم که موجب می‌شود فکر کنم: «به خاطر راجر است.» می‌دانم که این کارها را [به خاطر راجر] می‌توانم انجام دهم.»

ویلنوو در ادامه می‌گوید: «گاهی به میزان چیزهایی که از شما فراگرفتم پی می‌برم. نمی‌گویم وقتی فیلم را ببینید با من هم‌عقیده خواهید بود، اما حساسیت‌هایی که به واسطه‌ی بودن در کنار شما و کار بر روی «بلید رانر» به شدت رشد کرد را می‌شناسم. یک تجربه‌ی تأثیرگذار بود. از طراحی فیلم با استوری‌بوردها تا بودن در کنار شما تا پایان، باعث شد چیزهای بسیار زیادی فرابگیرم.»

اگرچه همکاری ویلنوو با دیکینز در «بلید رانر ۲۰۴۹» به خلق «تل‌ماسه» یاری رساند، اما آن فیلم علمی-تخیلی که در سال ۲۰۱۷ ساخته شد و تحسین منتقدین را به دنبال داشت اما در گیشه شکست خورد، فیلمی نیست که ویلنوو بخواهد دوباره ببیند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

ویلنوو به دیکینز می‌گوید: «فیلمی است که نتوانسته‌ام دوباره ببینم. هضم و به آرامش رسیدن با [فیلم‌هایی که خود یک کارگردان می‌سازد] زمان می‌برد. من وقتی فیلمی می‌سازم، لذت عمیق و رنج و خشم زیادی با فرایند تولیدش گره می‌خورد. وقتی تمام می‌شود، چندین سال طول می‌کشد تا بتوانم دوباره ببینم و درک کنم که چه فیلمی ساخته‌ام. در مورد «بلید رانر» هنوز به آن مرحله نرسیده‌ام.»

ویلنوو در مورد تولید دو فیلم پرخرج «بلید رانر ۲۰۴۹» و «تل‌ماسه» به صورت متوالی می‌گوید قطعاً خستگی را احساس می‌کند و «رؤیای» بازگشت به فیلم‌های کم‌هزینه‌تر پس از قسمت دوم «تل‌ماسه» را دارد.

کارگردان می‌گوید: «صحیح این است که کار کم‌هزینه‌ای بسازم. بازگشت به فیلم‌هایی در سطح «سیکاریو» که در آن لازم نیست ماه‌ها قبل به طراحی خودرو یا سلاح یا کیف پول فکر کنم خوشایند است. می توانم مقیاس فیلم را آنگونه که هست بپذیرم. فکر می‌کنم رفتن به آن موقعیت خالی از لطف نباشد.»

برادران وارنر فیلم «تل‌ماسه» را ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹) اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید