news-background
news-background

«دنی ویلنوو» می‌گوید «زندیا» در دنباله Dune نقش مهم‌تری دارد

برای فیلم «تل‌ماسه» (Dune) استودیوهای لجندری و برادران وارنر طبق توافق قبلی دنباله دیگری نیز به تولید خواهد رسید و «دنی ویلنوو» نویسنده و کارگردان برای قسمت اول از نیمی از رمان علمی-تخیلی و محبوب «فرانک هربرت» اقتباس کرده است. به نظر می‌رسد که تقسیم کردن منبع الهام به دو بخش در جهت لذت‌بخش‌تر شدن تجربه سینمایی و جلوگیری از تکرار تجربه ناموفق «تل‌ماسه» سال ۱۹۸۴ به کارگردانی «دیوید لینچ» بوده است.

ویلنوو در مصاحبه با مجله ایتالیایی «ایل ونردی» به شکل کوتاهی از برنامه‌هایش برای «تل‌ماسه: قسمت دو» (Dune: Part Two) گفته که بنابر برخی گزارش‌ها فیلمنامه‌اش توسط «جان اسپیتس» به نگارش درمی‌آید. ویلنوو می‌گوید در این قسمت «زندیا» نقش مهم‌تری خواهد داشت: «مشتاقم که هرچه زودتر قسمت دوم را فیلمبرداری کنیم تا [تیموتی شلمی و زندیا] کنار هم قرار بگیرند. می‌دانم که در قسمت بعدی، «زندیا» پروتاگونیست داستان است.»

«تیموتی شلمی» در «تل‌ماسه» نقش «پل اتریدیز» را بازی می‌کند که خاندانش مالک سیاره کویری و خطرناک «آراکیس» است. این سیاره دارای ارزشمند‌ترین منبع دنیاست، دارویی به نام «چاشنی» که عمر انسان را دراز می‌کند و توانایی‌های فرا-بشری به او می‌دهد. خاندان اتریدیز با مالکیت این سیاره به دشمن امپراطوری «هارکونن» و بومیان سیاره تبدیل شده‌اند. دیگر بازیگران نقش‌های مکمل «زندیا»، «اسکار آیزک»، «ربکا فرگوسن»، «جاش برولین»، «جیسون موموآ»، «شارلوت رمپلینگ»، «دیو باتیستا»، ‌و «خاویر باردم» خواهند بود.

ویلنوو در سال ۲۰۱۷ در یکی از اولین مصاحبه‌هایش در مورد «تل‌ماسه» تأکید کرده بود که اقتباس او نسبت به نسخه «دیوید لینچ» بسیار متفاوت خواهد بود:‌ «تحت تأثیرش قرار گرفتم، اما آن چیزی نبود که رؤیایش را داشتم، بنابراین سعی می‌کنم اقتباس رؤیایی خودم را بسازم. هیچ پیوندی با فیلم لینچ برقرار نمی‌کند. به سراغ کتاب‌ها و تصاویری خواهم رفت که با خواندن آن به ذهنم می‌آیند.»

استودیوی لجندری سریال اسپین‌آف «تل‌ماسه: خواهری» (Dune: The Sisterhood) را برای اچ‌بی‌او مکس در دست ساخته دارد.

برادران وارنر در ماه ژوئن اعلام کرد که تاریخ اکران این فیلم در ایالات متحده و کانادا به جای ۱ اکتبر به ۲۲ اکتبر موکول خواهد شد. این فیلم در چین توسط استودیوی لجندری روی پرده می‌رود و همزمان از شبکه اچ‌بی‌او مکس نیز پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید