news-background
news-background

«دنی ویلنوو» فیلم‌های «ترنس مالیک» را روی آیفون خود می‌بیند

در حالی که صنعت فیلمسازی مشکلات مهم‌تری چون مقابله با بحران ویروس کرونا دارد، در مورد اینکه آیا بهتر است فیلم‌ها را در روی صفحات نمایش بزرگ دید یا اینکه تلویزیون، لپ‌تاپ، تبلت و حتی گوشی‌های موبایل کفایت می‌کند، همچنان بحث‌هایی ادامه دارد. «کریستفر نولان»، «مارتین اسکورسیزی»، «استیون اسپیلبرگ» و دیگر فیلمسازان همواره مخالف دیدن فیلم بر روی گوشی‌های موبایل بوده‌اند اما برای «دنی ویلنوو» اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش چندان اهمیتی ندارد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

ویلنوو به تازگی در مصاحبه با «راجر دیکینز» می‌گوید ترجیح می‌دهد بعضی از فیلم‌ها را به محض انتشار روی گوشی موبایل آیفون خود ببیند. او توضیح می‌دهد که چگونه بعضی از فیلم‌های کلاسیک را روی صفحه‌ی تلویزیون کشف کرده‌ است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

فیلمساز توضیح می‌دهد: «راجر همیشه در مورد آیفون من شوخی می‌کند. برای کسانی که نمی‌دانند باید بگویم که راجر وقتی متوجه شد فیلم «خط باریک سرخ» (دانلود فیلم The Thin Red Line با لینک مستقیم) اثر «ترنس مالیک» را روی آیفون خود دارم سخت آزرده شد و معتقد بود که این وحشتناک است. من فکر می‌کردم جذاب است زیرا می‌توانستم فیلم را همراه خود داشته باشم. مثل پرده‌ی بزرگ نمی‌شود اما مسئله این است... من تمایل دارم برای پرده‌های بزرگ سینما مبارزه کنم، اما بسیاری از تجارب سینمایی من در واقع روی صفحه‌ی تلویزیون روی داده است.»

او اضافه می‌کند: «من فیلم «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» (دانلود فیلم 2001: A Space Odyssey با لینک مستقیم) را روی تلویزیون کشف کردم، بعد از آن «بلید رانر» (دانلود فیلم Blade Runner با لینک مستقیم) را. من بسیاری از فیلم‌های تأثیرگذار از جمله آثار «اینگمار برگمان» را روی تلویزیون کشف کرده‌ام، روی نوار وی‌اچ‌اس. و با این حال، این فیلم‌ها تأثیر عظیمی داشتند. تمامی این بحث‌ها در مورد اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش... من یک فیلمسازم و عاشق فیلم.»

دیکینز اظهارات ویلنوو را تأیید می‌کند و می‌گوید: «من عاشق تجربه‌ی دیدن فیلم در سینما به همراه مخاطبین دیگر هستم اما فکر می‌کنم مهم‌تر این است که مردم فیلم‌ها را ببینند. اگر مردم در آینده فیلم‌های بیشتری روی تلویزیون‌های خود ببینند هیچ اشکالی ندارد. فیلم‌هایی که من از کودکی خود به یاد می‌آورم از تجربه‌ی دیدن روی تلویزیون می‌آیند نه تجربه‌ی سینمایی.»

گفته‌های ویلنوو در مورد اینکه هواداران می‌توانند روی تمامی صفحات نمایش یک تجربه‌ی ارزشمند داشته باشند منطقی به نظر می‌رسد. در بسیاری از موارد، مخاطبین فیلم‌های کلاسیک را از طریق تلویزیون یا حتی صفحات کوچک‌تر کشف کرده‌اند. ویلنوو در حال حاضر مراحل پس از تولید «تل‌ماسه» (دانلود فیلم Dune با لینک مستقیم) را پشت سر می‌گذارد. برادران وارنر این فیلم را ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹) اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید