news-background
news-background

«دنی ویلنوو»: بزرگ‌ترین چالش Dune مدیریت موهای «تیموتی شالامی» بود؛ فیلم را روی بزرگ‌ترین صفحه نمایش ممکن ببینید – ونیز

«دنی ویلنوو» کارگردان «تل‌ماسه» (Dune 2021) در نشست مطبوعاتی فیلم در ونیز به شوخی می‌گوید بزرگ‌ترین چالش پیش روی او برای اقتباس از رمان علمی-تخیلی «فرانک هربرت» موهای «تیموتی شالامی» بوده است. این کارگردان می‌گوید: «هم باید تیموتی را کارگردانی می‌کردم و هم مدل موی او را.»

این فیلمساز در ادامه تأکید می‌کند که مخاطبین بهتر است اقتباس از «تل‌ماسه» را روی بزرگ‌ترین صفحه نمایش ممکن ببینند و به صورت غیرمستقیم از تصمیم برادران وارنر برای انتشار این فیلم از اچ‌بی‌او مکس همزمان با اکران در سالن‌های سینما انتقاد می‌کند.

ویلنوو بی‌آنکه پرسشی در این خصوص از او شده باشد می‌گوید: «مردم را تشویق می‌کنم که فیلم را روی پرده بزرگ ببینند. با تصور آیمکس رؤیا‌پردازی، طراحی و فیلمبرداری شده. وقتی این فیلم را روی پرده بزرگ می‌بینید، به یک تجربه تقریباً فیزیکی تبدیل می‌شود. ما فیلم را به گونه‌ای طراحی کردیم که تا حد ممکن پیشرو باشد، و به نظر من، پرده‌های بزرگ سینما بخشی از زبان فیلم است.»

شالامی که پیش‌تر گفته بود قبل از پیوستن به «تل‌ماسه» از سرویس گوگل آلرت برای پیگیری گزارش‌ها پیرامون فیلم استفاده کرده، در نشست مطبوعاتی امروز می‌گوید: «احترام زیادی برای بازی «کایل [مک‌لکلان» در فیلم «دیوید لینچ»] قائلم و عاشق آن نسخه هستم. دو ماه قبل از فیلمبرداری دیدمش. [اما] وقتی دنی بخواهد در فیلمی که نسخه اوست بازی کنید، باید همه چیز را فراموش کنید تا جایی که در منبع الهام لازم است انعطاف نشان دهید.»

ویلنوو و «خاویر باردم» هر دو از مضامین محیط زیستی کتاب می‌گویند. باردم معتقد است که «فرانک هربرت» جلوتر از زمان خودش بوده و در سال ۱۹۶۵ مفهوم سیاره غیرقابل‌سکونت را بررسی کرده است: «همین حالا که در حال گفت‌وگو هستیم در حال وقوع است، و این ترسناک است. وظیفه دولت‌ها و کمپانی‌های بزرگ است که راه حلی برای برداشتن گامی مهم به سمت تغییر نگاه ما در دنیا بردارند.»

ویلنوو اضافه می‌کند: «کتاب امروز بسیار قابل‌درک‌تر است و خطر ادغام مذهب و سیاست را نشان می‌دهد. خطر هویت‌های مسیحا-گونه. تأثیر کلونیالیسم. مشکلات محیط زیستی. این کتاب با گذشت سالیان در ذهن من ماند اما بیشتر و بیشتر قابل‌درک شد. من فکر می‌کنم زمان آن رسیده که تغییری ایجاد کنیم. هنوز امیدوارم و فکر می‌کنم که وقتش رسیده کاری کنیم.»

«زندیا» در بخش دیگری از نشست همکاری با ستارگان دیگر فیلم از جمله «جاش برولین»، «اسکار آیزاک» و «ربکا فرگوسن» را باعث افتخار می‌داند: «به‌شدت مرعوب شده بودم چون افراد بسیاری اینجا حضور وجود دارند که تحسین‌شان می‌کنم. دنی یک فیلمساز فوق‌العاده است، بنابراین هنگام همکاری با او فکر کردم: «فرصت غنیمت است و افراد زیادی وجود دارند که مایل در کنارشان وقت بگذرانم.» تنها چند روز در محل فیلمبرداری بودم اما احساس کردم که عضوی از یک خانواده‌ام.»

ویلنوو در ادامه به شوخی می‌گوید «جاش برولین» در حین فیلمبرداری اجازه حرف زدن نداشته است. برولین اضافه می‌کند: «من به عنوان دوست دنی آنجا بودم و به شکلی در فیلم هم بازی کردم. کتاب را نخوانده بودم بنابراین نمی‌دانم شخصیتم در کتاب وجود دارد یا نه، اما به من پول داده‌اند که مردم را بخندانم، حتی در آثار درام.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید